Způsobená škoda v prodejně

Od: Datum: 20.02.12 20:04 odpovědí: 19 změna: 05.10.14 12:14
avatar

Dobrý večer, při vyndavání malé lahve zeleného čaje z regálu, mě druhá lahvička spadla na zem a rozbila se. Prodavačka mě ji chtěla naúčtovat. Já jsem odmítla, že byly těsně na sobě. Ona, že ji musí za mě zaplatit. Když jsem chtěla doklad s vyjádřením, ustoupila, že to projedná s majitelkou. Jedná se o malý krámek. Myslím, že mají odpisy nebo ztratné. Co kdybych shodila celý regál? Děkuji předem za Vaše zkušenosti.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.02.12 20:10
avatar

Asi vás nepotěším, ale za pád zboží, i když bylo nešikovně postaveno, odpovídáte vy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.02.12 20:22
avatar

To je v pořádku, pokud budu vědět, že to tak je, není problém to zaplatit, jednalo se mi o princip. Nikdy jsem v obchodě nepracovala a kromě toho, částka není velká. Známý tvrdí, že pokud bych zaplatila a oni si to odepíšou, tak mají láhev pro sebe.

Datum: 20.02.12 21:03
avatar

zkusíte mi vysvětlit (nebo ten váš znalý známý), jak si to odepíšou? je to jejich majetek, a který zaplatili...

něco rozbiju (poškodím) a pokud na to nemám pojistku, tak platím. jinou možnost nenacházím.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 20.02.12 20:28

Způsobila jste jim škodu? Vizte obč. zákoník o škodě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.02.12 20:31
avatar

Mám dojem, že odpisy se uplatňovali v socialistickém obchodě (dneska možná ve velkých supermarketech). Od čeho by si to drobný soukromý majitel obchodu měl odepisovat?

doplněno 20.02.12 20:32:

za hrubku se omlouvám*hi*

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.02.12 20:50
avatar

Stát se to může každému. Škodu bych uhradila bez řečí a ještě bych se omluvila prodavačce.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: coop*
Datum: 20.02.12 21:03

Oni si to odepíšou? Kdo jako a z čeho? Prodavačky co dělají za deset tisíc hrubého nebo majitel? Způsobila jste škodu a jste povinna ji uhradit. Pro takové případy se každý může pojistit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.12 07:31
avatar

V sousední obci byl maličký krámek doslova nabitý zbožím. Uličky ani ne metrové. Já jsem baba rozměrná a navíc v zimě, v tlusté bundě, jsem se tam doslova bála chodit. Regál s alkoholem stál ve výši mého pasu a láhve se mi otíraly o oblečení. Abych tak něco rozbila. Jednou jsem byla svědkem, jak se to paní skutečně povedlo. Byla stará, s francouzskými holemi, nějak zaškobrtla a láhev ferneta - jaká byla. Paní to musela zaplatit, bylo mi jí líto. Přestože majitel krámku má krásnou novou vilku, nové terénní auto a rozhodně nestrádá nedostatkem. Na druhou stranu, kdyby mu to udělal každý...

Raději jsem tam přestala chodit, ve vsi je ještě sámoška Jednoty a tam je přece jen všude víc místa. Jinak si myslím, že dotyčný opravdu musí za způsobenou škodu zaplatit sám. Schválně to neudělal, je to nemilé, ale co se dá dělat?*bzum* Jaga.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.12 08:10
avatar

Nechci se hadat, ale odpisy treba u nas ve firme funguji. Poskozene zbozi a pod. se odepise ze stavu. Zadny problem.

A k tomu obchodu, neco mi rika, ze ten obchod je na to pojisteny. Samozrejmne prodavacky za to ruci a ty by mely byt pojisteny proti "blbosti". Ale jinak si stale myslim ze pokud to nekdo neudelal schvalne, tak to prodejce po zakazanikovi hradit nema.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bugfoot
Datum: 05.10.14 12:03

No... "odepsat" se to může, ale to se tak maximálně odepíše ze skladu, aby to nechybělo při inventuře, ale pokud něco nakoupim za 100,- Kč a prodávám to a někdo to rozbije, ukradne, znehodnotí atd. tak furt jsem 100Kč ve ztrátě... to už nikdo nezaplatí. Jedná se tedy o odpis SKLADU! A nedej bože, kdyby si živnostník s obchodem odepisoval toho zboží za rok víc, tak na něj příjde z FÚ nebo z ČOI kontrola...

Příklad - nakoupim 50ks zboží po 100Kč, ve skladu tedy mám zboží v hodnotě 5000,- Kč,

Prodejní cena bude 200,- Kč, takže při prodeji všeho bych měl obrat 10 000,- Kč (zisk 5000Kč) z této částky bych tedy platil daň...

Pokud bych 20ks zboží prodal pod rukou, bez dokladu atd a pak je vykázal jako "znehodnocené zboží", tak po 200kč prodám jen 30ks - obrat 6000Kč, a 20ks po 100kč odepíšu (2000Kč), tak nakonec jsem v tom za 4000,- Kč, a jsem tedy 1000Kč v mínusu... a to by se finančáku zdálo hodně divné

Ale zpátky v tématu - za rozbité zboží zodpovídá zákazník. Je už pak na prodejci jak se k tomu postaví. Supermarkety tohle neřeší, protože jejich denní obrat ze všech poboček se pohybuje ve stovkách milionů, a nějáká ta padesátikoruna za rozbité okurky jim nevadí. Vietnamci raději drží hubu kvůli ČOI, a krom toho většina vietnamců je "slušných" a berou to jako vstřícný krok zákazníka... no a typický Čech vás div nepožene před soud... ale je to osoba od osoby... bejt to částka zanedbatelná částka, tak taky mávnu rukou.

doplněno 05.10.14 12:14:

Jen doplnim - u toho "odpisu" pak prakticky v účetnictví je uvedeno prodej 20ks po 200,- Kč (zisk 2000,- Kč (protože 2000Kč byl nákup těch 20ti kusů) a 30ks po 0Kč (ztráta 3000,- Kč, protože 3000Kč byl nákup 30ti kusů)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: krkovicka*
Datum: 21.02.12 08:47
Tak jak píše Jagus a master, neplatila bych nic.Někdy to zboží je tak srovnané, že Vám při otevření lednice samo padá.
Onehdy jsem v Makru.vzala z mraziciho.boxu 5kg pytel hranolků.Ten se ze spoda zázračne roztrhl a vse bylo na zemi.Trnnula jsem hrůzou co bude dál.Přiběhl zaměstnanec úseku, omluvila jsem se, že pytel se roztrhl...Nic, kývl hlavou, začal uklizet, začal kontrolovat všecky hranolky v boxu, nikdo me nevyzval k zaplacení.Jeste jedná zvláštnost: vietnamske prodejně se vám jeste za škodu omluví.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.12 09:55
avatar

Krkovičko, ale když někteří zákazníci se chovají v prodejně doslova jako puštění ze řetězu. Nedávno jsem byla v Kauflandu, vybírala jsem ovoce. Najednou ohromná rána, silná paní asi 60 letá, zarudlá, v klobouku a s ohromnými dioptrickými brýlemi typu "masařka" narazila vozíkem do plechového odpadkového koše a ten se s rámusem poroučel k zemi. Stát se může, šla jsem dál. V oddělení nápojů začaly padat balíky limonád. Naštěstí v plastech. Co se stalo? Vtom vidím uhánět pryč povědomý kabát. Ano, zase ta paní. A do třetice. V oddělení kávy a čaje byly akční čaje vyrovnané v čele regálu, aby k nim zákazníci měli volný přístup. Paní okukovala, prohlížela a najednou se rozhodla pro krabičku čaje, která byla zabudovaná až skoro na dně. I když úplně stejné měla u nosu. Ne, ona chtěla ten zespodu! Vše se zbortilo a rozprsklo po prodejně. Odhadovala jsem to tak na 200 krabiček. To už jsem ale řvala smíchy. Paní po mně vyčítavě koukla, popadla vozík a byla pryč. Vůbec neměla snahu to uvést do pořádku, či aspoň přivolat prodavače. Za chvilku si toho jeden z prodavačů všiml a začal to dávat zase dohromady. Trvalo mu to asi pěkně dlouho.

Neříkám, že jsou takoví zákazníci všichni, ale tahle paní rozhodně do té prodejny nepatřila. A to jsem ji nesledovala celou dobu, kdoví, kolik těch karambolů doopravdy bylo!*haha*A co všechno ještě provedla. Jaga.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: buss®
Datum: 21.02.12 09:27

Ano, odepíše si to, ze zisku...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.12 09:31

:D tomu se vždy musím smát :D , a přitom stačí pojistka co pro normálního člověka stojí 380,- za rok :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.12 09:37
avatar

Tak to už jsem ušetřil něco kolem 20 000 to by se to teď rozbíjelo za ty prachy.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 21.02.12 11:57

za 50 let ,to jste moc neušetřil ( jinak je to pro celou rodinu včetně psa )

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.12 12:09
avatar

Já bych tedy bez řečí zaplatila. Všude v obchodech mají zboží natěsnané na sebe, já si okolí vždycky podržím a vyndávám věc opatrně. Pokud něco shodím, je to moje nešikovnost.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: samsie*
Datum: 21.02.12 12:24

Bohužel opravdu za to zřejmě budete muset zaplatit. Já na tohle mám ,,pojistku na blbost,, Mám malá trojčátka a před Vánoci, jak byly všude vánoční stromečky s ozdobami se jim pravidelně podařilo každý týden něco rozbít. Vždy to bylo jen malá ozdobička a pokaždé to strašně obrečely, protože kolikrát jen kolem stromku prošly a nebo ho pohladily. Nikdy nám nic neúčtovali, i když jsem to chtěla zaplatit. Přeci jen za své děti zodpovídám, ale jak jsou tři najednou, tak jim leckde hodně věcí projde Pak kdy jsme v OBI projížděli košíkem, jedna z nich seděla v sedátku na košíku a všehcno tam bylo tak nacpané na sobě, že když si sundavala čepici, bundou zavadila o vázu a ta sletěla. Zase jsem jí chtěla zaplatit a prodavačka říkala, že zkusí dohodnoutm aby to nebyla plná cena. Vrátila se od vedoucí s tím, že se jim bohužel podaří odepsat jen polovinu, takže budu muset polovinu uhradit. takže jsem byla o 500 lehčí Okamžitě jsem potom sjednala tuto pojistku na blbost. Samozřejmě nemusím ani psát, že od té doby se nic nestalo

Podle mne hodně záleží na vedoucích obchodů, jak se k tomu postaví. Ale vzhledem k tomu, že oni to zboží museli taky zaplatit mne nikdy ani ne snu nenapadlo říct, že jim způsobenou škodu neuhradím jen proto, že to neměli dobře zajištěné, nebo moc na sobě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.02.12 19:34
avatar

Děkuji všem rádcům za příspěvky i různé pohledy na danou otázku, i v práci jsou na dané téma různé názory. Jak to dopadne? Já osobně zaplatím, i kvůli lepšímu pocitu, že nikde nedlužím. Pohanka

doplněno 22.02.12 19:38:

Děkuji za příběh ,,masařky,, moc mě pobavil.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.