Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
nevíte prosím kdo vystavuje Reklamační protokol? Obchod, kde jsem nakoupila nebo servis, který provádí opravy?
Reklamovala jsem totiž přehrávač zakoupený na internetu, po měsíci volal prodejce, že posílají celý nový přístroj. Bohužel bez nového dokladu a reklamačního protokolu. Když jsem o ně žádala, bylo mi řečeno, že platí stále ten starý. Sdělila jsem prodejci, že vím dobře, že mám dostat nový, protože mi běží nová záruka na nový přístroj - na to mi poslal poštou slíbený reklamační formulář, kde už nebylo uvedeno, že byl vyměněn přístroj za nový, ale že vyměnili jen součástku. Přehrávač byl zjevně nový, zafoliovaný a bez jediného škrábanečku. Záruční list jsem u starého vyplněný neměla. Což byla asi velká chyba.. Pokud může protokol vystavit i jen prodejce, mám asi smůlu a musím doufat, že přehrávač vydrží déle než jeden rok.. Děkuji za odpověď
Možná se mýlím, ale na nový přístroj (případně vrácení peněz) máte´nárok až při třetí opakované závadě. Pokud Vám místo opravy dali přístroj nový, asi byste měla být ráda, běží na něj záruka původního přístroje. Nárok na nový přístroj s obnovenou zárukou při každé sebemenší závadě by byl z obchodního hlediska - slušně řečeno - nesmysl.
Záruka běží ta původní ale až zas od doby kdy vám přístroj vyměnily, jistě máte doklad o reklamaci.
mám protokol o reklamaci, kde už je ale uvedeno " Výměna dobíjecího konektoru za nový " . to že posílají nový přístroj mi řekl pán jen do telefonu.
Mojo, ale ten konektor tím pádem vyměnili taky, ne?
To mi připomíná, jak mechanik prohlížející auto po havárce hlásí: Mám pro vás dobrou zlrávu" nárazníky jsou v pořádku. Ale vše mezi nimi je třeba vyměnit.
(I kduž si tedy dost dobře nedovedu představit, jaká havarie by tohle mohla způsobit.)
Hezký příklad s havárií NO konektor je nový, když je nový přehrávač. ale jde o to, že to, že je nový, mi řekl pán jen do telefonu, dokud nevěděl, že budu chvít novou záruku a také to vím já, protože poznám přecijen rozdíl mězi téměř rok používaným přehrávačem a uplně novým. Na papíře to udáno není. Takže pokud ten Reklamační protokol může vystavit prodejce sám a já se nemohu obrátit přímo na servis, kde "opravu" provedli, musím se spokojit s roční zárukou. Proto se zde ptám, myslela jsem, že reklamaci i s protokolem má na starost servis, ale je tam razítko a podpis prodejce.
Nějak nechápu o co Vám jde. Reklamovala jste rok starý přístroj - používaný, třeba i poškrábaný, uvnitř zaprášený... Prodejce nebo servis se s reklamací závady vypořádal z nějakého důvodu tak, že poslal celý přístroj. Vy jste na tom vydělala, závada je odstraněna a máte novou věc. A ohledně toho reklamačního protokolu. Kde jste to kupovala? U prodejce nebo v servisu? Takže pro Vás je partner ten, kdo Vám zboží prodal. Že někteří prodejci nechávají i servisní výkazy od svých dodavatelů je jen jejich dobrá vůle...
Měla jsem dotaz nadepsat jinak. Chtěla jsem jen vědět, kdo vystavuje Reklamační protokol, jestli prodejce nebo servis.
V mém případě jej vystavil prodejce a doplnil nepravdivé údaje. přehrávač (MP4) nebyl nijak zvlášt poškrábaný, to zase ne, jen takové lehoučké známky používání. Ten nový je opravdu netknutý, naleštěný, nikdo by nepochyboval, že je úplně nový. No prostě si reklamační protokol prodejce upravil k obrazu svému, což mě dost naštvalo. Jde mi ten rok záruky, na který mám nárok. Když to prodejce udělal takto, tím větší mým obavy, že je tento typ MP4 poruchový a tím více se snažím udělat nápravu... Už to ale vzdávám, já to nikde nenašla a tady to asi také nikdo neví. Ale děkuji všem za vyjádření!
A co se zkusit zeptat na ČOI? Na jejích stránkách naleznete i různé informace, i kontakty; pro začátek se podívejte na coi.cz/... nebo coi.cz/.... Možná by Vás mohl zajímat odstaveček z toho druhého odkazu:
Vůči kupujícímu je za vady odpovědný výlučně prodávající. Ten je povinen převzít zboží k reklamaci. Často se stává, že se spotřebitel s reklamací obrací na výrobce, dovozce, či opravny, které nemají s předmětnou reklamací nic společného. Tyto osoby nejsou povinny reklamaci kupujícího vyřídit, i když na ně prodávající odkazuje. Může se stát, že se reklamací budou dobrovolně zabývat, nicméně se toho na nich kupující nemůže v žádném případě domáhat.
případně v závěru je text
Vyřízení reklamace
O reklamaci může být rozhodnuto dvojím způsobem.
Buď prodávající nebo záruční servis kupujícímu zcela či zčásti vyhoví a splní jeho požadavky (vyřídí reklamaci), anebo reklamaci zamítne. Zamítnout reklamaci přitom prodávající může jen tehdy, je-li neoprávněná, tzn. pokud prodávající za reklamovanou vadu či jiný rozpor s kupní smlouvou neodpovídá, nebo se vůbec nejedná o vadu nebo rozpor s kupní smlouvou.
Prodávající nemůže zamítnout reklamaci z jiného důvodu, než který zákon výslovně připouští. Není tedy možné zamítnout reklamaci jen proto, že kupující např. již nemá původní obal od výrobku, nebo proto, že nemá doklad o zakoupení, ale jen záruční list.
Reklamace, jak je již výše uvedeno, musí být vyřízena do 30 dnů, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší.
Kompetence České obchodní inspekce
Je třeba uvést, že občanský zákoník nestanoví oprávnění České obchodní inspekce k vymáhání příslušných ustanovení. Občanský zákoník nelze považovat za zvláštní právní předpis ve smyslu ust. § 2 zákona č. 64/1986 Sb., v platném znění. Jedná se o soukromoprávní předpis upravující občanskoprávní vztah, kdy každý z účastníků má rovné postavení, na rozdíl od vztahů veřejnoprávních, které jsou charakteristické ovlivňováním právního postavení účastníků zpravidla státními orgány. V této oblasti tedy Česká obchodní inspekce postihuje jednání dle zákona č. 634/1992 Sb., v pl. znění, konkrétně nedodržení ust. § 13 a § 19 zákona.
Pokud spotřebitel není s vyřízením reklamace spokojen, dochází k občanskoprávnímu sporu, který může rozhodnout pouze soud, popřípadě rozhodce. Ještě před podáním žaloby se může spotřebitel pokusit vyřešit spor prostřednictvím některého z kontaktních míst, která se zabývají tzv. alternativním (tedy mimosoudním) řešením spotřebitelských sporů.
Kupní smlouva je s prodejcem = reklamace se řeší s ním, servis jde mimo.
Pozor, pokud vám dali doklad o výměně součásti, tak se prodloužení záruky vztahuje jen na tu měněnou součást a na zbytek platí jen původní záruční doba od koupě = prodejce je vykuk.
Chtějte po nich v reklamačním protokolu podle pravdy zapsat "výměnu celého přístroje", pak bude záruka běžet znovu pro celý přístroj. Pokud se budou cukat, tak můžete pohrozit předáním obchodní inspekci (máte zaznamenaná výrobní čísla). Chybu v reklamačním protokolu prodejci oznamte prokazatelně (kopie podepsaná prodejcem, doporučený dopis atd.)
Děkuji, konečně někdo kdo mi rozumí, oč mi jde..
Bohužel výrobní číslo zapsané nemám a dost toho lituji. Byla to koupě přes internet, neposílala jsem zpět potvrdit záručák, kde by to bylo uvedeno Takže pokud je servis mimo, jak píšete, bez výrobního čísla starého přehrávače mám smůlu.
Ted už záručák určitě potvrdit pošlu. Poučila jsem se..
Tak nakonec prodejce napsal, že "si vyprošuje urážlivý ton a že při reklamaci došlo k záměně dvou reklamací". Načež mi bylo ještě připomenuto, že mi dodatečně zaslali nabíječku, kterou já jsem prý neposlala, což není pravda. Už to řešit nebudu, s touto firmou jsem skončila..
Co na to říct, mají v tom bordel. Děkuji za Vaše odpovědi..
Tak na můj email o vysvětlení neshod protokol X skutečnost mi přišlo jen
"To je informace od výrobce a naše firma s tím nic neudělá "
No není to směšné, když mi to, že posílají nový, volal právě pán, který mi pak pošle tento email?
Pokud chcete poradit jak to opravdu je se zarukou, protokolem atd napiste mi na mail cernas123@seznam.cz
děkuji za nabídku, už jsme to dořešili.
Došlo tu k více zmatkům. Až večer prodejce napsal, že při reklamaci došlo v servisu k záměně dvou reklamací - resp. nám prohodili opravený přehrávač za vyměněný celý přehrávač. Jen nechápu, proč mi to neodpověděl hned a skoro celý den sme se dohadovali, jak to vše opravdu je.. Je možné, že to je jen historka, abych už to dál neřešila, ale zabrala, opravdu už to řešit nebudu.
Děkuji ještě jednou za Vaše dopovědi.
Jen to okecávají. Pokud to je tak jak píšete, tak to je nejspíš takhle: Aby se prodejce vyhnul prodloužení záruky při opravě (nebo i výměně), tak do reklamačního protokolu napíše výměnu součástky s kterou nejsou problémy. Pak nová záruka běží jen na tu součástku (která se neporouchá), a když skončí záruční doba od koupě tak je vysmátý. Navíc pokud jde o neopravitelnou závadu, tak se tím vyhne vracení peněz.
Nejlepší obrana je útok, proto to "vyprošuji si urážlivý tón", "neposlala jste nabíječku", "co byste ještě chtěla" atd. a různé okecávání.. Pokud by to bylo jinak, tak by při upozornění na chybu s omluvou okamžitě poslal správně vyplněný doklad o reklamaci.
Nechte si potvrdit výměnu celého výrobku (kvůli záruce) a s tímhle prodejcem skončete - u něj bych už nikdy nic nekoupil, ať zkrachuje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.