Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Potvzení o zdanitelných příjmech

Od: tynass odpovědí: 11 změna:

Zdravím všechny,
v lednu jsem při studiu pracovala na smlouvu dohoda o provedení práce. Ukončila jsem studium i brigádu a našla si práci na HPP. Zaměstnavatel po mě požaduje k podpisu smlouvy potvzení o zdanitelných příjmech za rok 2012. Vzhledem k tomu že jsem byla studentka, tak jsem přece nedanila. Existuje tedy vůbec nějaké potvzení? Co to vůbec to potvzení o zdanitelných příjmech je? Moc děkuju za jakoukoliv radu.

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

poiu*
hodnocení

2x

Dobrý den, potvrzení o zdanitelných příjmech slouží k ročnímu zúčtování nebo k daňovému přiznání, pokud jste v roce 2012 nikde nepracovala, potvrzení Vám nikdo vystavi nemůže a zaměstnavatel ho po Vás ani nemůže vyžadovat.

doplněno 04.04.12 18:35:

Vy jste vlastně v lednu pracovala - tak to Vám musí zaměstnavatel vystavit (pokud jste podepsala daňové prohlášení, nebo pokud ne, tak když jste měla hrubou mzdu nad 5.000 Kč).

Potvrzení ale novému zaměstnavateli zatín nedávejte, pokud vydržíte celý rok, tak Vám pak provede roční zúčtování, ale toto potvrzení stačí doložit do 15. 2. 2013. Kdybyste skončila dříve, třeba by Vám ho pak nechtěl vydat zpět.

tynasss
hodnocení

Dobrý den,

Já jsem právě pracovala ale jenom na DPP jako studentka. nedanila jsem nic. Mělo by tedy možná stačit jenom čestné prohlášení?

poiu*

A podepsala jste růžové daňové prohlášení?

tynasss
hodnocení

Tuším že ano. Já vim měla bych to vědět na sto procent, ale myslím že ano.

poiu*

No pokud jste neplatila daň, tak jste ho vlastně podepsat musela. Vyžádejte si tedy toto potvrzení (do 10 dnů Vám ho musejí vystavit) a zatím si ho ponechte. Nový zaměstnavatel Vám nemůže podmiňovat podepsání smlouvy vydáním tohoto potvrzení. Pokud budete začátkem dalšího roku žádat o roční zúčtování, toto potvrzení mu předáte.

tynasss
hodnocení