Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace - kdo plati naklady na dopravu

Od: samicka* odpovědí: 11 změna:

Dobry den, prosim o radu, ktera strana ma uhradit naklady na postovne. Objednala jsem zbozi pres internet a ihned zjistila, ze nefunguje. Jedna se o detsky plastovy vysavac 2v1. Takze vetsi krabice. Krome faktury nebyl v baliku zadny jiny dokument, takze jiz jsem v kontaktu s prodavajicim a on radi, ze vyzkouset nekolik sad baterek atd atd... a ze zjisti jak postupovat dal. Zajimalo by me tedy, pokud jim budu vysavac posilat zpet, samozrejme musim zaplatit postovne. Mam narok na jeho uhradu ze strany prodavajiciho? Lze nekde najit paragraf, nebo neco k tomuto tematu? dekuji vam.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar minda

Určitě máte nárok na proplacení poštovného - nevím sice, podle jakého paragrafu (ten snad bude znát jiný rádce), ale nárok máte.

podmínkou je ale oprávněná reklamace.

ano, samozřejmě... když výrobce uzná reklamaci, proplatí i náklady na poštovné

blackflamesiczi*

to je pouze slusnost prodejce , zadnej narok na to neni

roboot*

Od člověka co se pyšní tím, že posílá hodně zásilek tedy má nejspíš nějaký obchod bych čekala znalost zákona a ne výkřik do tmy. Samozřejmě v případě oprávněné reklamace má nárok na proplacení adekvátního poštovného!

blackflamesiczi*

ale stejne se vykeca na neco jineho ze to bylo poskozeno kupujicim , spatne manipulace a podobne.

Jinak ja ani sve obchodni podminky necetl me je delal znamej pravnik. Nejak je k zivotu nepotrebuji. Ale jeste se me nestalo abych kdyz nejakou vec co jsem koupil a vracel kvuly reklamaci, dostal postovne zpet. Ale taky jsem to nikdy moc neresil

doplněno 02.12.11 17:25:

zkusel jsem je projit ale nebavi ne to cist, ale nebylo v podminkach vraceni zbozi do 14dnů (ne reklamace , vas dalsi prispevek) ze prodavajici si muze odecist sve naklady na postovne a balne atd?

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Vím, že nákupy přes internet jsou velice populární a mají stále víc příznivců. Ale já tomu říkám "kupovat zajíce v pytli". Na pultech je tolik věcí, že se Vám o nich ani nezdá. Ohmatáte si to /materiál/, vidíte skutečnou barvu /ne vybledlou fotku/, a především Vám prodavačka vyzkouší, jak výrobek funguje. Já nakupuji jenom podle skutečnosti - osobně. Pak Vám odpadnou poblémy s hndrkováním, reklamací, poštovným. Myslím si, že poštovné si v tomto případě uhradíte sama, prodejce Vám jej vyrovná jen tehdy, pokud je to opravdu dobrá firma a záleží mu na zákaznících. Ale jeho povinnost to nebude. Jaga.

 

zuzinda
hodnocení

0x

Pokud jsme zboží objednala přes internet a je nefunkční nebo se Vám nelíbí, tak toto zboží můžete vrátit v zákonem dané lhůtě, a to 14 dní od jeho doručení, bez udání důvodu a máte podle nové úpravy zákona nárok na vracení poštovněho. Ovšem praxe u firem je taková, že oni Vám ho nejspíše nevrátí a budou spoléhat na to, že se kvůli pár korunám nebudete soudit. Slušný prodejce by Vám měl poštovné vrátit.

 

roboot*
hodnocení

0x

Oprávněná reklamace - nárok na poštovné od vás k obchodníkovi, v případě vrácení pěněz místo zboží samozřejmě i na to první.

Vrácení do 14 dní - nárok na poštovné které jste platili pouze k Vám (prasárna největšího kalibru)

Měli jsme i debilní kupující co žádali, když vrací zboží bez důvodu (a ve 100%ˇpřípadu řekli, že se jedná o jinou představu) i poštovné zpět k nám, tak jsme se jim lehce vysmáli :) Nejsme půjčovna pr...l si s náma nikdo vytírat nebude. :) A na toto samozřejmě už nárok není, divím se, že nechtějí proplait internet odkud to museli objednat, cestovné na poštu, ztrávený čas atd. :D

 

buss
hodnocení

0x

Kdyby rádci aspoň uvedii .. já nevím, ale to není rada, že ano, takže si pročtěte ObčZ Spotřebitelské smlouvy a další. a zákon na ochranu spotřebitele. Už za komuny poštovné hradili, apoň mě ho poslali. A na webu prodejce by měly být správné informace jak reklamovat a to by mělo odpovídat zákonu.

 

hodnocení

0x
avatar kapkanadeje

Dobrý den, viz. Občanský zákoník § 598. Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]