Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Práce, studium v zahraničí - jak se odhodlat?

Od: claire* odpovědí: 3 změna:

Ahoj *slunce*Studuju na vysoké škole, říkám si - máš možnosti cestovat, s angličtinou to celkem jde, jsi mladá, tak šup do světa! Chtěla bych zkusit žít v zahraničí, v anglofonní zemi. Chtěla bych tam pracovat a studovat, vydělat si něco, užít si něco, naučit se perfektně jazyk. Zkusit si, jestli na to mám, jestli to dokážu. Ale mám z toho všeho hrozný strach. Bojím se opustit rodinu a přátele, nechat tady všechno a všechny. Já vím, že existuje internet a telefony, ale to přeci nikdy nenahradí osobní kontakt. Bojím se, že budu sama, bude se mi stýskat. Bojím se, že se nerozmluvím. Bojím se, že se ztratím v tom všem papírování. Ale zároveň strašně chci tuhle zkušenost mít, jenže jak se k tomu dokopat? Musí se přece zařídit tolik věcí, ve kterých se prase vyzná - a když si o tom začnu na webu něco číst, tak si řeknu "Ježiš, to je dlouhý, to číst nebudu" a zavřu to. Je to kombinace lenosti, pohodlnosti a strachu. Jak to překonat? Máte někdo zkušenost s dlouhodobým pobytem v zahraničí? Pomoc!

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

sargo*
hodnocení

1x

Zkušenost s takovým pobytem sice nemám, zato mám docela dost zkušeností s lidmi, kteří tam odjeli, ale také s lidmi, kteří tam neodjeli. Litovali jenom ti druzí. ;)

Problém je samozřejmě v tom, že tě nic nenutí a že to k ničemu nutně nepotřebuješ. Proto se taky taková spousta lidí neodhodlá. Nedovedeš si ještě plně představit, že tolik času jako teď už nikdy mít nebudeš. A jsi na VŠ - nezačínej svou kariéru tím, že se nedokopeš zařídit si vlastní cestu. Chceš to - je to k dobrému - prostě to udělej. *frajer*

hani*
hodnocení

1x