Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Sirotčí důchod vs studium VŠ

Od: dzoui* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

začátkem měsíce mi zemřela maminka, jsem studentkou kombinované formy studia na VŠ (při škole nepracuji, takže do 26-ti let nezaopatřené dítě) - vyčetla jsem, že mám nárok na sirotčí důchod, ale nevím, jestli má cenu si zažádat či ne, jelikož mi 26 let bude už v červnu (takže za 4 měsíce), nevím, jak dlouho trvá, než se vydá rozhodnutí o jeho přiznání a jestli se popřípadě poté doplácí i zpětně (kdyby rozhodnutí vydali dejme tomu v dubnu, tak jestli až od dubna, nebo i březen, únor).

pokud má někdo zkušenosti, děkuji za radu.

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Dobrý den. Určitě to cenu má, zažádat si. Než se věc vyřídí, většinou dávají zálohu. Ale sirotčí důchod vyplatí zpětně. Takže i pokud už na něj nárok nebude, vyplatit Vám ho musí za dobu vzniklého nároku na něj.

doplněno 08.02.12 14:37:

Dodatek: Nárok vzniká dnem data úmrtí maminky, takže zpětně Vám to náleží k tomuto datu.

doplněno 08.02.12 15:13:

Není zač.:)

dzoui*
hodnocení

Děkuji za odpověď, příští týden se tím začnu zabývat a snad to dopadne :)

chrest*
hodnocení

0x

Zdravím, taky pobírám sirotčí důchod a pokud vím dobře, tak ten se vyplácí jenom při prezenční formě studia. Ale 100% jistý si nejsem, lepší bude napsat nebo zavolat na ČSSZ, tam budou všechno vědět.

dzoui*
hodnocení

Na OSSZ u nás se chystám cca příští týden zajít, ale co jsem pročítala na internetu, tak všude je, že i při kombinované formě, pokud student neprovádí výdělečnou činnost je nárok na sirotčí důchod.., ale máte pravdu v tom, že jistější se bude zeptat přímo :)