Nejste přihlášen/a.
Už jsem se tu ptal tudle, rady byly v tomto oboru dobré, zkusím to znovu. Zařídil jsem si živnost vedlejší při studiu. Nakonec nastoupím od října do zaměstnání. Přes září budu muset být evidován na úřadu práce. Chci se zeptat - mohu mít platné živnostenské oprávnění a být současně na úřadu práce, nebo musím živnost přerušit a až potom se registrovat, aby za mě úřad práce platil soc. a zdr. poj.? Jde mi jen o to překlenout to září, v říjnu nastoupím do práce, živnost bych znovu zahájil. Stihnu to vše ještě v pondělí vůbec? Pokud by měl někdo nějaký postup, jak vše zařídit, abych vydal co nejméně financí, budu rád.
Díky
Jako podnikatel byste měl platit zálohy na soc. a zdrav. pojištění. Pokud máte ŽL a chcete jít na úřad práce, tak si musít ŽL pozastavit nebo zrušit. Jinak to nepůjde.
Takhle, asi jsem to zapomněl napsat na úvod - do konce srpna jsem byl hlášen jako student (myslel jsem, že budu i nadále kvůli následnému studiu VŠ), teď bude na mou činnost zřejmě pohlíženo jako na hlavní a v takovém případě budu muset zaplatit zálohy, nebo činnost přerušit a hlásit se na úřadu práce, že? Má to smysl, zaplatí za mě úřad práce zálohy, když již měsíc září započal? Díky
Osoba OSVC nesmi byt evidovana na uradu prace, musel byste zivnost prerusit nejpozdeji den pred nastupem na UP. Po preruseni v pripade, ze studujete dalkove, nemate status studenta prezencniho studia a na UP se evidovat muzete, samozrejme potrebujete potvrzeni - Zprava socialniho zabezpeceni o dobach duchodoveho pojisteni.
Zalohy z podnikani platite vzdy jako podnikatel Vy.
Pokud chcete na UP, prerusit podnikani, odvest zalohy za doby minule (mimo zari), a pak se muzete hlasit.
doplněno 02.09.11 18:30:A UP za vas zaplati zalohy pouze v pripade, ze cinnost prerusite a budete evidovany. Jinak nemate na zalohy narok.