Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Prodej vlastních fotek

Od: nutt* odpovědí: 11 změna:

Zdravím,

rádci mám takový dotaz. Jsem poloprofesionální fotograf. Fotím vše možné, mám za sebou několik svateb, akcí a různých akcí. Za 4 roky co se tímto zabývám s pořádným fotoaparátem mám zaarchivováno několik tisíc fotografií. Nyní bych chtěl některé zkusit prodat ale napadlo mne abych se potom nesetkal s něakými problémi se zákonem. Když například na fotce bude něčí dům, pole, traktor, pes, apod. můžu tyto fotografie prodávat? Nemluvím o fotkách ze svateb a akcí na které jsem byl obědnán ale o fotografiích kde zachycuji většinou přírodu nebo kulturu. Díky za odpověď. M. Marek

Prodej vlastních fotek

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jason22
hodnocení

0x
Ahoj Marku,
odpověď na otázku bohužel neznám, ale ta přiložená fotka je nádherná:)
Přikláním se k názoru, že by to nemělo vadit. Jediné porušení zákona v této činnosti, které vím, že bylo trestáno, bylo použití rodinné fotografie(žena, muž, dítě - bez jejich svolení) na billboard pro reklamu na tuším cestovní kancelář.

hm*
hodnocení

0x

Obávám se, že jen tak cokoliv prodávat nemůžete. Určitě to, podle mne, nesmějí být portréty apod., firemní loga, rozpoznatelný soukromý majetk jako např. rodinný dům, nějaký zvláštní stroj nebo zařízení (možná i výjimečný traktor) apod. Zvířata - no, s něčím Alíkem asi problém nenastane (už proto, že se to majitel ani nedozví), ale vítězného koně Velké pardubické jan tak nafotit a prodat nemůžete. Státní věci asi vesměs fotit a prodávat lze (např. hrady z venčí), přírodu. Stejně asi můžete fotit třeba malebnou vesničku, přestože tam lidi svůj dům v dálce mohou poznat. Jinak pokud znáte majitele objektů na fotce, zkuste se s ním nejdříve písemně dohodnout na podmínkách prodeje a případném podílu na zisku a pak můžete prodávat cokoliv.

Výjimkou jsou snad zpravodajské fotografie, které byste nafotil třeba při nějaké veřejné společenské události a prodal do novin.