Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám dotaz týkající se placení výživného od otce.
Moje situace je taková, že nebydlím s rodiči, ale u babičky a dědy. Matka zemřela a já odmítal žít s otcem a jeho novou přítelkýni a nastěhoval jsem se k dědovi a babičce. Moje finanční situace není nejlepší, dostávám jen sirotčí důchod. Proto se obracím s dotazem zda mám právo na nějaké výživné od otce? Pro doplnění, je mi 18 let a studuji střední školu.
Dobrý den. Pokud studujete a připravujete se tak na budoucí povolání, na výživné máte právo.
doplněno 06.01.13 17:33:Pokud není s otcem domluva, pak musíte podat návrh na výživné k soudu. Výživné můžete žádat po otci i zpětně (tři roky). Takže si buď návrh napíšete sám podle nějakého vzoru na netu, nebo se obraťte na sociálku, tam Vám pomohou návrh sepsat.
Děkuji za odpověď. Chtěl bych se také zeptat na to jak výživné od otce dostat, případně kde řešit to, aby mi výživné dával? Domluvit se s ním nelze.
tak to máte osobní zkušenost takříkajíc abnormální...
nevím, kdo "to tam s vámi sepsal", ale obecně soud ze své podstaty ani nemůže radit/pomáhat jedné straně sporu..
soud vede řízení a procesně poučuje jeho účastníky, jinak musí striktně dodržovat rovnost účastníků (jak by se vám líbilo, kdyby tam přišla vaše protistrana, ať jí soud pomůže proti vám)