Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Bolest po rozchodu - jak dál?

Od: monkie* odpovědí: 16 změna:

Ahoj, tato otázka je především důvod, že se potřebuji někomu svěřit - dostat to ze sebe a hlavně nějak poradit, či psychicky podpořit.

Po 5,5 roce manželství a celkovém 11-ti letém vztahu se s manželkou rozcházíme. Manželku stále miluji a i ona mne má ráda a to je vlastně i důvod, proč se rozcházíme. Je to z lásky, protože nejsme vedle sebe šťastní a tak oba dva chceme aby ten druhý šťastný byl a to pravděpodobně jedině tehdy, když půjdeme od sebe. Ale nyní to zatraceně bolí!

A co bylo vlastně důvodem toho, že spolu nejsme šťastní? Jak to cítím já, mám na tom většinový podíl. Od začátku jsem se svojí láskou asi nedostatečně komunikoval. Pracuji jako státní zaměstnanec, takže neustále v kontaktu s lidmi a doma, kde na mne čekala spřízněná dušička, ochotna mne vyslechnout nebo obejmout, jsem této možnosti nevyužil, ale naopak jsem si jako formu odreagování vybral virtuální svět počítače. Nemyslím si, že bych byl nějak na počítači závislý, ale tahle krabice nic po mně nechtěla, nemusel jsem odpovídat na otázky a já v její přítomnosti pokaždé myslel na jiné věci. Pak se stalo to, že jsme oba dva onemocněli na delší dobu - manželka pracovní úraz a já rakovinu, což jsme oba s úspěchem zvládli. Oba dva jsme se s těmito potížemi rvali co to dalo, i když já svůj boj ve svém podání před okolím spíše zveličuji, snažili jsme se ve slabých chvílích podporovat, ale pak se u mně projevil další zásadní problém a to, že vlastně nějak nedokážu navenek projevovat lásku a celkově své pocity. A proto, když se u manželky ze všech těchto zásadních událostí a životních ran projevily menší psychické potíže, já u ní nebyl abych jí objal, pohladil a políbil. Když jsem viděl, že se má láska trápí a na mojí otázku co jí je a jak jí můžu pomoci, mi nedokázala odpovědět, byl jsem bezradný a místo toho abych zůstal nablízku, stáhl jsem se stranou a tiše trpěl a to opět v jednodušším virt