Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Prohlášení poplatníka k dani

Od: thaya* odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

můj hlavní dotaz je ohledně Prohlášení poplatníka o dani alias růžový papír. Když podepíšu u jednoho zaměstnavatele, po pár měsících od něj odejdu a na nový měsíc už prohlášení podepíšu u jiného (nejedná se o souběžné podepsání), tak to předchozí prohlášení platí jen na dobu, kdy jsem odváděla u bývalého zaměstnavatele práci a on mi dával mzdu? Konec doby prohlášení rušit nemusím, to zaměstnavatel musí sám uvést do kdy jsem u něho byla, do kdy prohlášení platí? Nemůže ho záměrně prodlužovat, i když už u něj nejsem?

A zrušit nebo pozměnit podepsané prohlášení mohu pouze do konce kalendářního měsíce, tj. do doby, než dochází k vyúčtování mzdy, při nemž mi slevy na dani odečtou od daně a poté už se prohlášení zrušit nedá.

Dále se chci zeptat, zda si musím podat Daňové přiznání za rok 2012. Jsem student, mé prac. poměry, které nebyly nikdy souběžné a vždy s podepsaným prohlášením byly následující:
- 3 měsíce DPČ s podepsaným rohlášením poplatníka k dani a výdělkem do 5000/měsíc
- 3 měsíce pak DPP s prohlášením a výdělkem do 5000/měsíc,
- dále jsem byla členkou volební komise, kde nevím, o jaký typ poměru se jednalo, s podepsaným prohlášením a výdělkem do 5000/měsíčně (zde jediní po mě nechtěli potvrzení o studiu)
- 4 měsíce poté DPP s prohlášením nad 5000/měsíčně

celkem výdělek cca 60 000Kč
Předem mockrát děkuji za odpověď

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

ron*
hodnocení

0x

Dobrý den.

Podpis na prohlášení k dani rušit nemusíte,automaticky končí se skončením pracovního poměru.

Zpětně zrušit podpis na prohlášení k dani po vyúčtování mzdy nelze, jde jen zpětně-dodatečně prohlášení k dani podepsat.

Daňové přiznání nejste povinna podávat. Vzhledem k Vašim příjmům a podepsanému prohlášení k dani předpokládám, že jste neodvedla žádnou daňovou zálohu, není tedy co vracet v rámci ročního zúčtování daně.