Nejste přihlášen/a.
Dobry den musi mit smlova o pujcce datum kdy byla uzavrena nebo je platna i bez datumu diky
Datum uzavření smlouvy je určitě jednou z podstatných náležitostí smlouvy. Už i proto, že se od něj odvíjejí i další body. Nejsem právník, ale datum může být uvedeno v záhlaví smlouvy, dále v samostatném odstavci může být uvedena platnost smlouvy a datum podpisu obou smluvních stran je na konci smlouvy. Tam by možná stačilo datum uvedené u ověřovací doložky, protože to je bezpodmínečně shodné s datem podpisu - tedy v případě, kdy smlouva vyžaduje podpisy ověřené (notář apod.).
Lidko, nemáte pravdu, abyste zjistila, které náležitosti smlouvy jsou podstatné, stačí otevřít obchodní zákoník. Datum smlouvy to tedy rozhodně není.
Jako odpověď na dotaz uvádím odkaz: www.epravo.cz/top/...
doplněno 28.11.08 13:28:Koukám, že jsem napsala "obchodní", i když jsem chtěla napsat "občanský"; no, u smluv podle obchodního třeba i obchodní
Díky za doplnění. Koukla jsem na článek paní Samkové, ale i ona doporučuje, aby smluvní strany trvaly na uvedení data na smlouvě. Takže beru zpět, že je to podstatná náležitost, ale měla jsem napsat, že bych tam datum chtěla mít uvedené. I když na druhou stranu je pravda, že bych na tom mohla i vydělat (promlčecí lhůta apod.). Ale spoléhat na chybu druhé smluvní strany a mít z toho event. nějaký profit není můj styl.
musím opravit většinu
1) smlouva o půjčce může být uzavřena i ústně, na papíře je to lepší, ale forma ústní neznamená automaticky neplatnost. Papír, který máte "smlouva o půjčce bez datumu", pak lze uplatnit jako důkaz o tom, že smlouva uzavřena byla.
2) Obchodní zákoník zde platí pouze, jsou-oba účastníci podnikatelé, či zvoli-li si výslovně, že se tato půjčka bude řídit obchodním zákoníkem, jinak zde platí zákon občanský
3) no a pak zde platí, že dlužník je povinen vrátit věřiteli předmět půjčky bez zbytečného odkladu poté co k tomu bude věřitelem vyzván