Průvodčí, české dráhy a in-karta

Od: Datum: 19.09.12 17:40 odpovědí: 9 změna: 21.09.12 18:05

Může mi někdo vysvětlit, proč čtyři z pěti průvodčích ve vlaku snímají tou jejich šíleně pomalou čtečkou inkartu? Mám základní jako každý jiný, žádnou aplikaci na ní nemám, je na ní napsána platnost a moje fotka, ale skoro vždycky si jí napípne, což trvá nějakých 8-10 vteřin a je to absolutně k ničemu. Na jízdence má kam jedu a na jakou slevu jedu, podle toho koukne na in kartu a je hotovo, ne? Kdybych uplatňoval nějakou speciální slevu, která je nahraná na inkartě, tak to uvidí na jízdekce a pak by pípnul, to je jasné.

Může mi to někdo objasnit? A pak i to, jestli jsou průvodčí proškolováni na zapamatování cestujících? Někteří si nepamatují ani dvacet lidí ve vlaku a ptají se znovu, jestli člověk přistoupil. Přitom jsou metody na pamatování takovýchto krátkodobých věcí a i bez metod si průměrný člověk zapamatuje desítky lidí.

A ještě mě zajímá, proč ve vlaku o 4-5 vagonech jsou mnohdy 2 průvodčí, každý v jedné polovině. A v poštovním voze další člověk. To je parádní přezaměstnanost, ne?


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.09.12 17:44
 
avatar

Vyřadil bych strojvedoucího abych snížil tu přezaměstnanost. A teď k otázce, nezamyslel jste se třeba nad tím, že ČD mají nějaké interní předpisy, kterýma se průvodčí musí řídit? Kdyby tu kartu nemuseli projíždět, tak by to jistě nedělali.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.09.12 23:21
 
avatar
Možná proto, že na nádraží při koupí jízdenky nic nekontrolují. Alespoň mě vždycky všechno dali, aniž by chtěli něco vidět. Podstatné je právě až to, co ukážete průvodčí/mu.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: tg
Datum: 20.09.12 18:03
 

proč nekotrolovat?

na blbou otázku blbou odpověď

co kdyby ta inkarta byla propadlá, neplatná nebo falešná? já mám inkartu pro zaměstnance ČD na ní je platnost 1/10 což už je dávno propadlé, ale nepotřebuji novou, každý rok v únoru zaplatím 500kč a karta platí a právě tou čtečkou se to zjišťuje, 5-10vteřin se vám zfá pomaalé? v tom případě začněte trénovat trpělivost

 
Od: ron*
Datum: 20.09.12 20:26
 

Dobrý den.

Tak mi to nedalo spát a dnes jsem se průvodčí ve vlaku cestou do práce zeptala. Bylo mi řečeno, že kontrolují především platnost karty. . Ne vždy je platnost na kartě vyznačena. Někomu dle karty platnost končí, ale je mu elektronicky prodloužena.Také platnost časové jízdenky, kterou mám na zákaznické kartě "nahrátou" Čtečkou tedy průvodčí kartu zkontroluje. Ne každá zákaznická karta také platí pro všechny slevy. Snad si z toho něco vyberete, tak mi bylo odpovězeno.

 
Datum: 21.09.12 08:35
 
avatar

Pravda je v tom, jak tu už psali, že na nádraží u kasy Vám prodají, co si řeknete. Třeba i ZTP. A průkazku u kasy nechtějí. Na průvodčím je, aby to rozšifroval, prohlédl si průkazky a zjistil, že ta a ta jízdenka je skutečně oprávněná. Když jsme v létě jezdili po Sázavě, průvodčí chtěl vždycky vidět kartičky dětí, kde je uvedeno jejich narození. To proto, že dětské jízdné platí do 15 let a náš 13 letý vnuk už je dost velký a průvodčí si tak chtěl ověřit, zda má na dětskou jízdenku dosud nárok.

Proč jsou v jednom vlaku 2 průvodčí? Určitě to není na trati 212 z Čerčan do Světlé nad Sázavou. V poklidném motoráčku jezdí staří lidé k lékaři, pracující, v létě případně vodáci. Průvodčí skoro každého už zná. Tam jeden stačí.

Jsou ale i problémové trati. Představte si takový vlak, když jedou v noci rozjaření lidé z diskotéky. Pak je ke zjednání klidu těch průvodčích třeba víc. Možná si vzpomínáte na příhodu, kdy v rychlíku u Benešova těhotná cikánka bez jízdenky připravila průvodčí o jedno oko. Jen za to, že si dovolila ji chtít bez jízdenky vysadit. Ať klidně jezdí dva, přidala bych jim klidně pendreky a na některých tratích i pistoli. Když člověk občas vidí, co to jede...

Pokud často cestujete vlakem a vidíte navíc ty počmárané, rozřezané a špinavé interiéry, jistě víte, o čem mluvím.*cert* Jaga.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lucka*
Datum: 21.09.12 12:00
 

Je fakt, že ta čtečka co mají průvodčí je nějaká předpotopní, jezdila jsem vlakem v létě ve Švýcarsku a vloni v Dánsku a Švédsku a je to naprosto o něčem jiném! Vynechám kvalitu vagonů, tam je to jasné. Ale usměvavý personál, který vám ve zlomku vteřiny zkontroluje jízdenku ve čtečce a neprudí poněkolikáté po každé stanici, kde mohl někdo nastoupit.

Tady v Česku se mi stává, že se průvodčí otráveně ptá během cesty několikrát, jestli jsem nepřistoupila. Ve vlaku 40 lidí. Co to je za personál? Je fakt, že jsou výjimky, mladý slušný usměvavý/á průvodčí, která si pamatuje kdo přistoupil a jde si pro jízdenku a neprolézá znovu všechny, když vidí, že mu ve stanici do vlaku vlezli dva lidi. A někteří inkarty naštěstí nenapípávají, protože fakt není nutné, aby všichni byli několikrát denně kontrolování, když je jasné, že všichni, co inkartu mají, asi nejedou jednou za rok, že jo?

Nejlepší bylo, když jsem měla jízdenku přes půl republiky s pěti přestupama a každý nový průvodčí si inkartu napípnul, protože co kdyby přestala platit, že jo? Kdyby používali mozek!

Ono je to tu všude. Půlka prodavaček na vás hodí vražedný znuděný pohled, natož aby se usmály a byly milé. Neberou sice kdovíjaké peníze a mají své problémy, ale koho to má zajímat? Mimo Česko jsou také prodavačky s problémama a všechny se usmívají a jsou milé a vstřícné. Tady je kvalita služeb šílená. Zlaté Slovensko!

 
Od: milan1m*
Datum: 21.09.12 12:04
 

jezdi autobusem

 
Datum: 21.09.12 17:52
 
avatar

Souhlasím s ostatními rádci.

Inkarta se kontroluje právě proto, aby se ověřilo, že na jízdenku jedeš oprávněně, či jestli je karta platná. Dělá to tak 90% průvodčích, těch zbývajících deset procent na to prdí. Také ten pohyb k té čtečce je už asi víceméně automatický, než přelouská jízdenku, tak odpípne inkarta. Kdyby nejprve studoval jízdenku, jestli využíváte nějakou aplikaci na in-kartě a jakou, trvalo by to asi déle, než zmíněných 8 vteřin.

U toho zapamatování lidí je to asi individuální. U nás v malých vlacích průvodčí zahlásí "přistoupili" pokaždé, když vleze do vagonu. V rychlíku buď nakoukne do kupé, nebo ho stejně otevře a zeptá se. Nevidím na tom nic špatného a neotravuje mě to.

PS: Osobní vlaky ani rychlíky poštovní vozy nevozí Ten vůz co myslíš, je pro přepravu např. kočárků, zavazadel, obědů pro ČD, pokladen, kol, nádražáckých balíčků, kinofilmů atd. Balíky v něm pošta určitě nevozí.

doplněno 21.09.12 17:53:

Třeba v RegioJetu se jízdenky nekontrolují. Na každý vagon je 1 "průvodčí", který má seznam cestujících a schéma, kde má kdo kdy sedět. Pokud ví, že z Ostravy do Olomouce má být v prvním kupé 5 lidí a 5 lidí tam sedí, tak se to neřeší. Max. zkontrolují průkazku na slevu.

 
Datum: 21.09.12 18:05
 
avatar

No tak odpověď na všechny vaše otázky je: protože jsou to České dráhy. Postkomunistický moloch, kde se stále dbá na to, aby byl zákazník ten nejméně důležitý prvek v jejich "podnikání". Máte dvě možnosti. Buťo vyřešit svoji dopravu jinak, nebo se s tím smířit a myslet na něco jiného, pěknějšího. Naše státní dráhy se jen tak nezmění...

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.