Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Uhrada poštovného při reklamaci

Od: palacky* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,

Když pošlu poštou reklamovat notebook zakoupený na internetu, uhradí mi daný prodejce částku, kteroujsem zaplatil při posílání?
Lze tento balíček poslat na dobírku?
Děkuji moc

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar martincakl

Ano, poštové, respektive nutné náklady na doručení zboží k prodejci či servisu by Vám firma uhradit měla (moc lidí to ale neví).

Pokud to situace vyžaduje a jedná se o "velké" zboží, pak by Vám firma měla proplatit i náklady za automobil..

Osobně vyzkoušeno...a proplaceno...(ovšem musel jsem se ozvat, sama firma Vám to nabízet nebude).

Na dobírku bych reklamaci neposílal...to není správný postup.

doplněno 21.08.12 15:09:

P.S.: samozřejmě mluvím o "uznané" reklamaci...nikoliv o neuznané..

palacky*
hodnocení

Takže mám zboží poslat normálně do reklamace, čekat až mi přijde zbět, uhradit poštovné od nich a po té např. potvrzení o zaplacení poslat e-mailem a domluvit se s nimi jakým způsobem mi to uhradí?...:)...

Ano, tak by to mělo být...

doplněno 21.08.12 15:17:

Není zač..

P.S.: pokud jsou "soudní" a reklamace bude uznána, pak by ani poštovné od nich k Vám neměla firma po Vás chtít...a Vy by jste pak nárokoval jen poštovné co jste platil "k nim"..

palacky*
hodnocení

Ano, Děkuji vám mockrát.
Přeji příjemný zbytek dne,
J.M.

palacky*
hodnocení

Taktomůže říct, že Prodejce sluchátek KOSS soudní nejsou, chtělipo mě zaplatit i přepravu ke mně domů.

doplněno 21.08.12 16:01:

můžu*

 

flip
hodnocení

0x

Dobírka určitě nelze - obchod by ji pravděpodobně nepřevzal, reklamace je teprve zahájena. Zašlete doporučeně, s pojištěním balíčku.

Jinak myslím, že v případě reklamace máte nárok na obě poštovné, pouze při vrácení zboží v 14ti denní lhůtě po zakoupení je nárok na 1 poštovné.

 

evinkat*
hodnocení

0x

Podle zákona má prodávající v případě vrácení zboží právo na úhradu nákladů, které mu vznikly s vrácením zboží. Jsou to také jediné náklady, které prodávající po spotřebiteli může při vrácení zboží požadovat V praxi se jedná zejména o poštovné nebo jiné náklady na přepravu. Když se jedná o vrácení zboží, které je bez vad, musí spotřebitel zaplatit náklady, které souvisí s vrácením tohoto zboží. Toto je zásadní rozdíl od reklamace zboží, kdy náklady spojené s uplatněním reklamace nese prodávající, neboť reklamace může vzniknout pouze z toho důvodu, že se na zboží vyskytla vada, za kterou prodávající odpovídá.

Právo kupujícího

§ 598 občanského zákoníku _ Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

"Kupující má právo" ne "prodávající má povinnost", to je obrovský rozdíl. Ty jako kupující můžeš, ale nemusíš tohoto práva využít. Pokud něco posíláš na reklamaci, a současně uplatníš toto právo a požaduješ úhradu nákladů na poštovné a balné, tak ti ho musí proplatit (po doložení důkazů o nákladech _ podací lístek apod.).
Pokud se nikde o uplatnění úhrady nákladů nezmíníš, je logické, že ti je nikdo neproplatí

palacky*
hodnocení

Děkuji za podrobné vysvětlení. Je jasné, že když si o to neřeknu, tak mi to nedají..:D.. Tedy mě tohle vždycky jasný bylo, ale nevěděl jsem že jestli si o to řeknu tak jestli mi to proplatí...:)

 

buss
hodnocení

0x

Je třeba si o to při reklamaci říct. Akdyž nedá, tak co, soudit se? Prostě to zkusit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]