Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamce? Důvod pro ČOI?

Od: martinjuricek odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

mám menší problém s reklamací, eventuálně s obchodem. Nedávno jsem dával reklamovat trakční baterii, po 14 dnech jsem volal, abych zjistil jak na tom reklamace je. Paní mi sdělila, že baterii mi nevyreklamuje, já s tím nesouhlasil, protože jsem dodržel všechny jejich postupy dané přímo výrobcem. Paní nakonec řekla, že mi tu baterii pošle na analýzu a o výsledku mě bude informovat. Jenže je to už cca měsíc a půl a zatím mi vůbec nevolá. Mám se s tímto obrátit na ČOI z důvodu nedodržení 30-ti denní zákonné lhůt řešení reklamace? Případně co dělat. Nechci tam zase volat já, když má mě zavolat ona a nechci to nějak pokazit, když bych měl šanci na vrácení peněz nebo nového zboží. Děkuji

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mowla*
hodnocení

0x

Na vyřízení reklamace má prodejce 30 dnů - ať už ji uzná či ne.

Není-li tato lhůta dodržena, máte nárok na vrácení peněz - zkuste se s "paní" na tomto dohodnout a nebo podejte podnět třeba ČOI...

doplněno 11.08.12 22:07:

BTW - předpokládám, že termín předání baterie k reklamaci jste schopen doložit...

doplněno 11.08.12 22:26:

Zda jde či nejde o reklamaci musí prodejce rozhodnout do tří dnů. Pokud je nutné odborné posouzení vady, doba na toto posouzení se do lhůty tří dnů nezapočítává (viz §19 Zákona 634/1992)

Otázkou je, jak jste se s "paní" domluvil - zda ona třídenní lhůta na přijetí reklamace uplynula či ne. Pokud ano, pak i ony tři dny se započítávají do třicetidenní lhůty na vyřízení reklamace.

martinjuricek
hodnocení

ano, o tom vím. Ale jestli je k reklamaci zahrnuto i ta analýza na které jsme se dohodli.

iz*

Vás přece vůbec nemusí zajímat, co paní podnikne. Vy jste reklamoval, máte doklad o převzetí baterie, paní je povinna reklamaci v zákonné lhůtě dořešit.

martinjuricek
hodnocení

Děkuji, to jsem potřeboval slyšet. Takže paní zavolám v pondělí s výhruškou na ČOI a uvidíme, co paní nakonec podnikne. Děkuji

Vyhrožovat okamžitě ČOIkou je netaktní. Slušelo by se zajít do daného obchodu, slušně požádat o navrácení opravé baterie, případně se domluvit na náhradím termínu, pokud o ni stojíte a nebude v té době ještě opravena. V opačném případě ji sdělit o navrácení zaplacené částky. Poté vyhrovažovat ČOIkou.

doplněno 11.08.12 22:28:

nevšiml jsem si příspěvku uživatele ladinpraha, znění je téměř podobné

 

ladinpraha*
hodnocení

0x

Doklad o reklamaci máš, zajdi do obchodu a žádej okamžité vyřízení, jelikož lhůta pro reklamaci už proběhla. Buď by ti měli dát peníze nebo novou baterii. Osobní návštěva proto, že máš lépe možnost prodavačku upozornit na případné další kroky, které podnikneš, pokud nebude reklamace teď hned uznána. Nadhodíš téma SOS - Sdružení na ochranu spotřebitele, ČOI nebo medializace v TV - Černé ovce nebo jak se to jmenuje. Myslíš, že budou tohle riskovat, když uvidí, že jsi k těm dalším krokům odhodlaný?

martinjuricek
hodnocení

Baterii jsem právě bral přes internetový obchod. Paní mi sdělila, že ona to jako vadu neuznává, ale dohodli jsme se na posouzení vad přímo u výrobce a řekla i, že mě bude ihned kontaktovat. Jelikož jsou to 2 měsíce od podání reklamace a zatím žádný telefonát, tak počítám, že paní se to snaží zahrát do autu a nic se mnou neřešit. Jen mě právě zajímalo, zda-li to posouzení se počítá do té stanovené 30-ti denní lhůty ze zákona. Určitě si v týdnu udělám výlet, s paní to osobně projednám a uvidím. Navíc mám svědka, který mi může dosvědčit ten telefonát, protože jsem to měl na hlasitém odposlechu (pro jistotu).

pokud vám prodejce po 14 dnech sdělil, že reklamaci neuznává, pak se do 30 denní lhůty vešel. to, že se s vámi domluvil na poslání zboží k posouzení dodavatelem může být mimo reklamační řízení. opravdu ale záleží na přesných výrazech. nejlépe uděláte, když kontaktujete prodejce a vše si ujasníte a vysvětlíte. pak lze činit další kroky.

svědectví z hlasitého odposlechu telefonu hodlíte použít jak a kde?

doplněno 11.08.12 22:58:
"Paní mi sdělila, že ona to jako vadu neuznává". toto vyjádření běžně znamená konec reklamačního řízení. pak jste na tahu vy a máte možnosti se, v souladu s platnou legislativou ČR, zařídit.
martinjuricek
hodnocení

Třeba přímo v prodejně to hodlám použít, pokud by na to došlo. Přesné výrazy bohužel nikdo nebude mít, bude to pak jen slovíčkaření. Ikdyž jasně mi řekla, že zboží zašle na posouzení výrobcem a potom mi sdělí výsledek závady, jestli byla vadou mojí nebo výrobku, tudíž můžu předpokládat, že se ještě jedná o reklamační řízení. Pokud se ovšem nemýlím

artik*

trošku nechápu co chcete řešit na ČOI , paní vám jasně reklamci neuznala . Jestli to vše proběhlo jen po telefonu ,máte smůlu vy . Ona vám nemusí dát vědět jak se reklamace řeší ( nikdo vám volat nemusí) . Až si půjdete pro protokol , určitě tam bude datum cca dny od podání reklamace s tím ,že se reklamace neuznává ( a né datum , kdy jste jí volal ) . ´Pak máte smůlu a musíte doložit , že reklamace je oprávněná , musíte si najít soudního znalce v oboru ,udělat posudek a když bude pro vás kladný ,musíte pak dát vše k soudu a požadovat náhradu. O reklamaci rozhoduje prodejce a né výrobce . ČOI řeší jen jestli byl postup reklamačního řízení v pořádku a né jestli se reklamace neuznala . Tak si musíte najít soudního znalce v oboru ,udělat posudek a když bude pro vás kladný ,musíte pak dát vše k soudu a požadovat náhradu .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]