Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Způsobená škoda v prodejně

Od: pohanka* odpovědí: 19 změna:

Dobrý večer, při vyndavání malé lahve zeleného čaje z regálu, mě druhá lahvička spadla na zem a rozbila se. Prodavačka mě ji chtěla naúčtovat. Já jsem odmítla, že byly těsně na sobě. Ona, že ji musí za mě zaplatit. Když jsem chtěla doklad s vyjádřením, ustoupila, že to projedná s majitelkou. Jedná se o malý krámek. Myslím, že mají odpisy nebo ztratné. Co kdybych shodila celý regál? Děkuji předem za Vaše zkušenosti.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Mám dojem, že odpisy se uplatňovali v socialistickém obchodě (dneska možná ve velkých supermarketech). Od čeho by si to drobný soukromý majitel obchodu měl odepisovat?

doplněno 20.02.12 20:32:

za hrubku se omlouvám*hi*

Stát se to může každému. Škodu bych uhradila bez řečí a ještě bych se omluvila prodavačce.

 

hodnocení

0x
avatar spider

Asi vás nepotěším, ale za pád zboží, i když bylo nešikovně postaveno, odpovídáte vy.

 

pohanka*
hodnocení

To je v pořádku, pokud budu vědět, že to tak je, není problém to zaplatit, jednalo se mi o princip. Nikdy jsem v obchodě nepracovala a kromě toho, částka není velká. Známý tvrdí, že pokud bych zaplatila a oni si to odepíšou, tak mají láhev pro sebe.

zkusíte mi vysvětlit (nebo ten váš znalý známý), jak si to odepíšou? je to jejich majetek, a který zaplatili...

něco rozbiju (poškodím) a pokud na to nemám pojistku, tak platím. jinou možnost nenacházím.

 

buss
hodnocení

0x

Způsobila jste jim škodu? Vizte obč. zákoník o škodě.

 

coop*
hodnocení

0x

Oni si to odepíšou? Kdo jako a z čeho? Prodavačky co dělají za deset tisíc hrubého nebo majitel? Způsobila jste škodu a jste povinna ji uhradit. Pro takové případy se každý může pojistit.

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

V sousední obci byl maličký krámek doslova nabitý zbožím. Uličky ani ne metrové. Já jsem baba rozměrná a navíc v zimě, v tlusté bundě, jsem se tam doslova bála chodit. Regál s alkoholem stál ve výši mého pasu a láhve se mi otíraly o oblečení. Abych tak něco rozbila. Jednou jsem byla svědkem, jak se to paní skutečně povedlo. Byla stará, s francouzskými holemi, nějak zaškobrtla a láhev ferneta - jaká byla. Paní to musela zaplatit, bylo mi jí líto. Přestože majitel krámku má krásnou novou vilku, nové terénní auto a rozhodně nestrádá nedostatkem. Na druhou stranu, kdyby mu to udělal každý...

Raději jsem tam přestala chodit, ve vsi je ještě sámoška Jednoty a tam je přece jen všude víc místa. Jinak si myslím, že dotyčný opravdu musí za způsobenou škodu zaplatit sám. Schválně to neudělal, je to nemilé, ale co se dá dělat?*bzum* Jaga.

 

majsterjoe*
hodnocení

0x

Nechci se hadat, ale odpisy treba u nas ve firme funguji. Poskozene zbozi a pod. se odepise ze stavu. Zadny problem.

A k tomu obchodu, neco mi rika, ze ten obchod je na to pojisteny. Samozrejmne prodavacky za to ruci a ty by mely byt pojisteny proti "blbosti". Ale jinak si stale myslim ze pokud to nekdo neudelal schvalne, tak to prodejce po zakazanikovi hradit nema.

bugfoot

No... "odepsat" se to může, ale to se tak maximálně odepíše ze skladu, aby to nechybělo při inventuře, ale pokud něco nakoupim za 100,- Kč a prodávám to a někdo to rozbije, ukradne, znehodnotí atd. tak furt jsem 100Kč ve ztrátě... to už nikdo nezaplatí. Jedná se tedy o odpis SKLADU! A nedej bože, kdyby si živnostník s obchodem odepisoval toho zboží za rok víc, tak na něj příjde z FÚ nebo z ČOI kontrola...

Příklad - nakoupim 50ks zboží po 100Kč, ve skladu tedy mám zboží v hodnotě 5000,- Kč,

Prodejní cena bude 200,- Kč, takže při prodeji všeho bych měl obrat 10 000,- Kč (zisk 5000Kč) z této částky bych tedy platil daň...

Pokud bych 20ks zboží prodal pod rukou, bez dokladu atd a pak je vykázal jako "znehodnocené zboží", tak po 200kč prodám jen 30ks - obrat 6000Kč, a 20ks po 100kč odepíšu (2000Kč), tak nakonec jsem v tom za 4000,- Kč, a jsem tedy 1000Kč v mínusu... a to by se finančáku zdálo hodně divné :)

Ale zpátky v tématu - za rozbité zboží zodpovídá zákazník. Je už pak na prodejci jak se k tomu postaví. Supermarkety tohle neřeší, protože jejich denní obrat ze všech poboček se pohybuje ve stovkách milionů, a nějáká ta padesátikoruna za rozbité okurky jim nevadí. Vietnamci raději drží hubu kvůli ČOI, a krom toho většina vietnamců je "slušných" a berou to jako vstřícný krok zákazníka... no a typický Čech vás div nepožene před soud... ale je to osoba od osoby... bejt to částka zanedbatelná částka, tak taky mávnu rukou.

doplněno 05.10.14 12:14:

Jen doplnim - u toho "odpisu" pak prakticky v účetnictví je uvedeno prodej 20ks po 200,- Kč (zisk 2000,- Kč (protože 2000Kč byl nákup těch 20ti kusů) a 30ks po 0Kč (ztráta 3000,- Kč, protože 3000Kč byl nákup 30ti kusů)

 

krkovicka*
hodnocení

0x
Tak jak píše Jagus a master, neplatila bych nic.Někdy to zboží je tak srovnané, že Vám při otevření lednice samo padá.
Onehdy jsem v Makru.vzala z mraziciho.boxu 5kg pytel hranolků.Ten se ze spoda zázračne roztrhl a vse bylo na zemi.Trnnula jsem hrůzou co bude dál.Přiběhl zaměstnanec úseku, omluvila jsem se, že pytel se roztrhl...Nic, kývl hlavou, začal uklizet, začal kontrolovat všecky hranolky v boxu, nikdo me nevyzval k zaplacení.Jeste jedná zvláštnost: vietnamske prodejně se vám jeste za škodu omluví.

Krkovičko, ale když někteří zákazníci se chovají v prodejně doslova jako puštění ze řetězu. Nedávno jsem byla v Kauflandu, vybírala jsem ovoce. Najednou ohromná rána, silná paní asi 60 letá, zarudlá, v klobouku a s ohromnými dioptrickými brýlemi typu "masařka" narazila vozíkem do plechového odpadkového koše a ten se s rámusem poroučel k zemi. Stát se může, šla jsem dál. V oddělení nápojů začaly padat balíky limonád. Naštěstí v plastech. Co se stalo? Vtom vidím uhánět pryč povědomý kabát. Ano, zase ta paní. A do třetice. V oddělení kávy a čaje byly akční čaje vyrovnané v čele regálu, aby k nim zákazníci měli volný přístup. Paní okukovala, prohlížela a najednou se rozhodla pro krabičku čaje, která byla zabudovaná až skoro na dně. I když úplně stejné měla u nosu. Ne, ona chtěla ten zespodu! Vše se zbortilo a rozprsklo po prodejně. Odhadovala jsem to tak na 200 krabiček. To už jsem ale řvala smíchy. Paní po mně vyčítavě koukla, popadla vozík a byla pryč. Vůbec neměla snahu to uvést do pořádku, či aspoň přivolat prodavače. Za chvilku si toho jeden z prodavačů všiml a začal to dávat zase dohromady. Trvalo mu to asi pěkně dlouho.

Neříkám, že jsou takoví zákazníci všichni, ale tahle paní rozhodně do té prodejny nepatřila. A to jsem ji nesledovala celou dobu, kdoví, kolik těch karambolů doopravdy bylo!*haha*A co všechno ještě provedla. Jaga.

 

buss
hodnocení

0x

Ano, odepíše si to, ze zisku...

artik*

:D tomu se vždy musím smát :D , a přitom stačí pojistka co pro normálního člověka stojí 380,- za rok :D

Tak to už jsem ušetřil něco kolem 20 000 to by se to teď rozbíjelo za ty prachy.

 

artik*

za 50 let ,to jste moc neušetřil ( jinak je to pro celou rodinu včetně psa )

 

martinaa*
hodnocení

0x

Já bych tedy bez řečí zaplatila. Všude v obchodech mají zboží natěsnané na sebe, já si okolí vždycky podržím a vyndávám věc opatrně. Pokud něco shodím, je to moje nešikovnost.

 

samsie*
hodnocení

0x

Bohužel opravdu za to zřejmě budete muset zaplatit. Já na tohle mám ,,pojistku na blbost,, Mám malá trojčátka a před Vánoci, jak byly všude vánoční stromečky s ozdobami se jim pravidelně podařilo každý týden něco rozbít. Vždy to bylo jen malá ozdobička a pokaždé to strašně obrečely, protože kolikrát jen kolem stromku prošly a nebo ho pohladily. Nikdy nám nic neúčtovali, i když jsem to chtěla zaplatit. Přeci jen za své děti zodpovídám, ale jak jsou tři najednou, tak jim leckde hodně věcí projde :) Pak kdy jsme v OBI projížděli košíkem, jedna z nich seděla v sedátku na košíku a všehcno tam bylo tak nacpané na sobě, že když si sundavala čepici, bundou zavadila o vázu a ta sletěla. Zase jsem jí chtěla zaplatit a prodavačka říkala, že zkusí dohodnoutm aby to nebyla plná cena. Vrátila se od vedoucí s tím, že se jim bohužel podaří odepsat jen polovinu, takže budu muset polovinu uhradit. takže jsem byla o 500 lehčí :) Okamžitě jsem potom sjednala tuto pojistku na blbost. Samozřejmě nemusím ani psát, že od té doby se nic nestalo :)

Podle mne hodně záleží na vedoucích obchodů, jak se k tomu postaví. Ale vzhledem k tomu, že oni to zboží museli taky zaplatit mne nikdy ani ne snu nenapadlo říct, že jim způsobenou škodu neuhradím jen proto, že to neměli dobře zajištěné, nebo moc na sobě.

 

pohanka*
hodnocení

0x

Děkuji všem rádcům za příspěvky i různé pohledy na danou otázku, i v práci jsou na dané téma různé názory. Jak to dopadne? Já osobně zaplatím, i kvůli lepšímu pocitu, že nikde nedlužím. Pohanka

doplněno 22.02.12 19:38:

Děkuji za příběh ,,masařky,, moc mě pobavil.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]