Nejste přihlášen/a.
Ahojky, včera jsem si byla založit volný živnostenský list a rodiče mi říkají, že budu muset platit daně, soc. a zd. a že tím pádem zadlužím, protože nemám žádný příjem. Jenže já jsem si ho založila kvůli tomu, abych mohla pracovat v OVB Allfinanz a. s., kde mi říkají, že jelikož jsem student, tak nic takového neplatím a jen si musím oběhat ty uřady s potvrzením o studiu. Kde je pravda? A co mám dělat?
Vítej ve světě OSVČ! Přečti si Kafkův Zámek, abys vydržela s nervama při obíhání úřadů. Pravdy se stejně nedobereš, protože Ti na každym úřadě řeknou něco jinýho a vláda průběžně mění zákony a předpisy, úředníci sami neví, co je pravda. A nediv se, až si všechno oběháš, že se ozve VZP, že jim rok neplatíš, přestože platíš, že Ti spojí dvě platby na zdrav. připojištění a pak oznámí, že nemáš nárok na mateřskou, apod. Všechno si neustále ověřuj z více zdrojů, stojí to ale spousty času. Toť všeobecná rada.
Prvni rok davali ulevy, ze se nemusely platit zalohy, ale skoda si to vyplacat neznalosti. Zivnostak se nemusi hned rusit, da se pozastavit, pak se plati jen tisicovka ZP, socka se nemusi, ale nebezi duchod, vsechno si nejdriv zjisti a pekne nauc, ponevadz je to pekna dzungle. A kdyz prijdes na urady "nevedoma", tak s tebou pekne vymetou a zacnou si Te posilat mezi sebou, a cekat nekolikahodinovy fronty (na P6 klidne 4hodky na SSP) moc na dobry nalade neprida. Studenti platit nemuseli (kolem roku 95), ale pak to na rok ci dva zmenili, ze se platit muselo, takze nam nabehly penale na ZP. Na studijnim to netusili. Tak se obrn a zacni si to obihat. Pevny nervy preju. Jako OSVC si na druhou stranu muzes vydelat vic penez v case, kterej si sama urcis a ziskas SVOBODU. Ne drepet v kanclu a cekat, az skonci hnipani v praci.
Holka nevíš nic o ekonomice a chceš mi radit ohledně pojištění? pmnht má pravdu.