Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Proč platím v lékárně 30Kč za léky zdarma?

Od: kristy70* odpovědí: 7 změna:

Dnes jsem byla u plícní lékařky. Předepsala mi inhalátor, který se nedoplácí. Poví mi někdo proč jsem teda na Střížkově v nově otevřené lékárně zaplatila regulační poplatek 30,-Kč? Děkuji všem za rady, Kristy70

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

dusatka*
hodnocení

3x

To je poplatek za recept, ten se platí i za léky bez doplatku. Proto si některé léky, které nemusí být na předpis, většina lidí už nyní kupuje, než aby si je nechala předepsat. Např. pokud lék stojí 20 korun, na předpis to i bez doplatku vyjde na 30, takže si to radši koupím ve volném prodeji za 20...

doplněno 23.10.08 14:26:

mzcr.cz/...

lm®
hodnocení

2x

Asi poplatek za recept.Smiřte se s tím.Já chodila na kontroly k ortopedovi do nemocnice,vždy jsem si koupila 30 kč poplatek,jednou si vzpomněl jednou ne.Když ho nechtěl ,vrátila jsem ho v nemocniční recepci zpět za peníze.Nemají v tom žádný řád.;)

kristy70*
hodnocení

Díky ti za odpoveď. Niesom v tom zbehlá, nebývam chorá. Až teraz sa mi zle dýcha. Spýtam sa na ten poplatok u mojej doktorky až tam v pondelok pôjdem. Pekný deň praje Kristy70

innkas*
hodnocení

0x

Tak aby bylo jasno,pokud vím,poplatek není za recept jako takový,ale za položku na receptu.Na jeden recept může doktor předepsat dva různé léky, takže zaplatíte maximálně 60 korun plus doplatky za léky,pokud nejsou plně hrazeny pojišťovnou.

Zjednodušeně řečeno platíte za jeden název léku tzn. pokud máte třeba 2 balení jednoho léku platíte pořád jen jednou 30 korun.

POZOR! Za volně prodejné léky,které nehradí pojišťovna se poplatek NEplatí! I když vám lék předepíše doktor!

Stalo se mi,že mi paní v lékárně prodala lék pez předpisu a recept dala bokem na zrušení s vysvětlením,že takto mě to vyjde levněji než zaplatit lék a ještě poplatek 30 korun,když jde o lék volně prodejný a předpis není třeba.