Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Chci se zeptat. Chci vrátit koupené zboží z interntového obchodu v zákonné lhútě 14 dní od převzetí zboží. Jedná se o multimediální recordér. Má prodejce právo na toto?
"Zboží bude odesláno na testy do UMAX. Podle výsledku testů a stavu zboží a příslušenství, bude vyčíslena částka ke vrácení.
Upozorňujeme, že náklady na vrácení, tedy včetně nákladů na otestování hradí zákazník."
Nemá! Pokud není zboží při běžné kontole nějak poničeno musá Vám vrátit platbu. Dle mého hraje o čas a o co nejnižší část.
Napiště mu, že se tedy obracíte na ČOI a FÚ , on si to sakra rozmyslí
Je Vám povinnen vrátit platbu za zboží bez poštovného, ale s tím, že chce zaplatit nějaké testy...s tím bych se vůbec nepárala, vrátíš platbu nebo úřady, vyber si...
zdravím,
nevím o jaký rekordér se konkrétně jedná. myslím si ale, že v tomto případě prodejce jedná naprosto v souladu se zákonem. on totiž potřebuje prověřit, jestli jste rekordér opravdu nepoužíval. pokud je rekordér vybaven interní pamětí, bylo by jistě nepříjemné Vám vrátit peníze a při dalším prodeji by kupující zjistil, že v paměti jsou nějaká nahraná data. jak by to prodejce vysvětloval? konkrétní odkaz na zákon Vám teď neposkytnu - nemám čas. nicméně obchody s elektronikou takto postupují často. zářný příklad jsou GPS navigace, kdy si jí kupující koupí, odjede na dovolenou a v rámci 14 dnů stihne navigaci vrátit. prý nepoužitou. technik v servisu 100% pozná jestli je opravdu nepoužitá. pak jdou všechny náklady, samozřejmě, za vykutáleným kupujícím. v opačném případě za prodejcem.
navíc píšete, že jste vyzvedával v kemenném obchodě a vracíte tamtéž...
Já si myslím že tady se uplatnit vrácení zboží do 14 dnů ani nedá. Je to vyzvednuté na prodejně, kde jste si mohla zboží prohlédnout a nechat předvést.
Co vím, je jedno, kde si zboží vyzvedáváte. Pokud si na internetu objednáte zboží a klidně si ho vyzvednete na jejich prodejně osobně, tak do 14ti dnů můžete odstoupit od smlouvy a zboží vrátit. Prodejce Vám musí vrátit pnou částku, kterou jste platil, ale tuším že do 30ti dnů.
Ahoj, Boule, můj selský rozum mi říká, že máte pokaždé nárok na 14 denní lhůtu na vrácení zboží a odstoupení od smlouvy. Prostě zboží se nehodí, nechcete jej a tak nechápu, proč by proto mělo procházet nějakými testy. Prostě nechci to a hotovo. I když mi zase na druhou stranu smysl pro poctivé jednání říká, že jsem si to měla pořádně a důkladně rozmyslet před nákupem.
A když vracím a nejsou potřeba nějaké testy /zboží není vadné, proč tedy testovat?, ale jen jej nechci /, tak nechápu, proč by měl za to zákazník něco platit. To je můj názor. Jinak, já jsem toho názoru: dneska je v obchodech kdeco a vsadím se, že seženu jakékoliv zboží. Navíc prohlédnu /vady/, vyzkouším /velikost, či správná funkce/ apod. Tak nevidím důvod, kupovat "zajíce v pytli" na netu, podle obrázku a pak být nespokojená. Chce to jen zvednout pozadí z křesla, vyrazit mezi lidi a osobně si vybrat, nespoléhat se na internet. Jsou tam jistě obchodníci slušní, ale jsou tam i pěkní vykukové. Proto raději kupuji v normálních obchodech. A navíc tam máte /např. Globus/, možnost vrácení zboží v původním obalu a nepoužité do 30 dní od koupě bez jakéhokoliv vysvětlování. Stalo se mi to loni. Koupili jsme si prošívané deky, zatím jsme je nepoužili. Ovšem dcera nám je zakrátko k Vánocům koupila také. Proto jsme ty "naše" vrátili bez jakýchkoliv problémů a vše bylo v pohodě.
Tak se nenechte obrat o peníze z důvodu nějakých testů. Zboží vracíte do 14 dnů a máte právo jej vrátit bez udání důvodů. Tak jaképak testy? To na vás zase nějaký kujón z netu něco zkouší. Nedejte se. Jaga.
Nemůže se náhodou prodejce vymlouvat na tyto obchodní podmínky uvedené na jeho stránkách? Myslím to, že přímé náklady na vrácení zboží nese spotřebytel?
Storno objednávky již dodaného zboží
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Spotřebitelem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, žádáme Vás o dodržení níže uvedených podmínek.
Oznámení spotřebitele o odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku, je nutno doručit písemně (nejlépe elektronicky). Dodavateli musí být současně vráceno kompletní zboží (plnění), nejpozději 14tý den od data převzetí zboží a tov původním stavu (s veškerým příslušenstvím), se všemi doklady a dokumentací, které byly spotřebiteli dodány.
Spotřebitel vrací zboží na adresu sídla dodavatele. Důsledkem odstoupení je povinnost stran vrátit si vše, co podle smlouvy dostaly. Přímé náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.