Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Začala jsem pracovat na částečný úvazek, přitom stále studuji. Můj platový výměr je 8325 Kč. Podle stránek mesec.cz mi vychází čistá mzda 7408 kč.
Pracovat jsem začala už poslední měsíc v srpnu. Podle výplatní pásky byl můj hrubý plat 1913 kč, na účet mi přislo 1317 kč, přitom podle měšce mi vychází 1701 kč. Jestli to dobře chápu, tak je mzda snížena o zálohu na daň? Pro studenty je tato daň vratná?
Děkuji za vysvětlení.
Marie, ať to počítám, jako to počítám... na účet vám přistálo méně, než mělo. Obraťte se na mzdovou účetní v dané firmě a přeptejte se, jak vám to spočítali. Ev. se mrkněte do výplatnice, zda tam nemáte nějaké náklady navíc, které tam mít nemáte. Nebo zkuste tu výplatnici ofotit a přidat ji sem. Třeba to vykoumáme.
Jsem student, takže řeším každou korunu, abych vyšla...
Podle výplatnice:
mzdový náklad: 2564kč
hrubá mzda: 1913 kč
pojistné: sociální: 125, zdravotní 87
srážková daň:284 kč
Jinak ten základ pro celý měsíc je těch 8525 kč a zajímalo by mě tedy, kolik budu brát čistého, až budu uplatňovat slevu na studenta
Děkuji moc!
Pokud si vyděláte pod 5000, srazí se Vám srážková daň - ne záloha. Sleva na studenta je 335 Kč/měsíc.
Tím, že jste neměla ještě podepsaný růžový papír, vám nemohli odečíst slevu na poplatníka - a tady bude podle mě zakopaný pes.
Míšo, s tou srážkovou daní máš pravdu, ale stejně to nesedí... Slečna píše, co má na výplatnici. Podle uvedených srážek, jí měli poslat na účet 1417. Stovka někde visí ve vzduchu.
Děkuji za ochotu a přepočítání Stovku vem čert...
Můžete mi prosím Vás spočítat můj plný plat při dalším měsíci? Moje chyba, že se v tomto vůbec neorientuji...
Marie, 7408Kč čistého budete brát, pokud bude vaše hrubá mzda 8325Kč. Pokud bude 8525Kč, jak jste uváděla níže, bude vaše čistá mzda 7586Kč... Přece jen jsem to měla správně. A Míša taky.