Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Odchod manželky

Od: jerry* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den.Manželka se ode mne odstěhovala i se dvěma dcerami do jejího domu.Syn zůstal se mnou v mém domě.U soudu podala návrh na úpravu výživného na dcery. Protože nedobře hospodaří s financema, mám strach aby nenadělala dluhy a já potom nepřišel o vybavení domu.Dům patří do mého výlučného vlastnictví a žije v domě také moje matka které patří polovina vybavení.Vyřeší to změna trvalého bydliště manželky,nebo to nemá smysl jak jsem se dověděl odjistého právníka?Sama si změnit trv.bydliště nemíní.Nevím co mám dělat.Děkuji za radu.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

erikch*
hodnocení

3x

institut trvalého pobytu nezavdává sebemenší majetkové nároky a práva-zjednodušeně by šlo trv.pobyt přirovnat k záznamu v registru vozidel(potažmo TP)-nemá sebemenší majetkoprávní závaznost,obojí je pouze informativní...,jinak lze zrušit trv.pobyt kterékoli osobě vlastníkem nemovitosti(čili vámi)-a to podáním patřičné žádosti na místně příslušném OÚ...,a to i přes nesouhlas dotyčné osoby-vaše právo(právo vlastníka)je nadřazeno onomu institutu trv.pobytu...pochopil jsem,že nejste rozvedeni,čili určitou "pojistkou" by mohlo být zúžení SJM(oficiálně až v novém Obč.zákoníku)-právník ale poradí jak toto ošetřit ještě před vznikem případných pohledávek(šikovný právník ošetří i "zpětně"-což snad zatím nepotřebujete...)

pt®

Vzal jste si nezodpovědnou ženskou. Myslím, že nebude přemýšlet nad tím, zda dělá dluhy. Opravdu podnikněte včas kroky, aby Vás to pak nestálo daleko více. To je můj názor. - stařenka

hodnocení

2x

Jediným řešením je rozvod. Pokud spolu budete oddaní, i když nebudete žít ve společné domácnosti, budou tak její dluhy i dluhy Vašimi. A na jejich splácení se budete podílet, jako kdyby manželství fungovalo. Jenom změna trv. bydliště toto nevyřeší. Tak pryč od toho. Jaga.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: