Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vyhozeni z domu

Od: asevena odpovědí: 23 změna:

muze me matka vyhodit z domu pokud studuji stredni skolu a je mi 18 let?.. ( vyhrozuje ze kdyz ji nedam pridavky co me pridou tak pujde na policii a vyhodi me ..

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

lidus*
hodnocení

3x

Vyživovací povinnost rodičů trvá do doby, než děti jsou samy schopny se živit. Nijak to tedy nesouvisí s věkem dítěte, vyživovací povinnost tedy nezaniká dosažením zletilosti, tedy osmnácti let. Pokud dítě i po tomto věku dále studuje, trvá vyživovací povinnost až do konce studia. Na druhou stranu je třeba, aby se jednalo o studium smysluplné, jímž se dítě připravuje na budoucí povolání. Pokud dítě střídá školy bez toho, aby některou z nich dokončilo, nelze na rodičích spravedlivě požadovat další placení výživného. to je však třeba řešit na základě konkrétních okolností. Vyživovací povinnost naopak může skončit i před osmnáctým rokem věku, pokud dítě ukončí školu a v dalším studiu nepokračuje. (cit.)

Vyhodit vás nemůže a policie jí v tom aby vás donutila něco dělat nepomůže. Asi nebudete ze soc. silné rodiny a zrovna snaživý syn. Co takle jít o prázdninách makat a trochu mamince pomoct?

doplněno 09.07.12 15:35:

Příjde mi to opět jako prázdninový dotaz z nudy a někteří odpovídající registrovaní 1 den co odpovídají 3x po sobě nesmysl, mluví za vše.

romanuska*

Vyživovací povinnost nikdy neskončí před 18 rokem dítěte i kdyby skončil studium.

Romanuska mýlíte se a Liduš má pravdu. Vyživovací povinnost rodičů vůči dítěti trvá po dobu jeho školní docházky nebo řádné přípravy na povolání. Může skončit i před 18. rokem věku, pokud dítě ukončí školu a v dalším studiu nepokračuje.

romanuska*

Já si myslím, že pokud není dítě do 18 let nezaopatřené, nelze jej vyhodit na ulici. Pokud ano, musí pak zafungovat stát. Pokud není díte plnoleté, kdo za něj pak zodpovídá?

martinaa*