Exekuce na účet v zahraničí

Od: Datum: 02.02.12 13:17 odpovědí: 44 změna: 29.10.14 00:07

Dobrý den,

rád bych se Vás zeptal na jednu věc. Jsem občanem ČR, jsem zaměstnán, ovšem byl mi exekučně obstaven účet (KB). Zatím to řeším tak, že si peníze nechávám posílat na jiný účet v ČR (rodinní příslušníci). Uvažoval jsem, že bych si založil účet u německé banky (sparkasse dresden). Nemáte prosím pěkně někdo zkušenosti jak je to s obstavením účtu českým exekutorem na zahraniční (německý) účet? Prosím jen ty, kteří mají osobní zkušenosti, ne spekulanty. Mockrát děkuji.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.02.12 13:34

exekuce jde podle českých zákonů. a ty v německu neplatí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinkott
Datum: 02.02.12 13:38

Jestli to tak opravdu je, tak děkuji za info.

Datum: 02.02.12 13:47
avatar

Vzhledem k tomu, že tímto porušujete zákon, není dobré se o tomto radit veřejně-byť anonymně. Nejsem spekulant, jen dobře míněná rada- počínejte si opatrněji. Pravda je, že v Německu Vám na účet exekutor nevletí, ale kdyby na se na to přišlo, nebylo by to pro Vás dobré. A exekutoři dovedou být vytrvalí..Víte, jak to myslím...Takže čím méně lidí o tom bude vědět, tím lépe pro Vás. Jen můj názor.;)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: flip
Datum: 02.02.12 14:11

Přesně... Také hlavně počítejte s tím, že v blízké době pravděpodobně obešlou Vašeho zaměstnavatele a ten Vám exekuci bude muset srážet z platu přímo..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinkott
Datum: 02.02.12 14:18

No to je sice pravda, ovšem strhne pouze část výplaty - musí nechat životní minimum, kdežto účet zablokje celý (všechny peníze) a já bohužel musím jíst, platit nájem apod.

Od: sisinka*
Datum: 03.02.12 16:00

Dluhy se maji platit! Ale to je Vase vec,a Vas charakter,jen Vas upozornim,ze udajne existuje trestny cin paragraf 256 poskozovani veritele.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.02.12 16:23
avatar

sisinka-váš příspěvek je sice pravdivý,ale bohužel neobjektivní-a co takhle druhá strana a její "respekt" právních norem-ponechání nezbytných fin.prostředků na obživu...Kolik procent exekutorů tohle zajímá...?! A to nemluvím o leckdy pofiderní "oprávněnosti" exekuce samotné...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sisinka*
Datum: 03.02.12 16:38

z dotazu tazatele mam pocit,ze se vyhyba splacet veritelum sve pohledavky,a to se me nelibi.V zadnem pripade se tu nechci s nikym hadat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinkott
Datum: 03.02.12 17:43

No počkejte, to tady zcela překrucujete. Já svůj dluh splácím, ovšem exekutor mi účet neodblokuje dokud dluh nebude zcela splacen, tak tu prosím nešiřte nepravdivé informace.

Od: roboot*
Datum: 03.02.12 18:03

Martine neřešte toho troubu nad Vámi, hlavně plaťte ale nic nežerte. Je logické - nezbytné aby si majitel obstaveného účtu nechal posílat peníze k příbuzným či si udělal konto v EU.

Dělají to tak VŠICHNI nebo si myslíte, že někdo třeba 2 roky nejí a nebydlí a vlastně vůbec nežije, protože mu Ex. zablokoval konto?

Vůbec tuto debilovinu bych vyňala ze zákona. Normálně si účet založte a buďte úplně v klidu.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: tati
Datum: 12.04.12 10:15

nejhorší na všem tom je,že firmy nechctějí dávat peníze na ruku a posílat složenkou a tak nezbýva,než porušit zákon,aby člověk měl z čeho žít a platit ,co potřebuje a ze zbytků dluhy,nikdo nechce nepaltit,no jak,když na účtu v bance je exekuce a on je dal do všech naších bank.A přátele a rodina nechce pomoct.Mají strach

Ohodnoceno: 0x
 
Od: komar
Datum: 18.06.12 09:19

Já Vás naprosto chápu a sám jsem se potýkal s touto situací.S tím kontem je to zatím nejlepší řešení.No miluji lidi co říkaj,že by se dluhy měli platit,tak dobře nám tak...No nepřál bych nikomu,aby se dostal do prekérné situace,kdy ze všech stran na vás útočí banky.Což o to,člofvěk udělá chyby a snaží se platit,ale ty jejich penále atd.,když se opozdíte je nehorázné a jen to už Vás dostává jak jinak to napsat než do sraček.takže lidem kteří mají plnou hubu keců o neplatičích by měli posuzovat každého individuálně.No nepřál bych nikomu kdyby přišel o práci atd...Takže Vám přeji aby jste co nejdříve splatil co se dá,protože tuhle situaci taky znám.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tati
Datum: 11.04.12 18:29

ja mám podobný problém,chci účet v cizině,protože exekutor aby dostal peníze brzi dal ještě exekuci na plat a účet a tak nevím,proč nemohu mít jen na plat a posílat s účtu kolik zbyte po tom,co zapltím,bydlení

Ohodnoceno: 0x
 
Od: roboot*
Datum: 03.02.12 18:05

Jděte do prčic s paragrafy, to má chcípnout hlady nebo co? Vy jste určitě takový charakter, že by jste pro dluh i umřel že? Mluvíte tu o charakteru ale nezachoval by jste se jinak, v pudu sebezáchovy by to totiž neudělal nikdo!

Ohodnoceno: 2x
 
Od: sisinka*
Datum: 03.02.12 20:15

Vyprosuji si, aby me nekdo nazyval troubou! Ze se v nasi republice obchazi zakony,a dle Vas ,,to tak dela kazdej,,...no proto to tady v tom state tak vypada. Napsala jsem jen,ze dluhy se maji splacet,a upozornila jsem tazatele na trestny cin. A ze ja bych se nezachovala v pudu sebezachovy jinak? Nevim,ale ziju tak,abych nemela s exekutory nic docineni. Vim,ze se do tahanice s exekutorem dostanou lidi i nepravem, ale taky znam lidi,co si umyslne delaji dluhy,ktere nejsou schopny za svuj zivot ani splatit a zadluzuji se klidne dal a dal a aby na ne nemohl exekutor,delaji,ze nemaji zadny majetek a k trvalemu pobytu se nahlasi na magistrat.A takovym hajzlum fakt nefandim a preju jim aby uz konecne zase byl pro dluzniky zaveden kriminal.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.02.12 21:02

sisinko. Máte naprostou pravdu... Jen Vám přeji, abyste někdy nebyla také ráda za tu adresu trvalého pobytu na magistrátu. Život umí někdy vymyslet neskutečné příběhy...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sisinka*
Datum: 03.02.12 21:24

,,sebod,, ja vim,ze to nekdy neni v dnesni dobe lehke,cloveku se muze prihodit cokoliv.A dekuju:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.02.12 21:45

sisinko. Já jsem svoji odpověď myslela trošku ironicky ;). Kdysi jsem měla stejné smyšlení, jako Vy. Všechny dlužníky pozavírat *cert*. Dnes se snažím lidem, kteří se dostali do finančních problémů, pomáhat. A někdy mi je z toho všeho, co se tady v téhle zemi může dít, špatně *blee*. Přeji Vám, ať nikdy nepoznáte, jaké to je, třeba kvůli 1.000 Kč dluhu mít obstavené veškeré účtu (a na nich všechny svoje úspory řádově třeba několik set tisíc korun) třeba rok *zed*. To jsou naprosto likvidační podmínky pro dlužníka. A že má mít uhrazeno těch 1.000 Kč? On ani o tom dluhu nemusí vědět. Nebo ještě v horším případě - ten dluh může být smyšlený. Přeji Vám, ať se Vám tohle nikdy nepřihodí :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sisinka*
Datum: 03.02.12 21:56

sebod taky jsem byla dobrosrdecna a pomahala lidem v nouzi,az jsem na to doplatila.Takze ja preji Vam,aby jste si dala dobry pozor komu pomahate a ten clovek Vasi dobroty nezneuzil jako se stalo me.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.04.12 19:29

Hm, tak mě třeba exekutor Juraj Podkonický kvůli 100,- Kč obstavil stavební spoření u lišky kde mám 200 000,- Kč. A nehnu s tím dokaď mu nedám 8 000,- Kč, ale ty zrovna nemám, tzn. jsem v p... Já bych mu to z toho dala, ale to prý nejde. Dluh bych zaplatila, ráda, ale když mi zablokoval to z čeho bych to zaplatila tak to prostě zaplatit nemůžu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: horakova
Datum: 18.04.12 23:59

hm přesně mě tenhle exekutor naposílal několik pokut za jízdu na černo (starých 9 let ale nepromlčených). Všechny pokuty mi

poslal pěkně jednotlivě během týdne každý den jednu! Ke každý pokutě z 206 Kč si naúčtoval pro sebe přes 8000.

Když jsem ho požádala o sloučení exekucí (nebot se jedná o jednoho věřitele DP ,dlužníka -já,a exekutora Podkonický) žádost zamítl prý s hospodárných důvodů .Jasně důvod má přišel by o několik odměn a nákladů u mě 10 pokut mi naúčtoval o 85 tisíc než kdyby to musel sloučit.

Taky si chci založil účet jinde kam nemůže exekutor,pracuju na žl a účet prostě potřebuju.

Uvažuji o tom zda by stačilo zajet na slovensko tam v bance aspon rozumíte .

Co vy na to? Zakládal z vás někdo na slovensku jako cizinec - čech, účet co je k tomu vše potřeba?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bubak*
Datum: 03.06.12 22:19

"horakova" take pracuji na ŽL, takže s tím mám své zkušenosti. Nevím sice jak je to se založením si účtu na Slovensku, ale mělo by to být asi podobné jako v Německu (také člen EU jako ČR a SR). Tam po Vás chtějí pouze platný OP a nic víc a účet Vám tam zřídí na počkání. S tím mám rovněž osobní zkušenost. Úplně nejlepší by to však bylo ve Švýcarsku (tam by na Vás exekutor určitě nemohl i kdyby se to dozvěděl). Za určitých okolností je možné založit si účet, který je absolutně chránět před zablokováním exekucí i u nás v ČR. Nemám s tím sice osobní zkušenost, ale jeden můj kolega ano. Funguje to takto: účet je třeba založit na nezletilou osobu, třeba Vaše dítě (nebo dítě někoho z Vašich přátel, kterým důvěřujete) mladší 15 let a to u Poštovní spořitelny existují takovéto typy účtů. Vám pak stačí zadat si dispoziční právo k tomuto účtu a vše funguje...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ex*
Datum: 15.04.14 20:10

horakova - kdo za váš dluh může? Exekutor? Vy jste ještě neslyšela, že k jízdě je potřeba koupit jízdenku?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: komar
Datum: 18.06.12 09:26

vy jste úplně mimo mísu...,ale to je jedno...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: renca78
Datum: 14.09.12 14:34

Hele,ty si nejaka husta poslys,je jen par lidi co v dnesni podelany dobe nema dluhy.Ja jsem zrovna jedna z tech dluzniku,nemam praci,ziju v zahranici,exekutor mi zastavil na ceskym ucte muj a synuv duchod,takze jak pak mam splacet jako,co?Ty sis asi vzdy zila nad pomery,ze jsi si nikdy na nic nemusela brat pujcku ze?Pokud se nekomu treba rozbije nejaky elektrospotrebic a ne jeden,vezme si ho na splatku,pak prijde treba o praci a co ma delat jako,ty pani chytra,nic o tom nevis a tlachas tady ptakoviny.Takze aby ty veritele nenapadali stale pribuzny,napr.babicky a dedecky,coz nechapu kde sebrali cisla,tak kazdy rozumny clovek se nahlasi na urad,kde si da trvalou adresu a tim je taky bez majetku.No a co,a ze rozkrada vlada,tak to je v poradku jo,hmmm.

Jinak preji hodne stesti pri splaceni dluhu a at to dobre dopadne s novym kontem a exekutori at si trhnou,kdyz nemaj s lidma slitovani,nebudem mit ani my.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jaruvo2
Datum: 29.10.14 00:07
Haha píšete paragraf 256 poškozování věřitele? Kdepak pane,jde onto že ano,někdo si půjčí a dostane se ne vlastní vinou do problémů,tedy chce splácet,ale nemůže,tedy nenaplňuje porušení zákona,dále jiný si půjčí a neplatí z jakéhokoli důvodu. I zde nemůže být řeč o jakémkoli porušení zákona a proč? Není možné prokázat úmysl neplatit. Dále stačí platit jak zákon poukazuje částku nikoli zanedbatelnou,tou je 350 kč . Takhle se vážený pane věci mají.Až vás jeden z našich vyčůraných zaměstnavatelů nezaplatí,tak bych vás rád viděl v oné situaci !
Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: jezevec*
Datum: 09.06.12 17:40

Ano. Určitě nejlepším řešením je založit si účet v zahraničí a tam si nechávat posílat peníze. Účet v zahraničí Vám tam nemůže český exekutor zablokovat na základě exekučního příkazu (ten platí pouze na území ČR). Takže i v jakékoli zemi v rámci EU by musel k tomu mít povolení od soudu daného státu a navíc exekuce by musela probíhat podle zákonů tamního státu. Např. v Německu neexistuje způsob exekuce zablokováním účtu, tam to jde jedině na plat nebo majetek. Takže nejlepší bude, když veškerý Váš majetek napíšete na někoho z rodiny nebo někoho komu důvěřujete, trvalé bydliště (případně místo podnikání) si necháte napsat na ohlašovnu obecního úřadu a založíte si účet někde v cizině a tam si budete nechávat posílat peníze. A nemusíte se pak už ničeho bát a žít v klidu a exekutor utře nudli..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinkirsche*
Datum: 20.08.12 18:59

Jezevče. Tvoje odpověď my přišla nejlepší ze všech odpovědí, které tady padly. Maš s tím nějaké osobní zkušenosti? A nevíš jaké jsou zákony týkajících se exekucí v Irsku, nebo Dánsku? Vím, že pokud si založíš účet ve Švýcarsku tak exekutor na tebe vůbec nemůže, ale zase by to chtělo založit účet bez zbytečných poplatků. Co si o tom myslíš?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kr*
Datum: 20.08.12 19:16

Nejdřív se zeptejte zaměstnavatele, zda bude ochoten vám peníze do zahraničí posílat. Za mezinárodní bankovní převod peněz se platí hodně velké poplatky (u mojí banky je to 250,- + 1% z převáděné částky).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jezevec*
Datum: 22.08.12 09:42

Zdravim, nevim tedy jestli moje odpoved byla nejlepsi ze vsech tech, ktere tady padly ale jsou to zkusenosti. Jedem muj kamarad to takto udelal a vsechno funguje a ma klid. Zakony tykajici se exekuci v Irsku nebo Dansku konkretne neznam, ale jenom vim ze napr. vedeni bankovniho uctu a ukladani penez na nej je v Dansku bezpecnejsi nez napr. v Nemecku. Dansko ma jako jediny clensky stat EU jistou vyjimku ohledne bankovniho tajemstvi stejne tak jako Svycarsko. Je to presne tak ve Svycarsku exekutor na ucet absolutne nemuze! Poplatky jinak asi neobejdes, ale stejne nejlepsi bude pokud jsi zamestnan v CR aby Ti zamestnavatel platil cash na ruku a ty pak pojedes do zahranici na Tvuj ucet penize ukladat hotove. Je to bezpecne cesta proto aby v CR zbytecne nikdo o tom moc nevedel, ze mas v zahranici ucet. Co se tyce zahranicniho exekucniho titulu, tak ten plati pouze v ramci clenskych zemi EU (coz je napr. Nemecko) musi ho ale zazadat veritel a musi byt znamo misto Tveho skutecneho pobytu. Pokud mas pobyt na OÚ nebo MÚ v CR nebo nejaky neznamy v cizine, tak to nemuze uplatnit. Navic veritel dopredu plati veskere naklady i pro soudy v zahranici coz zrovna nejsou zadne male penize, takze pokud nema vylozenou jistotu a overeno, ze nejaky majetek ci zahranicni konto mas, tak do toho vetsinou nejde z obavy ze by prodelal kdyby byla pohledavka nedobytna.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinkirsche*
Datum: 20.08.12 20:39

Ještě by jsem se chtěl zeptat jezevce a všech co se účastní této diskuze, jestli náhodou nevíte co to přesně znamená ten ´´Evropský Exekuční Titul,, četl jsem, že je to dohoda mezi státy, díky které např. veřitelé budou moci bez problému použít exekuční příkaz vydaný soudem v ČR a zabavit majetek, odstavit účet atd. dlužníkovi v kterékoli zemí EU.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jezevec*
Datum: 22.08.12 14:48

Na teto adrese je mozne zjistit vice informaci ohledne Evropskem exekucnim titulu:

is.muni.cz/do/1499/el/estud/praf/js09/mps/web/pages/05.html

Je to presne jak jsem psal, jako jedina zeme EU ma vyjimku pouze Dansko!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: magek
Datum: 11.11.12 23:03

Exekutori su rakovina spoločnosti a nasledok chorého systému, preto treba hladat cestu ako sa s toho vyliečit...najhoršie je že starý a chorý ludia ktorý už ledva dojdu na poštu po dochodok tak tý im neuniknú...naposledy hovorili v českom rozhlase že vyše 40% dochodcov už má exekuciu alebo hrozbu exekucie. aký človek može vykonávat takéto povolanie?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kingule
Datum: 20.12.12 00:37

Ahojte ,

chci se zeptat - Pokud mám účet u Slovenské Unicredit bank , která je dnes samostatnou bankou registrovanou na SK a má dojít k jejímu sloučení s CZ Unicredit bank - může mi pak tento Slovenský účet postihnout exekutor , pokud mám exekuci?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jezevec*
Datum: 20.12.12 13:11

Pokud dojde ke slouceni s Unicredit Bank CZ tak ano.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: viliamka*
Datum: 16.01.13 21:19

Bojíte se exekuce na bezny ucet opravnene. Sam vim co to je. Ale proc to resite tak slozite uctem v zahranici? Nechapu. Uvedu priklad. Budete reditelem spolecnosti Modrasek. Spolecnost Modrasek bude mit svuj bezny ucet u mBank. Myslite si, ze exekutor obstavi kvuli vasi exekuci ucet spolecnosti Modrasek? Ani nahodou a na toto paky nikdo nema. Ani zakony na to nejsou a popravde rozumne ani byt nemuzou. Pochopil jste co jsem vam ted rekl?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: viliamka*
Datum: 16.01.13 21:33

Pokud to nechapete tak mi na sebe dejte kontakt.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tacooo*
Datum: 19.02.13 02:34

použila jsem vnitřní poštu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: viliamka*
Datum: 19.02.13 10:51

Nevim jak ostatni ale ja ve vnitrni poste nic nemam :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tacooo*
Datum: 19.02.13 15:45

Aha, já nad ránem už špatně viděla a napsala dvojité w. Tak druhý pokus. :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: viliamka*
Datum: 19.02.13 18:46

Prosím vás, když někoho požádám o kontakt, předpokládám, že mi na sebe dá kontakt. Email nebo telefon. Upřednostňuji telefon a potom email. Nerad píšu rady v mailu a už vůbec takové rady nebudu zveřejňovat na tomto serveru. Pokud Vy zveřejníte moji radu, prosím. Já to ale dělat nebudu. Nevolám na Vodafone a U:fon.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tacooo*
Datum: 20.02.13 06:35

Tak to se omlouvám, jak jsem ve stresu, tak mi to nemyslí. Pošlu ho vnitřní poštou, nechci aby tu visel.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: prague
Datum: 15.04.14 17:26

Dobrý den, zaujala mne Vase rada cloveku, kteremu hrozi exekuce. Jsem v podobne situaci a tez jsem premyslel nad zahranicnim uctem (mam to kousek do nemecka)... Nebo mi muzete poradit jak jinak sve prijmy uchranit? Dekuji za odpoved... 773952925

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pawelrobertrak
Datum: 17.04.14 12:49

Mit ulozene penize na ucte v zahranici je uplne to nejjistejsi. Kdyz to bude ve svycarske bance, tak na vase konto nemuze vubec nikdo ani vasi pribuzni. Nejvyssi ochrana a bankovni tajemstve. Navic v zahranici jsou v porovnani s bankami v CR nekolikanasobne nizsi poplatky za vedeni a spravovani uctu...Mam s tim osobni zkusenosti napr. z Nemecka. Pawel Robert Rak

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.