Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer. Je mi 58let. Již delží dobu mám problémy se spánkem. Dříve jsem usnul a v noci jsem se nebudil až do doby kdy mne obudil budík v telefonu a to v o pul paté ráno. Pracuji jako svářeč pouze na raní směnu. V práci nemám žádné problémy. Ani s partnerkou když trávíme volné chvíle spolu. Někdy ju spát ve 20hod jidy později třeba po 21hod ale je to stále stejné v noci se převaluji na posteli a snažím se pořadně usnout ale nejde to. Zkoušel jsem i pivo před spaním ale bez učinku. Mléko jak syrové tak vařené nemužu. Teplotu v ložnici upravuji radiátorem aby bylo chladněji. Večeřím v 18hod i dříve. Kávu si dávám pouze ráno ke snídani. Jak si sám pomoci lze vubec? Dá se zjistit vubec kde je příčina? Děkuji.
Otázka je, jestli ti nedostatek spánku dělá i jiné problémy, jestli jsi pak třeba přes den nevyspalý, unavený atd.
Pokud jiné problémy nemáš a jediné, co tě trápí, je špatné usínání, tak si s tím nelam hlavu a nech to být. Vezmi si třeba knížku nebo pusť televizi... tělo si samo řekne, až bude chtít spát. Potřeba spánku je individuální a s věkam zpravidla klesá.
V tomto věku již většinou člověk nespí celou noc . Hlavně se nenuťte usnout za každou cenu , převalovat se v posteli a čekat na spánek- to není dobré.Třeba si poslechněte rádio - pěkná hudba vás uklidní a usnete snáz. Zkuste také chodit spát dýl nebo se jít večer ještě projít, abyste se unavil .
Zkrátka s přibývajícími roky budete mít jiné nároky na spánek.
Měl jsem také tyto problémy, vyzkoušel všechno možné, do přípravků na bylinné bázi jsem vrazil spoustu peněz, vše bez účinku. Zašel jsem k lékaři, předepsal prášky a ta úleva, když jsem po několika měsících spal c e l o u noc! Takže nebojte se vyhledat lékaře, asi vám nic jiného nezabere, tak jako mě.