Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Sirotčí důchod studentka VŠ

Od: kolecko* odpovědí: 9 změna:

Brzy budu pobírat sirotčí důchod, studuji VŠ. Na úřadě chtějí samozřejmě potvrzení o studiu. Ale co když třeba v půlce roku něco podělám a studentkou být přestanu? Mám hned běžet na úřad s tím, že již student nejsem, nebo to můžu pobírat prostě celý rok?

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jakubdeda*
hodnocení

0x

Když přerušíte studium,tak Vám zanikne i sirotčí důchod.Ale když znovu začnete studovat a není Vám ještě 26let,tak Vám opět právo na sirotčí důchod vznikne.Ještě jsem se nejdříve přesvědčil,abych tu něco nežvanil.Lepší když nebudete muset přerušit.Pak znovu žádat a všechno kolem je na prd.

kolecko*
hodnocení

Myslela jsem, že by se to "jako" nemusel nikdo dozvědět, že jsem třeba 4 měsíce nestudent...?

dzordz*

Status studenta zaniká dnem, kdy je vyhověno vaší žádosti o přerušení nebo o ukončení studia nebo dnem, kdy je rozhodnuto, že je vám studium ukončeno (= jste vyhozena).

Pokud v prvním semestru prvního ročníku nebudete mít 15 kreditů (případně jiný počet, který je stanoven), bude vám studium pravděpodobně ukončeno brzy po zimním zkouškovém. Pokud byste měla být vyhozena v létě nebo v jiném ročníku, rozhodnutí bude nejspíše provedeno až po prázdninách, v září. Do té doby jste studentem legálně, ne jen "jako", i když jste třeba od ledna ve škole nebyla ani jednou. Jako student si nemusíte hradit pojišťovné, osoby, které vás vyživují, mají úlevy na daních a pokud byste pracovala, tak budete mít slevy na daních vy.