Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Převzetí balíku vs kontrola obsahu

Od: picmis® odpovědí: 7 změna:
Ahoj, jak převzít balík od pošty
, rozbalit, zkontrolovat a pak zaplatit a nebo jen zkontrolovat obal a pošťě je jedno co v balíku je? Jak je to správně.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar viky

Když vás zajímá, zda balík přišel v pořádku, není rozbitý, tak balík zaplatím a hned na poště ho rozbalím. Tím zjistíte, zda máte zboží, které jste chtěl a v dobrém stavu. Jinak hned balík můžete reklamovat.

doplněno 21.04.12 14:42:

Viděla jsem na poště hodně maminek, jak přeberou a zaplatí balíček, pak hned rozbalují na stole balíčky a kontrolují oblečení, co jim dojde. Potom vše sbalí, dají do tašky a odejdou. Když si balík rozbalíte až doma, těžko budete dokazovat, co v balíku bylo, při reklamaci.

doplněno 21.04.12 16:12:

ceskatelevize.cz/...

buss

A jakápak je asi lhůta pro reklamaci? To se musí rozbalit na poště? Kde to najdu?

 

buss
hodnocení

2x

Poštu, pošťáka celkem nezajímá co v tom je a proč by mělo (a ani jí po tom nic není), pokud tam není nějaká nálepka ohledně způsobu zacházení nebo nepojme podezření na závadnost obsahu. Pokud je obsah poškozen, reklamovat. Jinak viz poštovní podmínky, vč.reklamací.

 

hodnocení

2x
avatar viky

Jak reklamovat balík? Když balík rozbalíte na poště a je poškozen, můžete ihned balík reklamovat. Info z netu.

Jak a kdo může reklamovat nedodanou nebo poškozenou zásilku a jaké má Česká pošta lhůty na vyřízení reklamace?

Reklamovat dodání zásilky, což je ztráta nebo i chybné dodání, lze na kterékoliv poště v ČR, a to na základě předložení podacího lístku. Odesílatel nebo adresát mohou reklamovat dodání zásilky u vnitrostátních zásilek do jednoho roku od podání, u mezinárodních zásilek do 6 měsíců po podání. Reklamovat ztrátu zásilky může kdokoliv, tedy adresát i odesílatel, ale o výsledku reklamace je vždy informován odesílatel zásilky. Lhůta na vyřízení vnitrostátní reklamace je 15 dnů od přijetí, u mezinárodních zásilek až dva měsíce po přijetí reklamace.

Co dělat v případě, že zásilka přijde poškozená a my to zjistíme až doma po rozbalení balíku?

V případě, že se poškození nebo úbytek zasílaného obsahu zjistí až po rozbalení zásilky, měla by se zásilka ponechat v tom stavu, v jakém byla převzata a takto jí donést na kteroukoliv poštu v ČR, kde bude sepsán zápis o poškození. Je nutné doložit nejen poškozenou věc, ale všechno, v čem byla zabalena, tzn. všechno vnitřní balení, vnější balení (krabice) a v případě, že byla omotána provazem, tak i ten je vhodné k reklamaci předložit.

Reklamovat poškození je vhodné v co možná nejkratším termínu, tedy nejlépe ve lhůtě dvou pracovních dnů po dodání. Předložení zásilky později může mít vliv na posouzení odpovědnosti za škodu. Lhůta pro vyřízení reklamace poškození je 15 dnů od uplatnění nároku na náhradu škody, tedy od doby kdy adresát, popřípadě odesílatel vyčíslí škodu na obsahu.

hodnocení

A co když přijde místo zboží třebas cihla, pak už jedině na policii ne?

 

ahasver4*
hodnocení

0x

Ještě jsem neviděl,že by na poště někdo balík napřed rozbalil a pak zaplatil...:)První se platí..Poště to je jedno,pokud zásilka splňuje její předpisy...

 

hop®
hodnocení

0x
avatar hop

Do převzetí (v případě dobírky tedy do zaplacení) za zásilku zodpovídá pošta, těžko Vám tedy dovolí porušit obal.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]