Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
měla bych dotaz tíkající se sociálních dávek,respektive sirotčího a vdovského důchodu. Moje maminka pobírá sirotčí i vdovský důchod, protože jsem byla studentkou VŠ. Bohužel jsem školu nezvládla, a je to již asi 9 měsíců, co mamka tyto dávky pobíra, ikdyž už nejsem studentkou, myslela sem si že to není problém, a že není nutnou podmínkou, aby nezaopatřené détě bylo studentem, navíc jsem si myslela, že jsem studentem, ikdyž jsem už studentkou dávno nebyla. Maminka nemá tušení,že jsem školu ukončila, chtěla jsem jí to říct, ale postupem času se to jen zhoršovalo a zhoršovalo. Jsem hloupá a chci za to nést následky, někde jsem se dočetla,že soc.dávky lze vrátit i nejen jednorázově, ale i splátkami. Ráda bych požádala o radu, jak tuto situaci vyřešit, a hlavně bych se chtěla zeptat, jaké následky můžu čekat, zda můžu například být trestně stíhaná za finanční podvody čí jiné věci.
Děkuji za odpověď.
Podle mě patří sirotčí dávky pouze nezaopatřeným dětem, které se studiem připravují na své povolání. Pokud již nestudujete, nenáleží Vám. A co tedy vlastně děláte? Jste hlášená na úřadu práce, nebo někde pracujete? Z čeho vlastně žijete?
Vy jste mi opravdu podařená dcera. Mamince to hned řekněte, myslím si, že dávky bude muset vracet. Stejně nechápu, jak to můžete 9 měsíců tajit? To předstíráte, že jezdíte do školy a někde se poflakujete? Taháte z mamky peníze na jízdné, ubytování na koleji apod.? Na podzim přece začínal nový školní rok a mamka jistě musela na sociálce předložit potvrzení, že stále studujete, aby měla pro Vás na sirotčí dávky nárok. Tak kde jste toto potvrzení vzala? Zfalšovala?