Trvalý pobyt syna vs odhlášení

Od: Datum: 27.01.13 21:12 odpovědí: 7 změna: 28.01.13 12:41

Dobrý den minulý rok jsme se odstěhovali, změnilli já i manžel trvalý pobyt. Syn s náma nebydlí a nepřejeme si aby měl trvalý pobyt u nás, je dospělý a trocho problémový jak ho odhlásit z puvodního bydliště na městský uřad. V našem puvodním bytě bydlí nový vlastníci. Děkuji za odpovědi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.01.13 21:21
avatar

Ať si ho odhlásí noví majitelé vám už to může být jedno.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.01.13 21:23
avatar

Dobrý den. Trvalý pobyt Vašemu synovi může zrušit jen vlastník bytu. Pokud tam syn již delší čas nebydlí ani se tam nezdržuje, musí vlastník bytu zajít na ohlašovnu úřadu a požádat o zrušení trvalého pobytu Vašemu synovi. Proběhne správní řízení a pak může Váš syn být přihlášen na úřad.

doplněno 28.01.13 08:43:

"babi" o OV, mýlíte se. Pokud rodiče nejsou vlastníci bytu a nemají oprávnění byt užívat, trvalý pobyt synovi zrušit nemohou. A také není pravda, že syn by byl automaticky přihlášen k rodičům.

Žádost o zrušení údaje místa trvalého pobytu podává vlastník, nebo ten, kdo je oprávněn užívat byt, tedy nájemce.

Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje místa trvalého pobytu na písemnou žádost oprávněné osoby, pokud zaniklo užívací právo občana k objektu a pokud občan tento objekt neužívá.

O žádosti vede úřad správní řízení, ve kterém zjišťuje současné splnění uvedených podmínek. Je-li údaj o místu trvalého pobytu úředně zrušen, je místem trvalého pobytu sídlo ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt úředně zrušen.

doplněno 28.01.13 09:57:

Krkovičko - zákonnými podmínkami jsou především zánik užívacího práva občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana, a neužívání objektu nebo jeho vymezené části.

Navrhovatel je povinen splnění zákonných podmínek ohlašovně prokázat (třeba i svědectvím soudedů apod.) Ale o lhůtě 2 roky mi není nic známo...

Ohodnoceno: 3x
 
Od: krkovicka*
Datum: 28.01.13 09:15
Povinností majitele bytu je aspoň jednou za rok si dojít na úřad a nakouknout kdo všechno je v bytě nebo v domě nahlášen.Kapko jen malá informace.Slyšela jsem že je jakási lhůta a to dva roky kdy lze doložit že prihlaseny se již celou tu dobu tam nezdržuje,nebydlí,svědky jako sousedi,že tomu tak je a pak lze ho odhlásit na úřadě bez komplikací.Konají tak stávající majitelé bytu.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.01.13 08:20
avatar

Je to kapku divné, že noví nájemníci nepřišli na to, že je u nich ještě někdo hlášen. Tím by se jim zvedly poplatky za vodu, služby a popelnice. Asi je někde díra v informovanosti. *hej*Já si myslím, že odhlásit mladého musíte vy. Kdyby ho odhlásili noví nájemníci, automaticky by ho úřad připsal vám. A pak, až se bude exekutor hojit, najde si vás. *cert* Ze zkušenosti své kamarádky vím, že to není tak jednoduché. Mladý musel písmně souhlasit a na úřad jít osobně. Naštěstí to tak udělal.

doplněno 28.01.13 16:35:

Děkuji Kapičko! Určitě máte pracdu, jako vždy. ;)*palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.01.13 09:10

Ze služeb byl odhlášen a popelnice si zaplatil na městském uřadě

Datum: 28.01.13 09:08

Syn byl minulý rok na městském úřadě a tam mu řekli, že sám se odhlásit nemůže a my jelikož už nejsme vlastníci nemovitosti také ne a at si nechá trvalý pobyt tam kde měl, zvláštní škoda že mu to úřednice nedala písemně.

Datum: 28.01.13 12:41
avatar

Je to přesně tak, jak píše Kapka.. Syn se sám NEmůže odhlásit na úřad. Sám by se mohl odhlásit jen k Vám s Vaším souhlasem, do jeho vlastního bytu nebo se souhlasem pronajímatele, pokud by bydlel v pronájmu. Jinak ho může odhlásit opravdu jen vlastník bytu. Se službami to nemá nic společného, tam ho evidovat nemusí, tudíž se to na poplatcích neprojeví. Novým majitelům dají na MÚ formulář, který vyplní.

Dle některého MÚ, stačí doložit evidenční list, kde nebude evidován a úřadu to jako důkaz o neužívání bytu postačí, jinde je třeba svědectví sousedů nebo dalších uživatelů bytu. Plus doložit to, co již psala Kapka..

Ať se noví majitelé poptají na MÚ, vy s tím nic neuděláte.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.