Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
začátkem měsíce mi zemřela maminka, jsem studentkou kombinované formy studia na VŠ (při škole nepracuji, takže do 26-ti let nezaopatřené dítě) - vyčetla jsem, že mám nárok na sirotčí důchod, ale nevím, jestli má cenu si zažádat či ne, jelikož mi 26 let bude už v červnu (takže za 4 měsíce), nevím, jak dlouho trvá, než se vydá rozhodnutí o jeho přiznání a jestli se popřípadě poté doplácí i zpětně (kdyby rozhodnutí vydali dejme tomu v dubnu, tak jestli až od dubna, nebo i březen, únor).
pokud má někdo zkušenosti, děkuji za radu.
Dobrý den. Určitě to cenu má, zažádat si. Než se věc vyřídí, většinou dávají zálohu. Ale sirotčí důchod vyplatí zpětně. Takže i pokud už na něj nárok nebude, vyplatit Vám ho musí za dobu vzniklého nároku na něj.
doplněno 08.02.12 14:37:Dodatek: Nárok vzniká dnem data úmrtí maminky, takže zpětně Vám to náleží k tomuto datu.
doplněno 08.02.12 15:13:Není zač.
Zdravím, taky pobírám sirotčí důchod a pokud vím dobře, tak ten se vyplácí jenom při prezenční formě studia. Ale 100% jistý si nejsem, lepší bude napsat nebo zavolat na ČSSZ, tam budou všechno vědět.
Na OSSZ u nás se chystám cca příští týden zajít, ale co jsem pročítala na internetu, tak všude je, že i při kombinované formě, pokud student neprovádí výdělečnou činnost je nárok na sirotčí důchod.., ale máte pravdu v tom, že jistější se bude zeptat přímo