Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Těžké koktání u dospělého

Od: asdew49492 odpovědí: 13 změna:

Ahoj, chtěl bych se trošku vypovídat - od dětství koktám, je mi 21 a je to čím dál horší, prakticky nedokážu jednat a mluvit v normálních životních situacích... roky jsem chodil na logopedie, různé terapie a účinky byly jen dočasné... vzpomínám na třeťák na střední, kdy jsem mluvil takřka normálně a konečně jsem žil, chodil jsem na různé akce, našel si spoustu přátel - a pak to šlo do háje. Nevím, co přesně na to má vliv, nervozita, nevyspání, počasí... už nevím, co dělat, tohle není život, lidi se mi smějí do obličeje, když na ně promluvím. K čemu mi je, že studuji VŠ, když s tímhle stejně nenajdu normální uplatnění? To samé mezilidské vztahy, seznamování je pro mě prakticky tabu... vím, že můj příspěvek vyznívá hodně negativisticky, ale nemůžu si pomoct :(. Jak byste se na mém místě zachovali vy?

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hop®
hodnocení

5x

Zdravím, mám podobnou lehčí vadu řeči, občas také zadrhávám, projevuje se to především když chci rychle vyjádřit tok svých myšlenek. Kamarádi si zvykli, před cizími se kontroluji a mluvím pomalu a rozvážněji, abych stihl správně vyslovit to, na co myslím a co vyslovit chci.

Ovšem nesmí mě nikdo moc nas*at, to pak raději mlčím a jen divoce koulím očima! :)

Jo, to je přesný, líp bych to rozhodně nenapsal.

zajixxx*

hope, máš pravdu, mám kámoše, který taky koktá..., znám ho od mala a již to v okolí nikomu nevadí a nikdo se nadtím ani nepozastavuje. Když si dá nějaké pivečko tak se ani nezadrhává...

hm*
hodnocení

3x

Já ti neporadím, jen něco poznamenám "z druhé strany". Před časem jsem taky musel občas služebně komunikovat s jedním člověkem, co koktal. Začal větu normálně a najednou se zadřel na slabice, třeba 10krát ji opakoval a ještě přitam chytal takovou mimiku, nakonec slovo a celou větu dokončil s intonací jako "uf, zaplaťpánbůh to mám za sebou".