Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Před cca půlrokem mě jeden "kamarád" přemluvil, abych začal pracovat pro OVB (finanční poradenství). Jsem student vysoké školy. A podle nadřízeného nemusím platit zdravot a sociální, když ještě studuji. A co se týče daňového přizání, tak to prý nemusím podávat, když si nevydělám víc než tuším, že 100 000 Kč.
Je to skutečně tak? Potvrzení o studiu jsem pojišťovně přinesl...
Bojím se, aby mi pak nepřišel účet za nezaplacení + exekuce
Jinak, není to tak úžasný byznys, jak na začátku všichni slibovali! Teď lituji, že jsem se s nimi vůbec dal dohromady. Z cca 10 škollení chtějí udělat finanční poradce? Cháchá to určitě
Jenom dělám nějaký debilní analýzy a nikdo mi zatim nic nepodepsal.
Dokud studujete, podnikáte jako OSVČ vedlejší. I OSVČ vedlejší je povinna hradit zdravotní a sociální pojištění, dobrovolně se lze přihlásit k pojištění nemocenskému.
Protože jste student, hradí za Vás zdravotní pojištění stát, tzn., že v prvním roce podnikání nemusíte hradit zálohy na pojištění ze svého podnikání.
Ovšem budete je muset zúčtovat po skončení roku a pojištění i odvést. V první roce podnikání tedy jde pouze o odklad platby záloh na pojištění. V dalším roce už byste zálohy musel odvádět ve výši odpovídající zisku z podnikání.
U daňového přiznání si nejsem jista, ale domnívám se, že jste povinen je podat.
Dobře je to popsáno např. v těchto článcích: euroekonom.cz/... jakpodnikat.cz/...
A ještě odkaz přímo na ČSSZ, pojištění OSVČ: cssz.cz/...
________ Poznámka: Nemáte žádného nadřízeného, to by bylo možné pouze v pracovně právním vztahu. Jako OSVČ podnikáte svým jménem, na vlastní náklady a svými výrobními (pracovními) prostředky.