Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jsem student prezenční formy VŠB, mám zřízen živnostenský list a loni jsem neměl žáden příjem ani výdaj. Je nutné abych podal daňové přiznání, kde bych měl všude nuly nebo nemusím? Děkuji za odpověď
Daňové přiznání nemusíte podávat, ale poslal bych tam čestné prohlášení, ve kterém bych tuto skutečnost oznámil. Je pravděpodobné, že by vás stejně vyzvali, protože vás mají v databázi.
Pokud bych tedy daňové přiznáni teď neodevzdal, hrozí mi nějaké penále? Penále se prý vypočítává podle základu daně, ale pokud nemám žáden příjem ani výdaj jak to tedy je?
Dobrý den, pokud nejste nikde zaměstnán a pokud Váš příjem nepřesáhl 15.000 Kč, nemáte povinnost přiznání podávat.
Pokavaď jste v minulém roce nepozastavil žvnostenskou činnost tak danové přiznání byť by bylo nulové musíte podat.Pokutě se můžete vyhnout když pžádáte dánového poradce o zpracování Otázka je co příjde levněji pokuta když je teprve 5,4 nebo ten poradce.
Dobrý den, můžete mi prosím sdělit §, kde je Vaše stanovisko uvedeno? Děkuji.
Podle § 38g odst. 1:
Daňové přiznání je povinen podat každý, jehož roční příjmy, které jsou předmětem daně z příjmů fyzických osob, přesáhly 15 000 Kč, pokud se nejedná o příjmy od daně osvobozené nebo o příjmy, z nichž je daň vybírána srážkou podle zvláštní sazby daně. Daňové přiznání je povinen podat i ten, jehož roční příjmy, které jsou předmětem daně z příjmů fyzických osob, nepřesáhly 15 000 Kč, ale vykazuje daňovou ztrátu.
Já nevím o co se tady "hádáte". Jestli pán nepozastavil živnost, přiznání podat musí. Ono se totiž musí z příjmu platit i něco jiného než jen daně. Že za pána platí sociální a zdravotní stát na tom nic nemění. A zmíněný paragraf platí pro úplně někoho jiného než živnostníky. Když přiznání nepodá, tím pádem taky takové papírky na sociálku a zdravotní, tak se mu stane že mu příslušné platby vyměří z průměrné mzdy a pak se nedoplatí.
Dotaz zněl:
Je nutné abych podal daňové přiznání, kde bych měl všude nuly nebo nemusím?