Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace zboží - koupě po internetu

Od: kolecko* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den,

máte někdo prosím zkušenost s reklamací zboží po internetu. Bratr si objednat v e-shopu konzoli Playstation3, (nabízeli je jako nové , přímo od výrobce za 4tis.). PS byly doručeny ,ale použité (originální balení bylo poušeno, v PS byl odstraněn čip na čtení vypalovaných her apod). na první pohled bylo zjevné, že se nejedná o nový výrobek. Brácha nedbal na rady ať nejprve píše, že se nejedná o kamený obchod, aby nikam zboží neposílal, ale on si stál za svým, že napíše dopis a pošle s tím i hry (naivně věřil tomu, že mu pošlou nové hry). Uběhlo 14dní, telefony nikdo nezvedá, ne e-mail nikdo neodpovídá. Jak pokračovat? Máto vůbec smysl nebo si má z toho vzít jen drahé ponaučení?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dusatka*
hodnocení

2x

Koupil to od podnikatele, nebo od běžného občana?

kolecko*
hodnocení

jde o právnickou osobu - spol. s r.o.

Prodejce má na vyřízení reklamace 30dní. Ale spíše to vypadá tak, že nikdo není ochotný komunikovat.

dusatka*

V tom případě zkuste Českou obchodní inspekci:

(ze stránek ČOI -/...

Česká obchodní inspekce je v oblasti reklamací oprávněna kontrolovat pouze, zda prodávající informoval spotřebitele ve smyslu ust. § 13 a § 19 zákona o ochraně spotřebitele, tzn. o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady, včetně uplatnění rozporu s kupní smlouvou, o tom, kde ji lze uplatnit a o provádění záručních oprav a dále zda prodávající reklamaci přijal, vydal o tom písemné potvrzení se všemi náležitostmi a zda reklamaci vyřídil do 30 dnů, pokud se s spotřebitelem nedohodl na lhůtě delší.
O reklamaci rozhoduje prodávající a pokud spotřebitel nesouhlasí se způsobem, jakým byla jeho reklamace vyřízena má možnost řešit spor v občanskoprávním řízení u příslušného soudu. Česká obchodní inspekce jako veřejnoprávní orgán není oprávněna do těchto vztahů vstupovat.

kolecko*
hodnocení

Jak už jsem uvedla, prodávající s ním nekomukuje ani písemně ani telefonicky.Nevím, zda reklamaci uznali nebo neuznali a soud - to je běh na dlouhou dobu. Ještě mě napadlo obrátit se na TV - Občanské Judo nebo Černé ovce.

dusatka*

No z toho právě usuzuji, že Vám nevydali písemné potvrzení o přijetí reklamace, a proto se můžete obrátit na ČOI. Nic Vás to nestojí.

kolecko*
hodnocení

Volala jsem na ČOI. Dostala jsem dobrou radu nad zlato :) čekat. Přeci má na vyřízení reklamace ze zákona lhůtu 30dní. Mazec, tak podvodník je krytý zákonem a slušný platící občan musí čekat měsíc, aby pak zjistil, že mu nikdo nic nedá.

Vážně jste nikdo neřešili podobnou situaci v praxi?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]