Nejste přihlášen/a.
Ahoj všichni,
mám problém s trémou, četla jsem už milion článků a rad, ale ani tak netuším, jak s tím bojovat.. Mám přednést referát před spolužáky, kteří jsou fajn, sice se moc neznáme, studuju dálkově, ale máme celkem fajn partu, ale ani tak si neumím sebe před tou tabulí představit.. Bohužel netrpím tou trémou, když se člověk jen klepe, má sucho v ústech, ale jdou na mě mdloby a to myslím vážně, je mi zle od žaludku, mám střevní potíže a vím dopředu, že začnu mluvit sebevědomě, nahlas, ale po minutce se mi začne klepat hlas, asi tím tichem ve třídě a nakonec mi hlas přeskakuje tak, že nejsem schopná pokračovat, nevím proč to má takový průběh, ale vždy (co si pamatuju ze střední) to tak bylo... Na střední to ovšem byly kraťoučké prezentace, které jsem rychle odmluvila a ještě hodinu potom se klepala, teď mě čeká například 10ti minutová prezentace a při té představě je mi zle.. Nejhorší je, že jsem sebevědomá mladá žena, nemám žádné problémy jak v práci, tak v osobním životě, všichni o mě mají iluzi člověka, který je silný a ani ve škole se necítím špatně, ale jakmile mám vylézt před lidi, tak vím, že prostě nemám šanci to odmluvit v klidu.. Ani to nemám kde nacvičit a ty rady zkoušení si prezentace u zrcadla mi moc nepomáhá, i když si představím publikum, jsem v klidu, asi prostě proto, že jsem doma.. Nějak netuším co s tím, jsem na sebe svým způsobem naštvaná, že takovou věc nedokážu překonat.. Vždycky se snažím té prezentaci vyhnout a před problémem utéct, což vím, že není řešení, ale když to nejde, tak to nejde... Díky za jakýkoliv komentář...