Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám docela velký problém. Moji rodiče se rozvádí a hádají se o každou korunu. Je mi 22 let a studuji na VŠ, bohužel od doby podání žádosti o rozvod mi ani jeden z rodičů neposílá ani korunu. Jako studentka na vysoké škole jsem chodila i do práce, bohužel jsem to nezvládla a v prosinci jsem se z toho vypětí sesypala. Potřebuji, aby mi rodiče dávali alespoň nějaké peníze, ale nevím jak je "donutit". Jedinou možností je řešit to soudně. Chci se tedy zeptat o jaký formulář se jedná, o jakou čátku mohu zažádat (výplaty rodičů jsou 15 000 a 25 000 Kč) a zda to mohu přidat k jejich žádosti o rozvod? Děkuji.. každá rada mi pomůže.
Možná vám to na VŠ jestě neřekli, ale na všechno formuláře v ČR zatím nemáme.
Možná, až vystudují VŠ všichni tvoji vrstevníci, podaří se vám naši zemi zaplavit příslušnými formuláři.
Stačí podat návrh k místně příslušnému soudu a sepsat nějaký návrh, snad není pro studenta VŠ problém.
Nejrozumnější je celou záležitost ohledně výživného vyřešit samozřejmě dohodou.
A možná, že je moderní, aby dospělý člověk požadoval po svých rodičích, aby ho živili. Co trochu hrdosti?
Rodiče mají povinnost živit dítě, pokud se připravuje na budoucí povolání, což je i studium na VŠ. Za Vás byla možná doba jiná, dnes je bohužel problém sehnat slušně placenou normální brigádu, pokud máte plný rozvrh. Také nelze každý obor, který je prezenční, dělat při zaměstnání. Znám i takové, co chodili na dvě brigády zároveň, ale pak jednu vzdali, protože zjistili, že navzdory všem tvrzením nelze v noci pracovat a přes den fungovat.
Kdyby bylo slečně 30, neřeknu. Ale pokud někdo opravdu nezvládá (a ty brigády dnes těžko pokryjí poplatky za školu, privát, autobusy, šalinkartu, jídlo a další nezbytnosti), musí holt hrdost na chvíli stranou.