Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pro koho je dýško?

Od: prajzak1 odpovědí: 14 změna:

Když pracuju jako brigádník v hospodě a někdo platí a nechá mi dýško, je automaticky moje? Nebo patří hospodě? Není to troufalé, si ho bez zeptání nechat?

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hop®
hodnocení

2x

Pokud tam neděláte sám, domluvte se s ostatními obsluhujícími na place. Většinou se dýška dělí, pokud si někdo stápí peníze tajně, koleduje si o průšvih. Někdy se obsluha dělí o dýška i s kuchařem, slyšel jsem i o hospodě, kde si dýška nechávala majitelka, což je podle mne velmi nespravedlivé. Pokud byste si chtěl "svoje" dýška" nechávat, asi byste musel mít dvě peněženky, jednu na dýška a jednu na tržbu, jinak se pak při "zrcadle" nedopočítáte...

cobrak*
hodnocení

1x

Dýško je myšleno tomu, komu se dá. Ale není žádnou vyjímkou, kdy si zaměstnanec nesmí dýško nechat a jde do kapsy zaměstnavaleli...

doplněno 08.07.12 01:34:

Máš pravdu Hope, ale většina lidí si myslí, že ho dávají pouze číšníkovi, takže jak píšu, je myšleno jemu, většinou. A to bohužel...Takže, když kuchař dobře vaří, majitel restaurace má dobré pivo, tak to většinou vezme číšník do kapsy. A často má číšník minimální plat a jsou mu právě proto majitelem dýška určena. Má třeba 40Kč na hodinu, ale ve skutečnosti má díky dýškům třeba 200 ;)

hop®

Řekl bych, že dýško je myšleno za kompletní službu. Pokud mi jeden člověk pivo dobře natočí a druhý brzo přinese, třetí mi uvaří dobré jídlo, a čtvrtý mo ho přinese, tak určitě nepatří dýško pátému, kterému ho dávám i když jen kasíruje...

olaf71*
hodnocení

1x

je Vaše, pokud nejsem spokojen s obsluhou, tak Vám žádné nedám. pokud jsem spokojen s kuchyní, posílám aspoň panáka do kuchyně.

lempl*

Pokud má 150 na hodinu a vrchní bude dělat za desítku, těžko bude její:)

hahanaj*
hodnocení

0x

no všude to maj jinak někde si ho inkasující nechává a jinde se dávají dýška dohromady a pak se o ně dělí...takže ...nevím jak to máte tam u vás zavedené