Jak otevřít dveře ve vlaku

Od: Datum: 14.05.12 22:11 odpovědí: 14 změna: 15.05.12 14:28

Ahoj a dobrý večer. Na tuto poradnu se obracím s takovým trapným dotazem. Jak se otevírají dveře ve vlaku? Minulý rok, když jsem jela sama z Prahy, jsem v noci vystupovalal v Olomouci, kdyby nebyl předemnoou jeden muž, asi bych se nedostala ven. Tam přece není obyčejná klika, za kterou stačí stisknout. Ona se musí nějak převrátit? A jak je to za jízdy? to je blokované a v zastávce se to odbrzdí? A nakonec se dveře zavřou samy? Omlouvám se, ale čeká mě noční cesta a nechci tam zůstat déle *smich*


avatar
Upozornění
Tato otázka je 5 let bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 14.05.12 22:19
 

Jak v kterém vagonu - ale při jízdě by každopádně měly být dveře jištěny (blokovány), otevírají se obvykle pneumaticky (klika neovládá přímo mechanismus zámku), takže není potřeba velká síla...

Odblokování a zavírání řídí obsluha vlaku...

 
Od: tr
Datum: 14.05.12 22:20
 

Zdravím jestli to není sranda, tak tady je rada. Po zastavení vlaku se dveře odblokují a vetšinou nade dveřmi se rozsvítí zelená kontrolka, jinak je červená a nejde to. V rychlících staré konstrukce jsou dveře neblokované i za jízdy, měla by tam být výstraha. Jinak valstní otevírání se provadí tou kličkou na dveřích, jde buď to nahoru nebo dolů, pokud tam bude takové madlo(většinou motorové soupravy), tak směrem k sobě. Chce to sílu a hlavěn se přidržte zábradlí či té tyče k držení, ať Vás to případně nevezme při otevírání sebou, má to sílu a když to člověk nečeká, tak pozor.

Hodně zdaru.

 
Datum: 14.05.12 22:21
 
avatar

Měl jsem za to, že se zavíraj samy, ale možná ne, nebo možná jenom některý :)

Otevřou se za tu kouli, je tam šipka, kterým směrem se tím má hnout, v podstatě se na ni shora pověsíte a tlačíte do té strany a dolů. I když se tam píše, jak dveře nejsou blokovaný a jak nemáte vystupovat za jízdy, tak obvykle před zpomalením otevřít nejdou.

 
Od: buss®
Datum: 14.05.12 22:29
 

To není fór, dcera jela po 20 letech vlakem a také nevěděla co s tím. Na madla zapomeňte, jsou tam většinou cuplíky, pokud se neotevřou automaticky. Prostě je třeba se dívat kolem dveří na otevírané straně a hledat.

 
Od: jirina*
Datum: 14.05.12 22:30
 

*hi* vy si z toho děláte legraci, ale já jsem takový netechnický typ. Spíše nemám odvahu něco zkoumat. Asi bych na to přišla, ale nemám odvahu do všeho šťourat a zjiš%tovat jak na to., Pro mě to byl opravdu nepříjemný zážitek a jsem ráda, že jsem nevystupovala sama. No, prostě když nevím jak co funguje, nerada na to sahám.*zed* Jinak šipka tam na dveřích byla, ale pán, který ty dveře otvíral, tak tlačil ze všech sil a stejně mu to nešlo hladce., až jsem se lekla že je neotevře ani on sám. Asi to bylo tím, jak tvrdíte že byly dveře jěště blokovány.

Od: buss®
Datum: 14.05.12 22:41
 

Pán byl slabýýý...

 
Od: jajka*
Datum: 14.05.12 22:55
 

V některých vlacích se dveře otvírají automaticky samy po zastavení,u jiných je po stranách tlačítko podobně jako v nových typech autobusu nebo tramvaje-zmáčknete-dveře se otevřou.Ta nová tlačítka mi taky udělaly pěknou ostudu,když jsem v novém vagoně vlezla na WC,zvenku šly dveře otevřít parádně,ale jak jsem byla vevnitř,tak tlačítko na zavřrní bylo kdesi jinde a nevěděla jsem jak mám dveře za sebou zavřít,aby na mě nebylo vidět.Jsem tam tak taky hodnou chvíli šaškovala,než jsem na to přišla.Takže celkem chápu a umím si představit Vaši situaci.

Ty starší typy vagonů-tam to chce fakt sílu.

 
Od: lm®
Datum: 14.05.12 22:55
 
avatar

Ahoj

Vlakem jsem sem tam,ale jen velmi málo jezdila před 20 lety do Plzně do školy.Bydlím na vesnici,kam koleje nevedou:D a od vlaku mne vždy čekalo přestupování na autobus,proto jsem spíše jedila přímo busem domů.Od té doby se přece jen něco změnilo.A tak,když jsem před 2 lety jela po dlouhé době vlakem do práce,neměla jsem ani tušení,že existuje automatické otvírání v podobě zeleného tlačítka na boku u dveří.

Vlak zastavil ve stanici,kde jsem měla vystoupit.Nikdo jiný nevystupoval,bylo asi půl páté ráno,zima a tma... lomcovala jsem "klikou " či jak ten otvor ve dveřích pojmenovat a NIC ...,pak mi napadlo požádat jednu paní,sedící ve vlaku ,ta na mně koukala jako bych spadla z višně a než se zvedla aby mi ukázala,co mám kde mačkat,vlak se rozjel a já stanici prostě přejela...

Můžu vám říct,by to děsný zážitek,teda.Takže já bych se paní a jejímu dotazu rozhodně nesmála.Být v noci v cizím městě kde nikoho neznáte ,všichni spí... je HRŮZA.

Dnes už se tomu tedy i zasměju a jezdím vlakem každou chvíli,ale tenkrát...,no děs. Takže nezapomeňte,přijede -li vlak,který má toto automatické otevírání, (oni totiz jezdí pořád i ty staré vlaky s klasickým otevírání - tam nemáte co řešit,je to podobné jako doma u dveří,jen větší síla a pozor at nevypadnete s otevírajícími se dveřmi) hledejte svítící zelené tlačítko,to zmáčkněte a dveře se vám otevřou.Při vystupování počkejte až vlak úplně zastaví.Ahoj Lenka

 
Datum: 15.05.12 10:21
 
avatar

Dveře se musí otevírat až po tom, co se vlak zastaví, jinak jsou dveře skutečně blokované a otevřít nepůjdou.

Některé vlaky mají takvé tlačítko na otevření, jiné jsou ještě postaru a musí se zatáhnout za to madla - jak někdo nade mnou píše, že na ně máte zapomenout, tak vlakem asi moc nejezdí:) Stále u nás jezdí plno vlaků práve s těmi madly:)

 
Datum: 14.05.12 23:01
 

Klidně požádej někoho ze spolucestujících o pomoc. Budeš klidnější a v pohodě vystoupíš.

Všimni si, při nastupování do vlaku a nebo během zastávky vlaku v některé stanici, jestli průvodčí musí obíhat vlak a zavřít všechny dveře a nebo jestli se dveře zavřou všechny v jeden okamžik. (Dvěře ve kterých stojí průvodčí nepočítám, protože oni si právě ty dveře, ve kterých stojí umí vyblokovat, aby se nezavřely a zevřou je až se vlak rozjíždí).

Další věc podle které se dají poznat dveře pneumaticky otevírané je to, že ty pouze rukou pootočíš klikou a nemusíš do dveří tlačit, aby se otevřely. Dveře za tebe potom otevře vzduchový mechanismus a tyto dveře (nyslím si) nejdou ručně uzavřít.

S blokováním dvěří je to horší. Některé vlaky mají dveře za jízdy blokované, takže musíš při otevírání počkat, až vlak stojí v zastávce (nezkoušej otvírat když vlak pomalu jede - dvěře se právě kvůli blokování neotevřou). Některé staší vagóny blokování dveří nemají, ale tam zase uvidíš cedulku nebo nálepku, že dveře nejsou za jízdy blokované.

Myslím si, že při otevření dveří za jízdy to aspoň signalizuje strojvůdci, že jsou někde otevřené dveře a ten musí zpomalit (ale toto je pouze moje domněnka).

Ve vlacích EuroCity InterCity a dalších speciálech jsou dvěře ovládané tlačítkem. Takže až se rozsvítí zelené tlačítko, můžeš si dveře otevřít. Dokud tlačítko nesvítí, nemá cenu toto tlačítko mačkat.

 
Od: miljan*
Datum: 14.05.12 23:05
 

U některých vlaků se otvírají "automaticky" za jízdy.

 
Od: krkovicka*
Datum: 15.05.12 09:58
 
Nevím proč by měl někdo řešit jak otevírat vlakový dveře.Tím nemyslím vás.Problém jsem jednou měla taky.Ono to není tak jednoduchý.Nakonec najít i správnou stranu kde je perónkdyž nevidíte ven.Čtěte cedule kolem dveří.Starý soupravy vlaků mají kliku a táhnout dolů.Novejsi postranní tlačítko a kliku za kterou musíte vzít.Odblokování dveří provede zřejmě strojvůdce jakmile vlak zastaví.I tak jen blázen by je otvíral za jízdy.
 
Od: ladaadal*
Datum: 15.05.12 11:03
 

Jirina- buď úplně v klidu. Já jel po 25 letech a když jsem se ptal průvodčí, kde je kuřácký vagon, tak šokem málem vypadla okýnkem. Prý už několik let něco takového neexistuje. Ke dveřím jsem se naštěstí nedostal, protože předemnou vystupovalo spousta lidí, zaručeně bych na to taky vejral jak na mimozemšťana s tykadýlkem*smich*.

 
Od: fran
Datum: 15.05.12 14:28
 

Jak který vlak. Retro-motoráček má takovou kličku - západku níž než je další ta obyčejná klika, tou dolní se začíná a celá montáž chvíli zabere. Pomohl průvodčí, asi se na to nemohl dívat.

Moderní mají zelený puntík který se rozsvítí (aktivuje) po zastavení, a teprve pak se mačká a lze otevřít a zároveň se vysunou schůdky..

Takové ty mezinárodní vlaky mají automatické otvírání / a zejména zavírání, na cestujícího pokusy to kašle. Když je čas odjezdu, přestože vlak ještě stojí na nádraží už dveře nereagují a dovnitř "naskakovat" nelze. V Rostocku klidně přivřou do dveří.

Obyčejné kliky asi zmizely, spolu se špínou z uhlí z dávné romantiky - parního pohonu.

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.