Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skrytý nátlak v reklamě

Od: sarusajus odpovědí: 12 změna:

Dobrý den chtěla bych se zeptat jak mám popsat 3 příklady psychického nátlaku kterého reklama využívá? Děkuji za odpovědi :)

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

liwilterhage*
hodnocení

4x

Zdravím,

nevím, zda přesně Vám o toto jde - nejedná se o psychický nátlak zcela doslovně. Spíše Vám tady napíši jak působí reklama (a jak toho využívá) na psychiku člověka.

Jedná se určité reklamní triky, třeba Vám z toho něco pomůže.

1. Podprahové působení - kdy se objevují skryté obrázky nebo texty v té reklamě - my si neuvědomujeme, že tak jsou, pouze naše oči je vidí na krátký okamžik a působí na naše podvědomí (u nás je to zakázané využívat)

2.Majoritní působení - využívá potřeby přidat se k většině - např. reklama typu - 8 z 10 žen používají a jsou spokojeny s...

3.Předstírání časového tlaku - reklamy - jedinečná nabídka "zavolejte ihned!"

5.Navazování emociálních pocitů - emociální zaujetí diváka - reklamy na různé charitativní akce, přispění apod.

6. Efekt experta - výskyt doktora, zubaře - bílého pláště - přidává to na důvěryhodnosti reklamy pro nás

7. Selektivní informace - důležitá informace se stále dokola opakuje - častěji

8. Sleeper efekt - jedná se o cílenou odpudivou reklamu, kterou si právě proto, že se nám nelíbí a leze nám na nervy zapamatujeme

9. Animismus - neživé věci mají duši - postavičky apod.

To je co mě napadlo. Snad Vám z toho něco pomůže.

 

eulalie*
hodnocení

1x

Psychický nátlak v reklamě - např. útok na city lidí - viz reklamy na vakcíny, ty ukážou plačící batole a nešťastnou matku a vyzývají k nepovinnému očkování dětí. No který rodič by odolal, že...

 

1jara*
hodnocení

0x

Reklama působící na spotřebitele.
b) na produkt (výrobková reklama)
c) na trh
d) na vlastní podnik (institucionální reklama)

 

hankauk*
hodnocení

0x

Psychický nátlak může být třeba spot na výběr peněžních prostředků pro pomoc hladovějícím dětem v Africe. Zadavatel v reklamě ukazuje podviživené umírající děti a snaží se na emocionální úrovni "přinutit" diváky, aby poslali peníze.

 

poseidon*
hodnocení

0x

Psychický nátlak může být vytvářen sugescí, že člověk to či ono zboží, nebo službu, nezbytně potřebuje, což je zpravidla podporováno formou reklamy, která útočí na city, strachy, pudy, nevědomou stránku lidské psychiky. Děje se tak pečlivou volbou postav, obličejů, výrazů tváří, hudbou, výběrem slov, vět a intonace, argumentů... Nejde v žádném případě o objektivní informování, ale účelovou manipulaci, jejímž cílem je zvýšení obratu. Pokud sem dáte odkazy na konkrétní reklamy, mohl bych se pokusit o nějaký laický rozbor příkladů psychického nátlaku.

 

miljan*
hodnocení

0x

Například zde se jedná o silný nátlak na voliče.

novinky.cz/...

 

dzordz*
hodnocení

0x

Vlezete do alberta a z repráků slyšíte, "Víte, proč u nás igelitové tašky už nejsou zadarmo, ale za jednu korunu?" Protože jsme židi? Ale vůbec ne, "Je to proto, že výtěžek z každé tašky jde na děti kdesi."

Nevím, jestli to je přesně ono, ale snad výrazy jako "pro vaši rodinu jen to nejlepší", "udělejte radost svým blízkým", jogurty "dobrá máma" pro fotry, kteří nemaj páru, co jinak koupit.. a tak no.

ladinpraha*

Na televizi koukám vyjímečně a tak mě tyto reklamy většinou míjejí. Když nějakou náhodou zahlédnu, tak to na mě působí spíš jako upozornění na co si mám dát pozor. Při nákupu v Albertu se jí nevyhnu, ale na ty tašky si pomyslím: Jak si někdo může rozhodovat o tom, na jaký účel dá moje peníze. Ještě že mám vždycky tašky svoje. Pak je tam něco o tom, že s nákupem si odnesete dobrý pocit. Moje reakce: Já potáhnu nákup a ještě se budu tahat s nějakými pocity. Pak je tam něco o zvířatech v ZOO. Jako by mi tím říkali: Otestovali jsme to na nich a zvířata nechcípla. Tak to můžete žrát taky. Nevím, jestli jsou tyhle moje reakce normální, ale tohle ve mně reklama vypěstovala.

 

hodnocení

0x
avatar kartaginec

To výše zmíněné podprahové podprahové půsebení je skrytý nátlak, i psychologický, až tak skrytý, že jeho užívání je (doufám) zakázáno. Ale i tak to je dle mne jedna ze správných odpovědí.

 

krkovicka*
hodnocení

0x
Na mě reklama působí různě.Poslední dobou vysílají žebrání děti o to aby jim máma koupila kostiky jogurty.Ona ale razantně odmítá.Říkám si proč,nemá peníze když říká dnes ne?Už mě to bere k úvaze.Reklamy mě zaujmou když v tom chodím například věci pro děti...taková reklama na auto to mi nic neříká...
dzordz*

Obzvlášť když z kufru vyleze zpívající úchyl s tetováním na xichtě.

 

itzmandacz
hodnocení

0x
Tuto otázku jsem měl taky v pracovním sešitě finanční gramotnosti a napsal jsem tam:
1. Slevy za chvilku končí, zavolejte ihned
2. Potřeba přidání se k většině
3. Výskyt experta u reklamy na danou věc
Doufám že jsem pomohl, nashledanou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]