Reklamace bot - nevím jak dál

Od: Datum: 12.06.12 18:17 odpovědí: 15 změna: 13.06.12 11:24

Dobrý den,

v jistém obchodě se sportovními potřebami jsem si koupil "modní" obuv - již po třetí jsem boty odnesl na reklamaci, při podávání reklamace, jsem upozornil prodavačku na to, že už je to moje třetí reklamace, řekla mi, že ne, že je to první. Pokaždé jsem dostal nové boty s novým paragonem. Jak dál? Vím, že mám právo na to odstoupit od kupní smlouvy, ale jak dokážu to, že je to má třetí reklamace na stejný výrobek a na stejnou vadu?

Díky za odpovědi. :)


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.06.12 18:24
 
avatar

není to třetí reklamace! pokud jste dostal nové zboží, je to první reklamace a obchod postupuje naprosto v souladu s OZ. nové zboží= nový paragon= běží nově dvouletá záruční lhůta...

Ohodnoceno: 3x
 
Od: slavaopc*
Datum: 12.06.12 19:23
 

Takže, pokud chci vrátit peníze, je nějaká cesta?

Datum: 12.06.12 19:46
 
avatar

jedině až se u stejného páru bot projeví stejná chyba 3x - teprve pak vám vrátí peníze...

 
Od: slavaopc*
Datum: 12.06.12 20:05
 

Takže, pokud mi pokaždé dají nový pár s novým paragonem, tak nemám šanci.

Jen chci podotknout, že když jsem byl v jiném obchodě s elektronikou také na reklamacích, tak mi po třetí nabídli odstoupení od smlouvy ( pokaždé jsem dostal nový výrobek - ale paragon ne!). Defacto paragon jsem ztratil a na reklamace chodím jen s opravenkami.

Poslední otázka: Je tedy nějaká možnost si nechat starý paragon, jako u mého příkladu nahoře?

Datum: 12.06.12 20:14
 
avatar

pokud jste po oprávněné reklamaci dostal nový výrobek a nedostal jste nový paragon, případně do starého paragonu vám nedopsali datum výměny, pak v obchodě (s elektronikou) nepostupovali správně.

nerozumím, s jakou opravenkou chodíte reklamovat... nic vám neopravovali.

kde jste boty kupoval? cesta, jak se dostat k penězů v určitých obchodech je. ale...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: bicnane
Datum: 12.06.12 20:51
 

Dali vám nové boty a nový paragon = nová kupní smlouva mezi vámi a prodejcem. Prakticky neproběhla reklamace, ale udělali novou kupní smlouvu a té původní se tak vykutáleně zbavili. Smysl mi uniká, leda že ty vadné znovu prodají (?)

Příště: reklamujte písemně, uveďte konkrétní vadu kterou reklamujete, doklad o koupi (paragon) jen ukažte a nechte si ho u sebe, stejně tak zápis o reklamaci. Prodejce o reklamaci musí rozhodnout, opět vyžadujte písemně. Pokud je vada opravitelná tak může výrobek opravit, vyměnit za nový nebo vrátit peníze (volí prodejce), záruční doba běží znova od začátku. Při třetím opakování vady můžete odstoupit od smlouvy. Pokud je vada neopravitelná nebo je vad více, tak se můžete rozhodnout mezi výměnou zboží a odstoupením od smlouvy (volí kupující)

 
Datum: 12.06.12 20:28
 

a proč si neřeknete při podávání reklamace o peníze rovnou? Když je to tuším do 3měsíců tak si zákazník může vybrat jak postupovat při vyřízení reklamace

 
Datum: 12.06.12 20:44
 
avatar

vykyšlete se na vaše tušení. to je k ničemu. čtěte a chápejte zákony!

§ 622

(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: slavaopc*
Datum: 12.06.12 21:27
 

Díky moc za všechny rady, zítra tam půjdu a uvidím jak to dopadne. Snad si budu moci vybrat alespoň jiný výrobek.

Datum: 12.06.12 22:00
 
avatar

Je to s podivem, ale Vy jste dítě štěstěny. Koupil jste si, a sám jste i dal do uvozovek, takzvané MÓDNÍ boty. Terminus technicus zavedla EU. A na ty se vztahují podle EU jiné technické /výrobní/ normy. Životnost těchto MB může být i jen 14 dní. To, že jste dostal po stížnosti nový pár bot, můžete považovat za výhru. Prodejce zkouší, kolik napálených lidí se k němu vrátí boty reklamovat. Každý totiž nepříjde, když to koupil třeba na dovolené, daleko od svého bydliště.

Tento trik používají prodejci již asi jeden rok. Ale devadesát devět zákazníků nemůže vědět, co to znamená a obchodník Vám to při prodeji neřekne, ale správně má na to UPOZORNIT.

 
Datum: 12.06.12 22:09
 
avatar

s módní obuví máte pravdu. ale i sportovní boty mohou mít životnost 14 dní. spousta lidí neví (nebo nechce vědět) že boty se mohou opotřebovat dříve než jim uplyne dvouletá záruční lhůta...

ALE: můžete mi, prosím, dát odkaz na nějaký obecně závazný právní předpis, který dává obchodníkům za povinnost upozornit na to, že si zákazník kupuje módní obuv?

 
Datum: 13.06.12 00:01
 
avatar

Podívejte se na stránky peníze.cz z 26.3.2012. Článek se jmenuje oblíbený trik prodejců. Je to tam vysvětlené.

doplněno 13.06.12 00:08:

I když ne uzavřené, zajímají se o to i právníci a možná by pomohla hromadná žaloba. Prostě další habaďůra EU na normální lidi.

 
Od: nutt®
Datum: 13.06.12 02:34
 
avatar
Zdravim,
kdyz jste dostala nove zbozi a novy paragon. Tak bych tam zasel druhy den a rekl ze zbozi chci vratit. Mate preci pravo do tusim 10dnu vratit zbozi bez udani duvodu.
 
Od: cepagis*
Datum: 13.06.12 06:08
 

Tohle "právo" je definováno kde? Již se tu řešilo nespočetněkrát, vrácení zboží bez udání důvodu a zpětné vyplacení kupní ceny je v kamenném obchodě dobrou vůlí obchodníka, chcete-li, jeho služba navíc. Každopádně ale není tato služba vymahatelná. A 100% musí být takové zboží ve stavu, v jakém bylo zakoupeno, což asi nebude, když se jej původně vydám reklamovat...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: jar®
Datum: 13.06.12 11:24
 

Žádné právo na vrácení zboží do 10 dnů nebo třeba i do xx dní v kamených obchodech neexistuje. Pokud Vám obchodník zboží vymění je to jeho dobrá vůle, nikoliv povinnost.

Vrácení zboží bez udání důvodu lze využít pouze u prodeje přes internet.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.