Nejste přihlášen/a.
Dobry den,
pracuju jako monter plastovych oken a rad bych se zeptal, pokud me nadrizeny vypocitava mzdu formou prace v ukolu, coz znamena, ze jsem hodnocen dle namontovanych metru, pripadne kusu, zda je nejak osetreno v zakoniku prace, pokud jedu na montaz do jineho kraje a stravim na ceste napriklad 2. hodiny?
Jedna se mi o to, ze mesicne projezdim minimalne 30.hodin, ktere vlastne nemam nijak hrazene. Je mozne toto nejak po zamestnavateli pozadovat o zapocitani do vyplaty?
Predem dekuji.
Důležité je, jaké máte v pracovní smlouvě sjednáno místo výkonu práce.
Zákon č. 119/1992 Sb. o cestovních náhradách.
Pravidelným pracovištěm se pro účely tohoto zákona rozumí místo dohodnuté se zaměstnancem; není-li takové místo dohodnuto, je pravidelným pracovištěm místo výkonu práce sjednané v pracovní smlouvě. U zaměstnanců, u nichž častá změna pracoviště vyplývá ze zvláštní povahy povolání, je možno jako pravidelné pracoviště dohodnout i místo pobytu. Pokud má zaměstnanec na základě dohody o provedení práce provést pracovní úkol v místě mimo obec pobytu, může s ním zaměstnavatel v této dohodě sjednat, že mu poskytne i při cestě z obce pobytu do místa výkonu práce a zpět náhrady jako při pracovní cestě.
Dobrý den.
Řeším v zaměstnání podobný problém, ale budu konkrétnější... Místo výkonu práce ve smlouvě mám Přerov. Často ale pracovně cestuji do Ostravy a zaměstnavatel mně do mzdy počítá až čas, kdy do Ostravy dorazím, byť firemním vozem, který jsem řídil z Přerova. Je to správně nebo mám být zaplacen od doby, kdy přijdu do zaměstnání v Přerově?
Děkuji za odpověď.
Dobrý den.
Zaměstnavatel postupuje správně.
Pro účely evidence pracovní doby se započítá pouze výkon práce (např. do Ostravy dorazíte v 8.00 a odjíždíte 16.00 - výkon práce 8.00 - 16.00). Za tuto odpracovanou dobu Vám náleží mzda dle Vašeho platového výměru.