Praktiky české pojišťovny

Od: Datum: 13.07.12 21:08 odpovědí: 7 změna: 03.10.12 07:48
avatar

Ahoj, po prozkoumání pojistných smluv na domácnost a odpovědnost za škodu, uzavřených v r. 1993, jsem zjistila, že od té doby nás postupně donutili za tato pojištění platit několikanásobně víc než na začátku a přitom bez navýšení pojistného plnění. Vždycky to probíhá stejně - pošlou dopis, ve kterém píšou, že se podmínky ve světě změnily a že kdybychom chtěli uzavřít pojištění nově, bylo by daleko dražší a že nám dávají tuto lukrativní možnost - navýšení pojistného. Pokud na to nepřistoupíme, pojistka skončí.
Co si o tom myslíte? Kdyby zvýšili tu pojistnou částku, neřekla bych ani popel, ale za tu dobu z nás vysáli takových peněz, nic jsme z toho neměli a kdyby se něco stalo, dostali bychom stejné "něco malinko" jako na začátku. Jak by mi to zdůvodnil nějaký zastánce pojišťoven?
Jestli máte nějaký názor, prosím, napište. Třeba mi to někdo vysvětlí.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.07.12 21:19
 

No já si o tom myslím to, že bych zkusil, nechat zpracovat, návrh nové pojistné smlouvy od pojišťováka jiné pojišťovny a pro zajímavost, i od té samé. Pro zajímavost já mám dům pojištěný u generali a jednou zkusily poslat návrh na zvýšení pojistného ale zároveň s tím pojistné částky a že pokud budu mít zájem tak to budou navyšovat průběžně jak stoupají ceny. Pokud zájem mít nebudu (a já ho neměl) tak vše zůstane při starém (a tak to také už 12 let je).

 
Od: ron*
Datum: 13.07.12 21:32
 

Dobrý den.

Mám stejné zkušenosti. U pojištění domácnosti i u životních pojistek pravidelně pojišťovna posíláí návrh na navýšení pojistného. Nabídne navýšení a současně výhodnější plnění. Upozorní, že nemusíme k této změně přistoupit a v tom případě vše zůstane při starém. Ještě jsem se nesetkala, aby kvůli nepřijatému navýšení zrušili pojistnou smlouvu.

 
Datum: 13.07.12 22:28
 

Koalice, promiňte, ale je hloupost, když napíšete, že Vás donutili. K tomu Vás nikdo nemůže přimět. Je to jen a jen Vaše svobodná vůle, zda pozměněnou poj.smlouvu podepíšete, či nikoliv. Pro pojišťovny jste ideální klient, který mlčky platí. Ale i s pojišťovnou se musí vyjednávat o ceně, nenechat si všechno líbit. Obejděte pár pojišťoven a dejte si udělat návrhy. Potom se teprve rozhodujte.

 
Od: karjala*
Datum: 14.07.12 21:25
 

jestliže máte pojistku na domácnost od roku 2003, tak už ji v podstatě nepotřebujete. Podívejte se do smlouvy, jestli máte pojištěno na novou hodnotu (což předpokládám, že u ČP nemáte) nebo na časovou hodnotu (tj. máte kuchyńškou linku 7 let, tak už v podstatě nemá žádnou hodnotu) A pokud máte časovou, pak smlouvu ukončete. Navíc pokud jste nerenovovali v posledních 3až 5 letech byt, tak je pojistka domácnosti téměř zbytečná, protože by vám při škodní události vypočetli, že hodnota věcí už je téměř nula. Něco jiného je, pokud máte pojištěnou domácnost na novou hodnotu. Ale pak je ještě důležité vědět, jakou máte spoluúčat.

Odpovědnost můžete pojistit samostatně, ale v kombinaci s pojištěním domácnosti nebo nemovitosti to je levnější. Pokud nežijete v bytovém domě nebo paneláku, nemá pro vás smysl ani zodpovědnost.

Pokud budete chtít uzavřít novou smlouvu, pak Kooperativa a Allianz pojišťují na novou hodnotou, tzn. na peníze, za které byste poničenou linku, sedačku, lednici, ... pořídila nově. Allianz k tomu ná navíc službu, že pokud máte nový elektrospotřebič, protahuje vám automaticky jeho záruku na 5 let. A má službu asistence (to má asi i KOop, ale nejsem si jistá), že když praskne potrubí, zabouchnete si klíče, .. tak přijedou a opraví to.

Asi před čtvrt rokem jsem zjišťovala poj. domácnosti v Praze u Allianz (poj. částka asi jen 100 000 kuli právě pojištění elektrospotřebičů a asistenční službě), poj. odpovědnosti asi do půl milionu a stálo to 660 Kč ročně.

 
Od: jardavysocina
Datum: 01.10.12 13:21
 

Dobrý den , moji rodiče na tom byli s pojistkou na domácnost úplně stejně . Smlouva byla z r.1995 , kdy se můj otec nechal "pojistit" a potom navýšení již nechtěl a stále platil původní částku . Při pojistné události v roce 2004 byla hodnota poškozených spotřebičů pro pojišťovnu skoro nulová a nedostali NIC . Platby za 10 roků pojistky mnohokrát převyšovali cenu poškozených spotřebičů .

Nyní má Česká pojišťovna jiné praktiky .

Přišlo mi to již po druhé a to právě dnes . Poslali mi poštovní poukázku TYP A na moji adresu , vyplněná částka je 263 Kč a do Zrávy pro příjemce je napsáno "Uhraďte prosím do 14.10.2012 . V přiložených lejstrech najdete návrh na uzavření smlouvy a další tiskopisy a reklamy , navíc je zde dopis , že smlouva je se slevou 316 Kč , nějak zapoměli napsat, za jaké období je sleva .

Složenka je splatná do 14.10.2012 a pojištění je pouze na tři měsíce, tak že ročně je to 1052 Kč . Většině lidem je jasné, že tato pojiska je návnada - jak mile ji zaplatíte , uzavřete " výhodnou" smlouvu s Českou pojištovnou a budete jen platit . Můj otec, je mu 86 roku , to již loni 2x udělal s vědomím, že mi ušetří cestu na poštu . Bohužel si nepřečetl podmínky napsané malým písmen na jednoum z letáků a tak jsem já měl problém pojistky zrušit . Ani po roce je nechtěli zrušit a požadovali penále .

Můj dotaz zní : Je zaslání složenky od České pojišťovny na novou , neexistující pojisku s vyplněnou jakoukoliv částkou právně správné? Mě to připadá jako zlodějna ...

Děkuji za rady. Jarda

 
Datum: 01.10.12 19:13
 

Jardo a Koalice,

Vámi zmiňovaná pojišťovna je ta nejdražší,co u nás existuje.I já jsem několikrát musel jednat s jejími pracovníky,nechci říci,že by snad byli arogantní,to ne,ale připadalo mi,že vystupují tak,jako by jejich pojišťovna byla jediná na trhu a nikdo Vám nenabídne lepší pojistku než oni.

 
Od: jardavysocina
Datum: 03.10.12 07:48
 

Zdravím všechny ;

jak se mi podařilo zjistil , tak bohužel tento způsob uzavírání smluv na pojištění zaplacením třeba jen částkou z ročního pojištění je platný " Podle § 6 odst. 2 zákona č.37/2004 Sb. o pojistné smlouvě lze skutečně smlouvu o pojištění uzavřít zaplacením zaslané složenky. Od takto uzavřené smlouvy lze odstoupit do 14-ti dnů nebo ji vypovědět do dvou měsíců."

Je to další právní paskvil , jak vnutit nepozorným a starším lidem povinnost platit a platit ...česká pojišťovna

Jarda

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.