Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na co mám ze strany matky nárok, když je mi 20 a studuju střední školu (nástavbové studium).Dostávám 500Kč na týden z toho 40kč dám denně za autobus, na víkend mám 100-200kč.Jde s tím vyžít, když si předem nakoupím v obchodě, ale tam se nedostanu, protože ve škole sedím 9h a pak si ještě přivydělávám abych něco měl.V domě mám v průměru 10 stupnů a to v koupelně i na zachodě (v zimě i pod nulou).Kuchyn skoro nemám, jen pár lavic a skříní v místnosti.Jídlo si musím kupovat sám, peru si sám, teplou vodu si musím ohřívat v průtokáči ze kterého ji přelívám do vany abych se mohl umýt, el. radiator si do koupelny ani na záchod dát nesmím, jinak bych plítval elektřinou.
Matka si s manželem postavili vedle domu dílnu, kde pracují a vedle ní si zařídili koupelnu s WC, sprchou a kompletní kuchyň, mají tam vytápění a zhruba 25C, jídlo si kupujou jen pro sebe a já tam mám zakázano jít, musím být v domě, kde je zima a vodu si můžu sem tam ohřát v průtokáči a když sem se ptal jestli bych se mohl umývat tam, tak že nesmím, protože její manžel s tím nesouhlasí.
Je tohle normální? Žiju takto už několik let, ovšem když už jsem dnes nemohl ani dostat peníze na autobus, abych se dostal do školy, tak mě to přestává bavit..Můžu něco dělat, nebo můsím vydržet než se odstěhuju?
Obávám se, že se dá dělat jedno pokud se nechcete soudit - odejít a postarat se o sebe. Vyživovací povinnost trvá, než je dítě schopno se samo živit Viz zákon o rodině.