Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace bot- pokázka na nákup/vrácení peněz

Od: umpalumpa* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den,

je to téměř 2 roky, co jsem si koupila boty. Před rokem jsem reklamovala podpatek, který se mi hýbal, opravili ho, před měsícem se mi ten stejný podpatek opět uvolnil. Byla jsem reklamovat (stihla jsem to ještě v záruční době), volala jsem do obuvy, zda už reklamaci vyřídili a bylo mi řečeno, že ano, a že bylo rozhodnuto, že mi dají poukázku na nákup zboží u nich v prodejně v téže hodnotě.

Mohou mi dát jen poukázku nebo mám právo na hotovost? Kdybych si vybrala jiné boty, tak poukázku klidně vezmu, ale žádné, co se mi líbily,neměly v mé velikosti :(

Děkuji předem za odpověď.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar kapkanadeje

Dobrý den. Viz. Občanský zákoník paragraf § 622: (1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.
Podívejte se i na reklamační podmínky obchodníka, protože ty mohou být s Obč.Z v rozporu.
umpalumpa*

Děkuji za odpověď, ale představovala jsem si trošku jednoznačnější odpověď, tuto část zákona jsem na internetu také našla.

Našla jsem, že obchodník musí vrátit peníze, vyskytne-li se vada 3x více, tady se ale vyskytla 2x a chtějí mi dát tu poukázku...kdybych ji nepřijala, tak mi třeba ten podpatek jen opraví, což už nechci, protože by se mi za měsíc stalo opět to samé..

na jejich reklamační podmínky kouknu, ale kdyby měl někdo více zkušeností s tím, zda mohou místo peněz dát jen poukázku na nákup zboží v téže hodnotě, tak budu ráda, když napíše...

Děkuji

V tomto pripade mi to prijde jako dobra vule ze strany obchodu, take uz to nechteji resit za mesic znovu. Jestli je ta oprava proveditelna, tak by jsem radeji bral tu poukazku a boty si koupil nove

doplněno 13.12.11 09:27:

Dalsi vec je ta, jestli to mate podle obcanskeho zakoniku viz vyse, nebo podle zakoniku obchodniho

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]