Nejste přihlášen/a.
Dobry den, potřebuji poradit s výběrem správných dioptrií.
Na zprávě od lékaře mám tyto údaje:
PD: Sf.=-4,75, Cyl.Dp.=0,5,Cyl.osa=180
LD: Sf.=-5,0, Cyl.Dp.=-0,25, Cyl.osa=145
Nosila jsem k. cocky, ale presla jsem docasne k brylim diky vyssim dioptiim, nyni bych znovu chtela zacit nosit k. cocky, ale nevim, zda se Dpt zapsané v lekarské zprave nescitaji.
Dekuji za odpovedi
No, jak je vidět, krom sférických dioptrií (první číslo) máte i cylindrické (druhé číslo), tedy astigmatickou vadu. Místo obyčejných sférických tedy budete potřebovat čočky speciální, torické. Tam se udávají obě hodnoty dioptrií i natočení osy, k tomu navíc klasické dva údaje, průměr a zakřivení (ty by mohly být stejné jako u vašich bývalých čoček). Jen mě zaráží, že v prvním řádku máte +0.5, s kladnou hodnotou jsem ještě žádné neviděl, ale to taky může bejt moje neznalost, nejsem žádnej odborník
No takže jestli chcete ušetřit pár drobných, můžete si odpovídající čočky podle těchto parametrů koupit na internetu. Jenže to má takové tři háčky: Jestli jsou tohle hodnoty pro brýle, můžou se od čoček lišit o půl až celou dioptrii (vhodné čočky by měly míň). I v případě, kdy se vám to ze svého pohledu zdá ok, je lepší to znovu změřit. Můžou vám špatně sedět (u stejné značky i model od modelu) a to nemusíte sama poznat.
Mnohem lepší by tedy bylo zajít do optiky, kde si přesně tyhle čočky nasadíte a oni vám je přeměří refraktometrem a zkontrolují, jak sedí na oku, jestli pasují a dostatečně se hýbou.