Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Alimenty za mě dostává máma - jak to změnit

Od: svetloplach odpovědí: 32 změna:

Dobrý den,

je mi dvacet let a studuji na vysoké škole. Žiji pouze s matkou a otec "mi" platí alimenty, ty však nicméně chodí na účet mámě. Vím, že když už mi bylo osmnáct, tak mám nárok na to, aby alimenty chodily na účet přímo mně. Chtěl bych se zeptat, jestli nevíte, co je potřeba pro to, abych alimenty začal dostávat skutečně já - kam, ke komu zajít a tak, nemám moc představu. Nejlépe tak, aby se to vše obešlo bez matky.

Za všechny odpovědi moc děkuji a přeji hezký den.

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

al bunda*
hodnocení

0x

Zřiď si účet a domluv ses otcem, ať ti je tam posílá. Jemu je jedno, kam to jde.

hodnocení

0x

Jestliže bydlíš u mámy tak ty peníze jsou určeny na tvojí výživu a výchovu tzn. že bych ti je nedal.

al bunda*

Jestli je klukovi osmnáct? Pokud se nedohodne s matkou a s otcem, ještě je tady soud, který rozhodne.
Hezký den.

Pokud je na vysoký záleží u koho a kdo ho živí.Jestliže ty peníze chce řekl bych mu o.k. ale budeš si platit nájem a jídlo sám.

Jestliže bydlí u matky a taky u ní jí nevidím důvod proč by mu měla ještě dávat peníze.

al bunda*

S tím souhlas - nejsme ve sporu.

svetloplach
hodnocení

Nebydlím u otce, s tím se nestýkám a v životě jsem ho neviděl. Bydlím u matky, která si vidělává hodně a tak nevidím důvod, proč by měla dostávat peníze, na které mám ze zákona právo. Ono je to celé trochu složitější, s matkou nemáme úplně ideální vztahy, ona neguje jakýkoli můj pokus o ekonomickou či jinou samostatnost. Loni jsem si o prázdninách vidělal něco přes dvacet tisíc a máma mi je ukradla. Nechci se o tom více rozepisovat, ale vážně si myslím, že na ty alimenty od otce mám právo. Jsem ochoten mámě nějakou část z nich dávat (i když vzhledem k jejímu měsíčnímu příjmu je to pakatel), ale chci, aby chodili na účet mně.

Je to pochopitelné?

al bunda*