Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prace kamioňáka - výhody a nevýhody

Od: kajabrychnas odpovědí: 13 změna:

Je tu na foru někdo kdo řídí kamion přemýšlím o takové práci ikdyž času mám dost ikdyž no moc ne napište klady a zápory prosím.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mrnousek*
hodnocení

3x

Já sice kamionem nejezdím, ale mamči přítel ano, takže vám to řeknu z pohledu rodiny:

1) Věčně je pryč. Někdy i 9 dnů nepřijede a často je na cestách i o víkendy.

2) Málo peněz. Má poměrně malý plat, ale to samozřejmě závisí na zaměstnavateli.

3) Málo hygieny! Zastaví třikrát - čtyřikrát denně a mnohdy na benzíně chybí sprcha, takže se i třii dny nemyje.

4) Málo spánku. Má opravdu málo času na spaní.

5) Posunutí času. Obvykle spí ve dne a jede v noci, takže se mu to pak posune a v noci šmejdí po bytě jako netopír, protože nemůže spát.

Tak to je tak vše co mě teď napadá...

moto*

Mohu potvrdit. Doplnil bych, že člověk také ztrácí kvalifikaci, pokud tedy nějakou má. Protože ať dělá člověk cokoliv odbornějšího, stále praxi pracovně roste. Šoférovaní je samozřejmě také náročné a praxí řidič teprve dozrává, ovšem pokud od volantu odejde, třeba přijde o papíry, nebo jej to přestane po pár letech bavit, může jit tak k lopatě. Mám vyzkoušené na vlastní kůži, naštěsti jsem si to zavčas uvědomil a vrátil jsem ke své profesi a dnes tomu rozhodnutí žehnám.

fran

Také mohu doplnit o známém, automechanikovi co jezdí s kamionem. Dřív zaměstnavatel trval na přestávkách, teď to je spíš naopak, firma rejžuje a honí. Představa, že po dálnících jezdí za volantem kamionů pospávající jedinci ...Teď jezdí jenom v noci, nikoli 5 ale 6 dní v týdnu. Je z toho zblblý.

Jediné pozitivum je, že je z malé vesnice a má placenou práci, dřív asi líp, což tam není samozřejmé.

 

krypton
hodnocení

0x

Napada me jedna vyhoda...stara daleko a tak si kamionak muze krasne uzit s holkama z mistniho parkoviste...

A taky jedna nevyhoda...kdyz ta holka bude volavka, pak s rozbitou hubou a kamionem fuc nekde stepovat, no nevim...

:)

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

u nekterych firem neni problem ze te nechaji cekat i 14 dni na nejakem parkoisti ve spanelsku a podobne nez sezenou dalsi naklad . A ty firmy nejsou zrovna male

 

jita*
hodnocení

0x

manžel jezdil a říkal že už nikdy v životě ne.popsal mi to samé co píše mrnousek.V době co manžel jezdil jsem ho ještě neznala ale stačilo mi když vyprávěl hrozné zážitky z Ukrajiny-opravdu hrozné.Říkal že by radči kopal jámy než znovu jezdil kamionem.Teď je řidič busu už několik let a vyhovuje mu to.

 

tomasgulas
hodnocení

0x

Jsem známy neřidič a automobilový diletant, k tomu všemu se hned zkraje přiznám, že jsem angličáky starší sestry rozdal už ve čtyřech letech a zbytek rozmlátil kladivem. Takže z toho asi každému vyjde, že se jako řidič kamionu neživím *smich*

Ale mám tuny kamarádů, kteří ano. Každopádně to berte s rezervou, nemohu ručit za kámoše.

Co jsem tak pochopil, tak někteří (hlavně jezdící Rusko) si stěžují, jak se po nich vozí skrzevá pokuty, prý všechno rozhází na pokutách, kolikrát dost sporných a někdy šikanózních. Pořád v čoudu, rodina strádá. Peníze to vynahradí po krátký čas. Nevím, čím to je, ale všichni dost pijí, tím ale nechci tvrdit, že by jezdili nadrátovaní. Spíše přijedou a "musí všechno dohnat". Takhle se nedávno jeden rozvedl. Manželka nemohla (a oprávněně) přenést přes srdce, že její starej dojede po týdnu a hned se jde servat do hospody. Riziko. Někteří z nich měli osobní zkušenost s přepadením, byť to naštěstí vždy nějak dopadlo. Ale alespoň jedno pozitivum: Jeden kamarád jezdí pravidelně Skandinávii, má tam přátele a jezdí vždy na více dnů, a několik z nich s těmi přáteli tráví. A druhý vozí nová auta po Evropě. Ten si i pěkné peníze vydělá. Ikdyž je tam velké riziko... nedávno se mu auta nějak srazila na křižovatce nebo co, ale to nebyla jeho chyba :)

Snad jsem něco málo přispěl...

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Syn dříve po vojně několik let jezdil. Dneska má rodinu a nechal toho. Byl to cikánský život. Vždycky jsem mu říkala, že je jednou nohou v hrobě a druhou v kriminále. Měl sice krásného Mercedesa, ale nebylo to všechno. Vše se odvíjelo od času. Musel někam dojet včas, jinak už mu zboží neodebrali a došlo ke škodě. Zavářela jsem mu na cestu nejrůznější jídla, z nichž se pak stravoval. Výplaty čím dál nižší, doháněl to jedině dietami. Hygiena nic moc, jen sprchy na benzinkách. Jezdil povětšinou sám, takže si sám musel se vším poradit, s problémy, poruchou, nikdo ho za volantem nevystřídal...Ve dvou se to prý dopravcům nevyplácí. Byl to velký nápor na fyzickou i psychickou stránku. Uvedu 3 příběhy z jeho cest:

1/ Jel do Anglie, naštěstí ve dvou. Oby byli asi 25 letí ušáci. Když sjeli z trajektu, ten kolega vykřikl na syna: Tý vole, oni tu doopravdy jezdí VLEVO. Syn mu na to povídá: Tys tady ještě nikdy nebyl? Nebyl! Vidíš to, a já taky ne! Tak to vidíte, dva nezkušené kluky pošlou spolu do Anglie. Kdyby aspoň jeden z nich už byl trochu zvyklý na jejich způsob jízdy, ale nebylo tomu tak. Museli se otrkat oba.

2/ Syn jel sám, přes Německo. Policisté honili nějakého pachatele závažného trestného činu a věděli o něm, že ujíždí se žlutým kamiónem. Co čert nechtěl, syn ho měl taky. Zastavili ho, dali mu hned želízka, čelem na návěs a prošacovat. pak ho odvezli do cely, kde ho den drželi. Teprve další den se objasnilo, že pachatelem je někdo jiný a syna drželi neprávem. Pustili ho, samozřejmě, ale už ztratil den a nebyla to jeho vina. Přesto byl bit na penězích.

3/A jedna veselejší. Syn zastavil v zahraničí na velikém parkovišti na nocleh. Nikde nikdo, jen jeden turecký kamion. Turek se hned přišel přátelit, byl rád, že nebude nocovat na parkovišti sám. Měl radost a pozval syna na večeři, prý vaří. Syn dostal maso velice chutně připravené, ale pořád nevěděl, z jaké potvory to může být. Nebylo to vepřové, ani hovězí. Jedl s chutí, ale pořád přemýšlel, co je to za maso. Nakonec se Turka zeptal. Ten mu vysvětloval dlouze a široce, syn nepochopil. Turek vlezl do svého kamionu, přinesl krabičku Camelek a ukázal obrázek synovi. Ten už věděl, že snědl kus velblouda. Ale bylo to prý moc dobré.

Syn se chtěl za večeři revanšovat, proto přinesl ze svého kamionu 2 plechovky piva. Turkovi zasvítily oči - české pivo!, ale vzápětí pohasl. Prý to pít nebude. U nich je právě Ramadán a po tu dobu se nesmí pít žádný alkohol, to by se Alláh zlobil. Syn tedy plechovky odnášel zpátky k sobě. V tu chvíli za ním Turek vystartoval, pivo mu sebral a syn se dozvěděl, jak se dá turecký pánbíček ošulit. Turek mu prý vysvětlil, že ano, pivo si vezme, ale vypije si ho až v noci. Ve dne se Alláh dívá, ale v noci spí a neuvidí to. Tak vidíte, jak se takový Ramadán nechá pěkně ošidit!*smich*Jaga.

Jinak jsme rádi, že jezdit přestal. Báli jsme se o něj, na silnicích je to o život u nás, natož někde v Tramtárii. Byl pryč třeba 14 dní, někdy i déle. A máma je prostě máma, měla jsem o něj hrozný strach. Teď jsem daleko klidnější, když má pěknou práci asi 10 km od bydliště.

 

hodnocení

0x

Dobrý den,

z pozice bývalého řidiče náklaďáku k tomu řeknu,že mě to tenkrát (cca před 12-ti lety) bavilo,ale dnes už bych to dělat nešel,to raději dělat někde na lince.Dnes ty šoféry zaměstnavatelé honí jak nadmutou kozu,čekačky často nejsou placené a diety už dávno nejsou takové terno jako dřív.Většinou tato práce bývá placená -nějaký ubohý základ+ohodnocení dle počtu najetých km,z čehož si snadno spočítáte,že pokud si chcete něco vydělat,budete nejspíš bydlet v boudě náklaďáku.A stále jednou nohou v kriminále...Co by ale mohlo být zajímavé,dělat tuto práci ,třeba v USA,ale to už je jiná kapitola...:)

 

puc
hodnocení

0x

Je v kamionech navigace, nebo si ji řidič musí pořídit na vlastní náklady?

Solidní zaměstnavatel by ji měl pořídit sám,jsou to přeci i jeho ušetřené peníze (čas,PHM),pokud mu řidič někde nebloudí.

puc, jak píše neštastník, je to od firmy... jsou i takové, že mají to nejlepší ve voze a vidí kde se řidič pohybuje, kdy odpočívá, kdy potřebuje pomoc atd..

 

jezdec*
hodnocení

0x

Procetl jsem si co tu lidi pisou a vubec nevim kde na ty historky chodi... bud to jsou povidacky stare 15 az 20 let nebo vymysli...

1) Ridicu kamionu je malo a ikdyz to byvalo lepsi porad jsou v teto profesi nadstandartni vydelky...

2) Dnes spousta firem vyzaduje po ridicich aby dodezovali pauzi protoze jinak nasleduje od policie tucna pokuta (pode tacho-grafu ktery ma kazdy kamion si policista mesic zpetne zjisti jestli byly pauzi dodrzovany).

3) Co se tyce hygieny tak kdyz jedu sprchuji se kazdy den. Dnes jsou na benzinkach okolo dalnic spchy temer vsude a spouste jich je zdarma. V Angli snad tusim ze vsechny zdarma a v nemecku belgii a francii nekde zdarma nekde za 0,5 eur.

Toalety a sprchy jsou vsude az na vyjimky ktere jsem potkal v CR nove ciste a udrzovane...

A to co tu psala ta pani o svem synovy jak byl vyjeveny z toho ze se v anglii jezdi v levo nechapu. Kazdy kdo tam jede ti rekne ze je to naprosto vpohode a clovek s toho vubec nemusi mit strach.

Kdyz sjedes z trajektu tak te proste silnice vede z pristavu a nemas ani jak najet do prave casti silnice... navic jedes s ostatnimi kamiony v konvoji a to te navede...

Ja jsem vpodstate ani nepostrehl nejakou zmenu vetsinou jedes po dalnici nemuzes se proste zmilit. Navic v anglii jsou uplne jini ridici nez unas.. nikdo netrou nerve chovaji se ohleduplne...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]