Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Status studenta

Od: elda* odpovědí: 4 změna:

Zdravím,

jde mi o to, že pracuji a studuji (prvním rokem) kombinované studium. Teď jsem předvapivě zjistila, že mám status studenta. Z toho, že budu mít levnější jízdné či vstupy na kulturu, mám sice radost, jenže teď mi v zaměstnání hrozí propuštění a jako student jistě nebudu mít nárok na podporu, že? Lze se na úřadu práce domluvit nebo leště lépe, můžu se zřeknout statusu studenta? Kdo za mě vlastně bude platit sociální a zdravotní? A mají rodiče, i přesto, že už dávno nebydlím doma, nárok třeba na snížení daní? Jo a je mi 23, jestli to má význam. Děkuji

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

knopka*
hodnocení

2x

No pokud nebudeš student tak přeci pracujicí a zdrav.a soc. si budeš platit ty ne?Snížení daní je v případě když rodiče pečují o dítě které není výdělečně činné.Aspon mi to tak logicky přijde :).

elda*
hodnocení

No, mně to právě celé vůbec logicky nepřijde. Se statusem studenta je vlastně člověk nezaopatnřené dítě, že? S tím zdravotním a sociálním to tak asi bude, spíše mi jde o tu podporu, ale pokud budu muset zametat chodníky, abych podporu dostala, tak se stejně na to asi vykašlu. Díky

dzordz*

Tam to je snad formulované trochu jinak, ne? Jako soustavná příprava na budoucí povolání, tedy prezenční studium vš, kurz/rekvalifikace, možná ještě něco jiného. V kombinovaném studiu asi žádné výhody nedostanete (tj sleva na daních pro vás, pro osoby ve společné domácnosti, sociální příspěvky - pokud by byl nárok, zaplacené pojištění).

elda*
hodnocení

Potvrdili mi to přímo na studijním oddělení, že všechny výhody, které se ke statusu studenta vážou, mám a to i když jsem student kombinovaného studia. Celé je to divné...

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: