Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Smlouva o dílo

Od: arkjnu odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

dohodnul jsem se s jednou organizací, že pro ni vytvořím počítačový program. Řekl jsem si za to dvanáct tisíc korun. Programovat umím, ale neživím se tím = nepodnikám, toto bylo jednorázové. Rozhodli jsme se, že to formálně budeme realizovat sepsáním smlouvy o dílo. Zajímalo by mne, zda-li v případě sepsání smlouvy o dílo (nevím, zda-li na to má vliv sepsání dle obchodního či občanského zákoníku) budu muset odvést nějakou daň či podávat daňové přiznání z částky (12.000) co mi pošlou na účet. Dle toho, co jsem se snažil nastudovat, tak ne, ale chci mít jistotu, aby mi to někdo potvrdil. Jsem v současné době student VŠ. Na vytvoření programu jsem strávil spoustu času a ve skutečnosti má hodnotu mnohem větší, bohužel si musím zajistit i tyto formální náležitosti a tak bych z toho nerad měl ještě další práci a starosti (odvod daně) nehledě na to, že by se mi tak již symbolická odměna ještě snížila.

Předem děkuji za info, jak je to s tou daní či doporučení jestli to má být dle obch. či obč. zákoníku (nebo toto nespecifikovat vůbec).

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

jabraka*
hodnocení

0x

Pokud se týče jednorázové činnosti pro organizaci,jedná se o dohodu o vykonání práce:

prace.cz/...

JABRAKA

sargo*
hodnocení

0x

Režim smlouvy (obchod - občan) je pro daně zcela jedno.

Nejsem daňař, ale příležitostné příjmy jsou od daně osvobozené. Podívejte se do zákona o dani z příjmu § 10.

(1) Ostatními příjmy, při kterých dochází ke zvýšení majetku, pokud nejde o příjmy podle § 69, jsou zejména
a) příjmy z příležitostných činností nebo z příležitostného pronájmu movitých věcí, včetně příjmů ze zemědělské výroby, která není provozována podnikatelem (samostatně hospodařícím rolníkem),

(3) Od daně jsou, kromě příjmů uvedených v § 4, osvobozeny
a) příjmy podle odstavce 1 písm. a), pokud jejich úhrn u poplatníka nepřesáhne ve zdaňovacím období

20 000 Kč;