Vraceni penez do 14 dni

Od: Datum: 29.12.12 16:29 odpovědí: 15 změna: 03.01.13 13:19
Ahoj,chtel by jsem se zeptat,jak je to s vracenim penez do 14 dnu pri nakupu pres internet - do tech 14 dni se zapocitavaji i svatky,kdyz je to ted treba pres Vanoce a tak,vikendy taky?Nebo to je cistych 14 pracovnich dni?Oni to maji prodejci v obch. podminkach napsane ruzne,vetsinou ze to jde do tech 14 dni,ale nic vic..A stav zbozi ma byt nepouzity,ale kdyz napr. se zakoupila TV a namontovala se na zed a zjistilo se,ze tam z nejakeho duvodu nemuze byt,neni pouzita,ale je treba videt ze leskle plasty jsou nekde osoupane,nebo nejake podobne veci - neni to nejlepsi priklad,ale nic me ted lepsiho nenapada,je to duvod k zamitnuti reklamace?
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.12.12 16:34
avatar

Záleží jak moc je "poškrábaná". Obvykle prodejce v těhle případech nevrátí 100% částky, ale třeba jen 90%. V podmínkách se píše, že vrácená věc nesmí být poškozená, což výrobek s oděrkama nesplňuje.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.12.12 16:56
avatar

Jde o 14 kalendářních dnů, poslední (14.) den už musí být písemné odstoupení od smlouvy doručeno prodejci (nestačí 14. den odeslat).

A pozor na záměnu odstoupení od smlouvy s reeklamací zboží - jde o dvě různé záležitosti, každou z nich je třeba řešit příslušným způsobem.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ron*
Datum: 29.12.12 17:02

Dobrý den.

Zboží můžete vrátit do 14 dnů bez uvedení důvodu. Zboží musí být nepoškozené, nepoužité. Je-li televize poškrábaná, můžete mít s jejím vrácením problém. Vy chcete ale výrobek vracet, ne reklamovat. Reklamace je něco úplně jiného. K reklamaci musíte mít důvod a reklamace neznamená vrácení peněz, ale často opravu či výměnu výrobku.

Lhůta k vácení zboží trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních. Připadne-li však poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejbližší pracovní den.
Zákon stanoví, že lhůta počíná dnem, který následuje po události (v tomto případě převzetí). Takže pokud zboží bylo přijato např. 3.12., bude se lhůta počítat od 4.12. (včetně) a bude se jednat o dny kalendářní. Odstoupení od smlouvy by tedy mělo být doručeno do 17.12. včetně.

doplněno 29.12.12 18:42:

Sanko, za zeptání nic nedáte. Firmu zkontaktujte a zkuste se s nimi domluvit. Třeba nebude problém televizi vrátit i po lhůtě, je to opravdu na jejich dobré vůli. Přeji Vám, ať se vše podaří k oboustranné spokojenosti.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.12 18:35
Ja by jsem nechtel reklamovat,ale vratit,ikdyz by to asi bylo trochu necestne,ale zrovna u tech lesklych plastu staci je pretrit i hadrikem a jsou poskrabane..Takze kdyz treba v tomto pripade jsme vyrobek zakoupili,resp. 17. prosince k nam dorazil,tak uz mame smulu,ze jo? :) Ale vim,ze jeden obchod mel primo napsane,ze do 14 pracovnich dni,ale to uz je teda jen asi jeho dobra vule..
Datum: 02.01.13 15:42

Tak jsem volal do toho obchodu a paní řekla,že to klidně můžu poslat,že byli svátky a tak,takže za to obchod chválím,ale taky paní řekla,že musím vše poslat nepoužité a v původním stavu,ale to už asi bohužel nepůjde,protože třeba kablíky a tak od rádia byli zatavené v igelitu,takže když jsem je vybalil,tak jsem jako výrobek použil / znehodnotil takže už na reklamaci stejně nemám nárok,že ne?

Datum: 03.01.13 12:40

Můžete mi prosím ještě někdo s tím poradit?Počítá se když se vybalí nějaká součást toho výrobku,jako např. ty kablíky zatavené v igelitu jako použitý výrobek?A tím pádem zaniká ta možnost vrácení NEPOUŽITÉHO zboží..

Datum: 03.01.13 12:51

ano nesmí to být rozbalené , ale každej to bere na prodejně jinak . Kámoš co má eshop , vše lidem balí zatavené do fólie , když chtěj vrátit nesmí být rozbaleno

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mowla*
Datum: 03.01.13 13:01

NE - vybalením zboží možnost jeho vrácení nezaniká...

Pouze si prodejce může účtovat nějaký poplatek za poškození obalu...

doplněno 03.01.13 13:37:

Poškození obalu - tedy např. roztržení pytlíku, nezbavuje kupujícího možnosti zboží vrátit...

Poškození části zboží (zohýbání kovového rámečku autorádia) ano - pak záleží na benevolenci prodejce... Ale - autorádio lze vyzkoušet i bez jeho montáže do rámečku, takže tady už poněkud ´tápeš´...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.13 13:09

Ani třeba když je to takhle zatavené?Jakože to človek musí roztrhnout a tak..Ani když musí zboží někam instalovat,teď mě napadá kupoval jsem si autorádio a nainstaloval ho,jakože ho musíte upevnit a tak,kdyby jsem ho potřeboval vrátit,to už se bere zboží jako použité,že jo?Protože tam vlastně zohýbám ty páčky,aby mi tam rádio drželo..To už se bere jako použité?

Od: hop®
Datum: 03.01.13 13:18
avatar

No vyzkoušet autoradio můžete i bez jeho finání instalace, tento případ je dost diskutabilní, asi bude záležet na benevolenci a toleranci konkrétního eshopu...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 03.01.13 13:07
avatar

Většina rozumných eshopů vezme zboží zpět, i když bylo rozbaleno, jen to vraťte kompletní, třeba i s otevřenými sáčky. A přestaňte se už bavit o REKLAMACI, zde jde evidentně o vrácení zboží, tedy o odstoupení od kupní smlouvy, nikoli o reklamaci nefunkčního zboží...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.13 13:10

Reklamace a vrácení zboží,to je deformace z práce,ale dělám u takové firmy,které vrací peníze a cokoliv hlavně ve prospěch zákazníka,tak se ptám,jak je to jinde.. :)

Od: hop®
Datum: 03.01.13 13:13
avatar

Ano, chápu ;)

Nicméně, připravte se na to, že vzhledem k jistému (popisovanému) poškožení zboží Vám nebude vrácena plná cena...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 03.01.13 13:15

Vážení, než napíšete že se něco nesmí, tak si napřed přečtětě zákon na ochranu spotřebitele a občanský zákoník. Představte si, že mohu zboží vyzkoušet a to bez vybalení přece nelze.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.13 13:19

mohu poprosit odkaz kde to najdu? Děkuji

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.