Jak na takového zákazníka?

Od: Datum: 12.07.12 07:57 odpovědí: 10 změna: 12.07.12 13:08

Přes internetovou inzerci jsem nabídla na prodej mobil, protože jsem si koupila nový. U inzerátu byl detailní popis, stáří, stav i cena. Byly tam i reálné fotky mobilu, ze všech stran. S uvedením ceny a místa , kde lze nabízený mobil převzít a mojí meilovou adresou . Ozvala se mi paní z Pardubic, několika dalšími meily se vyptala ještě na další podrobnosti ohledně stavu a funkcí telefonu a řekla, že jej určitě chce, že si jej vezme. Ale abych jí to poslala na dobírku balíčkem na adresu, že bydlí někde u Vlašimi . Moc se mi nechtělo balit balíček a jít s ním stát frontu na naši hroznou poštu, ale paní mne přemluvila, že i se zaplacením poštovného se jí to prý vyplatí koupit. Tak jsem to poslala. Poštovné bylo 125,- Kč. Když dlouho nepřišly peníze, dotázala jsem se, zda balíček dostala. Prý nic nepřišlo, ani oznámení , aby si vyzvedla. Tak jsem byla reklamovat nedoručení. Na poště zjistili, že balíček leží nevyzvednutý na tamní malé poště. Tak jsem požádala o prodloužení úložné doby na té poště, aby měla delší možnost si vyzvednout. Vše jsem jí napsala, ale paní od té doby i na další mé dotazy již jen mlčí. Celé to trvá už od začátku června, takže i to, že by odjela na dovolenou už je dlouho. Nejspíš si to asi rozmyslela a balíček si vůbec nepřevzala. Mám na sebe vztek, že jsem na to skočila. Cena nebyla opravdu vysoká, za telefon jsem chtěla 400,- a poštovné k tomu bylo 125 Kč. Štve mě čas, s tím ztracený a také hlavně to zaplacené poštovné. Balíček nejspíš přijde zpátky, po uplynutí té uložné doby. Mám její adresu, meil. Vím, že s tím nic nenadělám, ale přesto se ptám , nenapadá někoho, jak na ni? Aby se alespoň třeba dokázala ozvat a odpovědět, nebo omluvit. Ale asi je to blbost že jo? :(


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.07.12 08:07
 
avatar

Jak na takové nespolehlivé lidi nevím. Přesně něco takového se mi stalo taky. Objednané zboží jsem zaslala jedné slečně na dobírku, po týdnu se vrátilo. Načež ona volala, že nedostala zásilku, tak jsme si to vysvětlily s tím, že pošta asi udělala chybu, a já to pošlu ještě jednou. Asi za dva týdny byla zásilka opět u mne s poznámkou, že adresát si nevyzvedl. Od té doby se po milé slečně slehla zem. Balíček byl za 300 Kč, a na poštovném jsem utratila téměř stejně. A jak na slečnu mě nenapadlo. Můžu se utěšovat jedině tím, že je chudák, pokud se musí bavit tímhle způsobem.

Řešení je v zasílání balíčku až po předchozím zaplacení, ale to sem zase napíše spousta lidí zkušenosti s tím, že po zaplacení předem nedostali nic. Vše je prostě jen o slušnosti a vždy se najde nějaký podvodníček, ať už na straně prodávajícího nebo kupujícího.

 
Od: ron*
Datum: 12.07.12 08:09
 

Dobrý den.

To bude asi těžké. Máte prakticky písemnou objednávku (přes e-mail). Tím, že si paní zboží nepřevzala, vlastně odstoupila od "smlouvy", na což má právo. Škoda, že jste se nodohodly, že v takovém případě uhradí poštovné. Většinou se při nepřevzetí objednaného zboží zákazníkem platí dle dohody smluvní pokuta. Ale na to už je teď pozdě.

Zkusila bych ji ještě naposledy kontaktovat e-mailem. Nic víc s tím zřejmě neuděláte.:(

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.07.12 08:10
 
avatar

Zdravím. Roco, myslím si, že s tím nenaděláte nic. Stálo by Vás to jen další čas a nervy. Holt někteří lidi jsou bezohlední a nespolehliví. Myslím, že se nedočkáte ani omluvy, ani vysvětlení. Spíš nebude mít zájem o další komunikaci a bude se jí vyhýbat. Nezbyde, než oželet to poštovné a poučit se z toho. Nekažte si dál náladu, nestojí to za to.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 12.07.12 08:36
 
avatar

telefon Vám jistě dojde zpět, předpkládejme že i v pořádku. Nabídněte jej dál s cenou 500 kč s jinými podmínkami doručení a tu stovku máte zpět. . . . hm.

doplněno 12.07.12 08:41:

tedy 500 + plus poštovné cca 60kč. A peníze chtějte předem na účet s vysvětlením předch. zkušenosti.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.07.12 09:22
 
avatar

Zde platí pravidlo nikdy neposílejte na dobírku neznámým lidem, u kterých si nemůžete, třeba jako na Aukru, prohlédnout hodnocení minulých uzavřených obchodů. Na Aukru lze dle procent a dle komentářů předchozích prodejců velmi snadno zjistit, zda se jedná o spolehlivého nakupujícího, sama odesílám na dobírku pouze těm, co mají 100% účet, všechny komentáře kladné a mají aspoň 50 uzavřených obchodů.

Pokud prodáváte na nějakém serveru, kde to není možné ověřit, vždy trvejte na platbě předem na účet (pokud není možné osobní předání). Je to běžná praxe a 90% obchodů se takto platí dopředu.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: roca
Datum: 12.07.12 09:45
 

Děkuji za všechny odpovědi, je to pro mne poučení pro příště. Několik věcí jsem už takto prodala a problém nebyl, ale nejspíš jsem se zatím setkala jen se slušnými lidmi. V inzerátu jsem uvedla osobní převzetí, které jsem preferovala samozřejmě i z důvodu možného vyzkoušení na místě, ale paní to chtěla poslat na dobírku, tak jsem, sama nevím proč, jí vyhověla. Snad proto, že v těch meilech byla taková důvěryhodná...

P.S. Omlouvám se, v textu dotazu jsem uvedla nejprve omylem Pardubice, potom Vlašim. Za B je správně.,To jsem se upsala " v spravedlivém rozhořčení"

Datum: 12.07.12 09:56
 
avatar

Přesně jak píše Martina. Prodávat na ověřeném servru (pro mě Aukro), prověřeným zákazníkům a nikdy neposílat na dobírku. Nastavím si podmínky aukce-prodeje a ty jsou závazné. A nenechat se ukecat na výjimky.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: skodolibost
Datum: 12.07.12 12:36
 

To vypadá že to bylo schválně a má radost jak pěkně někomu zaškodila... Zjistil bych si o ní podrobnosti a oplatil bych jí to, něco se vždycky najde. Je to sice ztráta času, ale aspoň zjistí že tohle chování není bez následků. Může si zaběhat o úřadech nebo mít na klice rozamzaný ...

Tohle je holt riziko podnikání. Peníze předem jsou zase riziko pro kupujícího, na inzerát bych takhle nekoupil.

 
Od: lucimera*
Datum: 12.07.12 12:48
 

Jak na ni, to říct nedokážu. Ale takovým lidem by zasloužilo pořádně naflákat. Promiňte, ale aby si si někdo takhle vymýšlel, že něco na 100% chce, a pak nechal jiného ztratit spoustu času a přestal reagovat?
Jistě, stát se může vše - musí vám opravit počítač, nefunguje internet, nejde proud, jedete pryč...ale jsme přece lidi, tak se to dá vyřešit normálně. Kdybych měla zájem o nějaký mobil v inzerci a psala nabízejícímu, že si ho určitě vezmu, tak aby s tím počítal, tak samozřejmě beru, že se může stát nějaká ta nehoda, jak jsem jmenovala. Ale copak je to tak velký problém zajít za kamarádem, do internetové kavárny, nebo někam jinam, kde je internet, počítač, abych mohla napsat, co se stalo a nabízející nemusel zbytečně ztrácet čas?
Vůbec bych to neřešila, je to hloupost. Bylo by to jako bojovat s větrnými mlýny. Taky je neporazíte. A copak něco víte o té "dámě", která po tom mobilu tolik toužila? Asi ne. Balíček vám nejspíš přijde zpátky a bohužel jste nejspíš ztratila i těch 125 Kč, ale co si dnes koupíte za 125 Kč hodnotného, že. Nic moc to nebude a kdyby se stalo něco horšího...
Tu paní už úplně ignorujte a až vám napíše, že by ten mobil chtěla a k tomu připojí nějakou další výmluvu, proč ten mobil nechtěla už předtím, nic jí neodepisujte. Berte to tak: Když jsem chtěla, nechtělas, když chceš ty, nechci já. A je to.

 
Od: buss®
Datum: 12.07.12 13:08
 

No co s tím, smlouva byla uzavřena, ovšem za jakých podmínek? Byla způsobena škoda, budete ji vymáhat?
Snad to dělat tak, nechat sI zaslat poštovné, nebo zálohu na účet a pak zašlu dobírkou zboží.
Ale jsme u opaku, bude kupec věřit, že to přijde?

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.