Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem. Potřebuju se Vás všech zeptat a poprosit o radu. Když se setkáte s člověkem, který je jen o kousíček starší, než Vy a je pracovně výše, že samozřejmostí mu i přesto vykat. Studuju střední zdravotnickou školu a přicházím do kontaktu se sestřičkama, které jsou jen o rok starší než já a již pracují. Znamená to, že jim třeba 21let. Je mi hrozně trapné jim vykat a zrovna tak mi je prosti srsti jim tykat. Vždy to ve finále dopadne tak, že mi nabídnou po nějaké době tykání, ale přesto bych se Vás rád zeptal, zda někdo nemáte nějakou fintu, jak v takové či podobné situaci někoho neutrálně oslovit? Tzn. natykat mu a ani mu nevykat. Záleží mi na tom a děkuju moc všem za rady!
Nezřídka se nacházím v situaci, kdy z toho potřebuji vybruslit - hlavně proto, že si nepamatuju, s kým si vykám a s kým tykám a mohu říci, že čeština je na tohle skvělá. Lze naprosto přirozeně jen s minimem praxe konverzovat tak, že se na tykání či vykání nedostane. I pozdravy se dají elegantně obejít nějakým tím "zdravím" nebo "pěkný den přeji" nebo hromadné "dobrý den všem"... Místo "můžeš tohle udělat" pak nějaké to "mohl bych poprosit o"... ani nevím jaké dát příklady, jde to prostě snadněji než se zdá.
Onikání se dnes už nenosí a asi by působilo hloupě. Nic jiného mě nenapadá. Taková neformální skulinka by tu byla např... Zuzko můžete ...? Při tom vykáte, ale oslovujete křestním jménem. Často se vám stane, že dotyčná sama řekne, že nemusíte vykat a jste z toho venku.
Ještě by jste mohla ,,onikat,,ale to by asi působilo blbě...Jeden rok rozdílu ve věku není moc a to postavení oproti Vám také není moc vysoko.Já bych se při prvním kontaktu hned zeptal co by dotyčnému vyhovovalo.A bylo by vyřešeno.Neznám moc mladých kteří by si vykali.A jste ve styku s lidmi stejné ,,branže,,.
No jó,to mi nedošlo,nějak mám v tom zafixovaný holky...Tak to potom čekej na nabídku tykání,to by chlap prostě měl...