Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Je platná smlouva bez datumu?

Od: pavluna* odpovědí: 5 změna:

Dobry den musi mit smlova o pujcce datum kdy byla uzavrena nebo je platna i bez datumu diky

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

lidka*
hodnocení

0x

Datum uzavření smlouvy je určitě jednou z podstatných náležitostí smlouvy. Už i proto, že se od něj odvíjejí i další body. Nejsem právník, ale datum může být uvedeno v záhlaví smlouvy, dále v samostatném odstavci může být uvedena platnost smlouvy a datum podpisu obou smluvních stran je na konci smlouvy. Tam by možná stačilo datum uvedené u ověřovací doložky, protože to je bezpodmínečně shodné s datem podpisu - tedy v případě, kdy smlouva vyžaduje podpisy ověřené (notář apod.).

dusatka*

Lidko, nemáte pravdu, abyste zjistila, které náležitosti smlouvy jsou podstatné, stačí otevřít obchodní zákoník. Datum smlouvy to tedy rozhodně není.

Jako odpověď na dotaz uvádím odkaz: www.epravo.cz/top/...

doplněno 28.11.08 13:28:

Koukám, že jsem napsala "obchodní", i když jsem chtěla napsat "občanský"; no, u smluv podle obchodního třeba i obchodní ;)

jarmik*

Pravdu má samozřejmě dusatka. Chybějící datum není obecně důvodem neplatnosti.

lidka*

Díky za doplnění. Koukla jsem na článek paní Samkové, ale i ona doporučuje, aby smluvní strany trvaly na uvedení data na smlouvě. Takže beru zpět, že je to podstatná náležitost, ale měla jsem napsat, že bych tam datum chtěla mít uvedené. I když na druhou stranu je pravda, že bych na tom mohla i vydělat (promlčecí lhůta apod.). Ale spoléhat na chybu druhé smluvní strany a mít z toho event. nějaký profit není můj styl.

hawatt*
hodnocení

0x

musím opravit většinu

1) smlouva o půjčce může být uzavřena i ústně, na papíře je to lepší, ale forma ústní neznamená automaticky neplatnost. Papír, který máte "smlouva o půjčce bez datumu", pak lze uplatnit jako důkaz o tom, že smlouva uzavřena byla.