Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám dotaz - nastoupil jsem tento rok jako student VŠ prezenční formy, naši jsou rozvedení a už spolu nežijí víc než 15let, s otcem nemám dobré vztahy, on je prostě "svůj" ... vzájemně se nenavštěvujeme, ani si netelefonujem apod.
rodinné vztahy tady rozebírat nechci, každopádně přistoupím k faktům:
otec je v invalidním důchodu, dříve platil 500,- Kč / měsíčně, pak soud zvedl výživné na 1000 Kč / měsíčně
zápis ke studiu jsem měl 5.9.2012, pokud to dobře chápu, tak tímto dnem jsem se stal studentem (alespoň pro stát)?
nástup ke studiu - na koleje 29.9., do školy 1.10.
když jsem otce poprosil o výživné na tento měsíc, napsal mi, že na VŠ se studuje až od října, a že mi výživné pošle až 30.10. (termín posledního dne v měsící je od něho naschvál, on je rád, že mi to komplikuje, přitom to co na mě platil celý život, je směšné a nebýt toho, že mám velmi schopnou mamku, tak by můj život vypadal dnes úplně jinak)
Můj dotaz zní, má právo mi neposlat výživné za září, přestože mám potvrzení o studiu s datumem 5.9.2012?Má právo mi zasílat výživné až poslední den v měsící?A má právo odemě vyžadovat neustále potvrzení o průběhu mého studia (každný měsíc), jsem mu povinnem předkládat index a má právo volat do školy a ověřovat si moji působnost na škole na studijním odd.?Protože on je bohužel takový...
můžu se proti tomu nějak bránit a případně jaké jsou podmínky a scénář zažádání o zvýšení výživného, abych mu jeho "vstřícnost" oplatil?
děkuji za odpovědˇ
nesouhlasil bych s ostatními.
vy píšete, že soud zvedl výživné na 1.000,- Kč, takže nedává smysl, žádat o úpravu výživného soud (leda že byste jej chtěl zvýšit, což by s ohledem na vyšší náklady vysokoškolského studia, mohlo být vyslyšeno, ale záleží i na poměrech vašeho otce)
jinak samozřejmě na výživné právo máte dokud jste nezaopatřenou osobou (tedy po 18 letech věku, osoba se soustavně připravující na budoucí povolání), prázdniny v tom roli opravdu nehrají..